Höpinä siitä että naiset meikkaisivat vain miehiä varten
Ihmettelen miksi jotkut haluavat pakkomielteisesti tuota jankuttaa.
Itse meikkaan ehkä joka toinen päivä, vähän kiireen ja fiiliksen mukaan. Viime sunnuntaina meikkasin itseäni tunnin ajan vaikka en nähnyt tuona päivänä ketään. Ketä miestä varten silloin meikkasin? Miksi muutenkaan meikkaisin miehiä varten, kun minulla on jo hyvä mies eikä tarvetta vaihtaa?
Olen myös ollut sekä naisvaltaisella että miesvaltaisella alalla töissä. Firmassa, jossa oli pelkästään naisia töissä, melkein kaikki naiset meikkasivat. Miesvaltaisella alalla todella harva nainen (jos kukaan) meikkasi. Vaikuttaisi pikemminkin siltä, että naiset meikkaavat lähinnä toisiaan ja itseään varten.
Yläasteella sain osakseni vittuilua siitä, kun en meikannut. Jälleen kerraan tytöiltä, en pojilta.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen biologinen tehtävä on houkutella ulkonäöllään mies parittelemaan kanssaan. Naisen kaunistautuminen on siis pelkkää biologiaa. Vaikka nainen ei edes haluaisi lisääntyä, biologia tekee sen, että nainen meikkaa itsensä houkuttelevaksi, vaikka sen tarkoitus ei olisikaan johtaa paritteluun.
Naiset ovat uusimpien tutkimusten mukaan parinvalinnassaan jopa visuaalisempia kuin miehet. Miksi miehet eivät silti meikkaa?
Johtuu naisen houkuttelevasta ja vastanottavasta roolista lisääntymisen yhteydessä, jota miehellä ei taas ole. Nainen saa paremmalla ulkonäöllä paremman elättäjän ja siksi juuri naiset siihen satsaavat.
Naiset tekevät sen lopullisen valinnan, yleensä lähinnä ulkonäön perusteella, eli kyllä miestenkin kannattaisi panostaa ulkonäköönsä. Ja suurin osa satsaakin, se vain on erilaista kuin naisilla (parran muotoilu, hiusten leikkuu, salilla käynti ja pukeutuminen).
Liikut aika tylsässä seurassa, jos joudut tuollaisia kuuntelemaan.
Suurin osa naisista osaa huolehtia muista ja myös itsestään. Tämän asian sisäistäminen joillekin tylsille tyypeille voi olla niin hankalaa , että mene ohitse. Monet tarvitsevat mitä uskomattomampia selityksiä elämän eri ilmiöille, ovat onnellisia kun jotakin keksivät, ja loppujen lopuksi ymmärtämättä miten paljon ihmiset ovat erilaisia sekä saavat syynsä meikkaukseen myös vain omaksi ilokseen.
Niin kauan aikaa, jos suurin ongelma on miksi naiset meikkaavat voi myös ajatella miten helppoa sellaisen elämä onkaan. Jää ne oikeat ongelmat kokematta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä meikkaat ja kaunistaudut koska se on naisille luontaista. Niin luontaista, ettet välttis itsekään tiedosta syytä, Pointti on siinä, että tapahtuu juuri naisille. Jos saat tytön ja pojan niin intuitiivisesti tiedät kumpi niistä todnäk. alkaa meikkaamaan.
Niin, koska tässä ajassa ja kulttuurissa näin on tapana. Antiikin kreikassa, muinaisessa Egyptissä ja rokokoon ajan ranskassa taas myös miehet meikkasivat. Onpa ollut sellaisiakin aikoja, jolloin naisihanne oli luonnollisen näköinen, miehet taas koreilivat peruukeilla ja meikeillä.
Hyvä huomio!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä meikkaat ja kaunistaudut koska se on naisille luontaista. Niin luontaista, ettet välttis itsekään tiedosta syytä, Pointti on siinä, että tapahtuu juuri naisille. Jos saat tytön ja pojan niin intuitiivisesti tiedät kumpi niistä todnäk. alkaa meikkaamaan.
Totta, mutta tuo luontaisuus johtuu kulttuurista, ei biologiasta. Aloin yläasteella meikkaamaan koska en jaksanut kuunnella jatkuvia kyselyitä toisilta tytöiltä siitä, että miksi en meikkaa. Meikkaamattomat tytöt miellettiin uskovaisiksi ym.
Miesten kiinnostus taas on aina ollut vakio, olin meikannut tai en. Ihan kuin miehet eivät edes huomaisi sitä, onko meikkiä vai ei.
Ei ole mitään biologista tai luontaista kulttuuria.
Nature vs. nurture.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, koska tässä ajassa ja kulttuurissa näin on tapana. Antiikin kreikassa, muinaisessa Egyptissä ja rokokoon ajan ranskassa taas myös miehet meikkasivat. Onpa ollut sellaisiakin aikoja, jolloin naisihanne oli luonnollisen näköinen, miehet taas koreilivat peruukeilla ja meikeillä.
Hyvä huomio!
Ei ole vaan feministien luoma myytti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisen biologinen tehtävä on houkutella ulkonäöllään mies parittelemaan kanssaan. Naisen kaunistautuminen on siis pelkkää biologiaa. Vaikka nainen ei edes haluaisi lisääntyä, biologia tekee sen, että nainen meikkaa itsensä houkuttelevaksi, vaikka sen tarkoitus ei olisikaan johtaa paritteluun.
Naiset ovat uusimpien tutkimusten mukaan parinvalinnassaan jopa visuaalisempia kuin miehet. Miksi miehet eivät silti meikkaa?
Johtuu naisen houkuttelevasta ja vastanottavasta roolista lisääntymisen yhteydessä, jota miehellä ei taas ole. Nainen saa paremmalla ulkonäöllä paremman elättäjän ja siksi juuri naiset siihen satsaavat.
Mitäköhän sinä ainainen jankkaaja mahdat tarkoittaa houkuttelevalla ja vastaanottavalla roolilla? Oikeastiko sinun maailmassasi naiset houkuttelevat miehiä minkä ehtivät, ja miehet vain valkkaavat parhaat päältä makunsa mukaan? Ja mitä tarkoittaa vastaanottava rooli pariutumisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio!
Ei ole vaan feministien luoma myytti.
Miten feminismi tähän liittyy? Kannattaa tutustua kulttuurihistoriaan.
Minä meikkaan muita ihmisiä varten. Eli omaa itseäni varten siinä mielessä, että minuun suhtaudutaan positiivisemmin kun olen parhaimmillani ja edustava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäköhän sinä ainainen jankkaaja mahdat tarkoittaa houkuttelevalla ja vastaanottavalla roolilla? Oikeastiko sinun maailmassasi naiset houkuttelevat miehiä minkä ehtivät, ja miehet vain valkkaavat parhaat päältä makunsa mukaan? Ja mitä tarkoittaa vastaanottava rooli pariutumisessa?
Samaa ihmettelen. Naisethan sen lopullisen valinnan tekee. Näin on eläinmaailmassa, ja myös ihmislajissa, koska ihminen on eläin. Kaikissa eläinlajeissa uros on se koreampi osapuoli, joka joutuu houkuttelemaan naaraita. Näin on periaatteessa myös ihmisillä, sitä vaan on tullut vääristämään kulttuuri, mutta kyllähän sen edelleenkin huomaa, että naiset valitsevat miehen, ei toisinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelen. Naisethan sen lopullisen valinnan tekee. Näin on eläinmaailmassa, ja myös ihmislajissa, koska ihminen on eläin. Kaikissa eläinlajeissa uros on se koreampi osapuoli, joka joutuu houkuttelemaan naaraita. Näin on periaatteessa myös ihmisillä, sitä vaan on tullut vääristämään kulttuuri, mutta kyllähän sen edelleenkin huomaa, että naiset valitsevat miehen, ei toisinpäin.
Ei kaikissa eläinlajeissa uros ole koreampi osapuoli. Näin on niissä tapauksissa, joissa uros panostaa lisääntymiseen vähemmän kuin naaras. Se valkkaa joka panostaa, noin pääsääntöisesti. Niillä linnuilla, joilla parittelun jälkeen uros jää hoitamaan pesää ja naaras lähtee menemään, naaras on koreampi osapuoli.
Ihmisillä molemmat osallistuvat jälkeläisten hoitoon, ja siksi molemmat kaunistautuvat. Kulttuuri määrää sen, minä aikoina ja missä paikoissa kumpainenkin sukupuoli koristautuu enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itse meikkaa aina silloin, kun on naisporukalla meno jonnekin. Kaikki on silloin niin laittautuneita. Töihin en kuitenkaan laittaudu. Muutama siellä meikkaa ihan vimpan päälle. Miesten takia en vaivaudu. Näkyvät tykkäävän muutenkin 😆
Mutta miksi naiset meikkaa muiden naisten takia? Olisiko syynä alitajunnassa oleva kilpailuvietti?
Historiassa on kyllä aikoja, jolloin miehet on tälläytyneet ja laittautuneet enemmän kuin naiset. Se ei ole biologiaa, vaan kulttuuria. Myös sitä, että naiset ei voi käyttää housuja selitettiin joskus biologialla. Varmasti nyt jokainen tajuaa, ettei siinä ole mitään perää.
Tällä hetkellä kulttuurinen normi on, että lähinnä naiset meikkaa, kuka enemmän ja kuka vähemmän. Siihenkin on normit mikä on sopiva määrä meikkiä ja mikä meikki sopii mihin tilanteeseen. Toki aina näitä joku rikkoo, mutta ne on aikalailla yleisesti tunnistettuja.
100 vuotta sitten ulkonäkönormit oli erilaiset kuin nykyään. 100 vuoden päästä ne on taas jotain muuta.
Minä olen yksin kotona ja olen äiti mutta aion tänäänkin meikata vähän ja laittaa hiuksia koska en jaksa katsella väsynyttä 5kymppisen peilikuvaa. Sitä ihan itsekin piristyy kun ei näytä nuutuneelta kaiken päivää.
Itse mietin sitä, että kaunistaako meikkaaminen todella... Olen huomannut että miesten kiinnostuksen määrä on vakio (kohtalaisen suuri), olin laittautunut tai en. Ehkä en vain osaa meikata?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Biologia. Sitten kun nainen synnyttää, hänestä tulee äiti. Äidin ei tarvitse biologian näkökulmasta enää näyttää houkuttelevalta. Siksi suurin osa meikkaavista naisista lopettaa meikkaamisen äidiksi tulon jälkeen. Lapsen kasvaessa isommaksi äiti todennäköisesti alkaa uudestaan meikkaamaan koska biologia yrittää ohjata häntä jälleen lisääntymisen pariin.
Äidiksi tulon jälkeen av-mamma pistää päälle 30 lisäkiloa,lopettaa meikkaamisen ja seksin ja voimaantuu lopullisesti.Ei siinä enää ole tarvetta meikkailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse meikkaa aina silloin, kun on naisporukalla meno jonnekin. Kaikki on silloin niin laittautuneita. Töihin en kuitenkaan laittaudu. Muutama siellä meikkaa ihan vimpan päälle. Miesten takia en vaivaudu. Näkyvät tykkäävän muutenkin 😆
Mutta miksi naiset meikkaa muiden naisten takia? Olisiko syynä alitajunnassa oleva kilpailuvietti?
Puuttuuko minulta tuo vietti, kun en koe tarvetta meikata muiden naisten takia?
En itse asiassa koe tarvetta meikata ollenkaan. Olenkohan jotenkin viallinen?
Silloin kun meikkaan, meikkaan yleensä muita (miehiä&naisia) varten. Jos meikkaan erityisen kivasti niin omaa miestäni, tai jotain erityistä tilannetta varten. Joskus tosin laitan Bb-voidetta ihan vaan suojaamaan kylmältä tai auringolta, sen teen ihan vain itseäni varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Biologia. Sitten kun nainen synnyttää, hänestä tulee äiti. Äidin ei tarvitse biologian näkökulmasta enää näyttää houkuttelevalta. Siksi suurin osa meikkaavista naisista lopettaa meikkaamisen äidiksi tulon jälkeen. Lapsen kasvaessa isommaksi äiti todennäköisesti alkaa uudestaan meikkaamaan koska biologia yrittää ohjata häntä jälleen lisääntymisen pariin.
Äidiksi tulon jälkeen av-mamma pistää päälle 30 lisäkiloa,lopettaa meikkaamisen ja seksin ja voimaantuu lopullisesti.Ei siinä enää ole tarvetta meikkailla.
Ai niinkö kuvittelemasi av-mamma mielestäsi tekee?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen yksin kotona ja olen äiti mutta aion tänäänkin meikata vähän ja laittaa hiuksia koska en jaksa katsella väsynyttä 5kymppisen peilikuvaa. Sitä ihan itsekin piristyy kun ei näytä nuutuneelta kaiken päivää.
Sille on biologinen syy miksi näytät nuutuneelta. Niin on tarkoitus. 5-kymppisen ei kuulukaan näyttää hehkeältä ja houkuttelevalta, koska lisääntyminen sinun iässäsi olisi syntyvälle vauvalle terveysriski.