Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo kun mulla ei ole koskaan kiire?

Vierailija
13.12.2019 |

Esim. töissäkin kun kollega valittaa kiirettä, minusta ne on vain työn osatekijöitä jotka kukin saadaan tehtyä vuorollaan. Ei ole mitään syytä panikoitua vaan ottaa asia kerrallaan. Enkä ole mitenkään hidas jahkailija vaan priorisoin tekemiset niin ettei mikään haittaa toista eikä keskeytyksetkään häiritse. Ottaa korvaan se toisen kiireen vohkaaminen kun siihen valittamiseen menee niin paljon energiaa oikeasta työn tekemisestä. Musta kiire ei ole hyve.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo.

Vierailija
2/4 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu. Mielestäni se kiireen valitus on outoa. Saanut kuunnella sitä 17 vuotiaasta lähtien.

Olin pitkäaikaistyötön kunnes aloitin nykyisen työni.

Olen ollut eri osastoilla ja ihmiset aina kehuvat minua ja toivottavat uudestaankin tervetulleeksi auttamaan heidän kiireissään, jotka hoidan pois asiallisesti ja ripeästi. 

Toisinaan hommia ei ole tarpeeksi ja ahdistaa oleskella vain. Koitan silloin kysellä kaikki paikat lisätöiden perään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireen voivottelu on vain strategia. Tajusin tämän yhdessä työpaikassa, jossa ei oikeasti tehty paljon mitään. Voivoteltiin kiirettä  ettei tulisi lisää töitä, että sinua pidettäisiin ahkerana, että kaikki varmasti tajuavat miten kovasti teet töitä ja miten tärkeä olet ja että olet ansainnut palkkasi ja enemmänkin. Lööppilehtien sivut näytti olevan kuitenkin jatkuvasti auki.

Ihan normaali työelämän puhetapa, ei tarkoita, että oikeasti olisi kiire yhtään minnekään.

Vierailija
4/4 |
14.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiireen voivottelu on vain strategia. Tajusin tämän yhdessä työpaikassa, jossa ei oikeasti tehty paljon mitään. Voivoteltiin kiirettä  ettei tulisi lisää töitä, että sinua pidettäisiin ahkerana, että kaikki varmasti tajuavat miten kovasti teet töitä ja miten tärkeä olet ja että olet ansainnut palkkasi ja enemmänkin. Lööppilehtien sivut näytti olevan kuitenkin jatkuvasti auki.

Ihan normaali työelämän puhetapa, ei tarkoita, että oikeasti olisi kiire yhtään minnekään.

Tämä on kyllä niin totta! Ainakin valtion virastoissa vain ani harvoilla on oikeasti kiire, korkeintaan hetkellisesti. Silti koko ajan huokaillaan "kiirettä". Varmaan siitä sitten tulee tärkeä olo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi