Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*Ensikoiden viikonloppu: pe-su*~*

16.06.2006 |

Huomenta vaan kaikille!

Vaikka kuinka tihrustin, niin en nähnyt uutta pinoa. Jos joku sen löytää, niin jätetään tämä huomiotta. Aluksi nyt vain linkkiä eiliseen pinoon. Palaan myöhemmin kirjoittelemaan lisää.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7573575&p=2&tmode=1&smode…

Aamupäiväterveisin, Amy ja EkaVekara, rv 21+1

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tulit mukaan! Itsellänikin on vielä kovin epävarma olo tämän odotuksen suhteen, ja mietin tänne o-puolelle siirtymistä...

Tarkoitukseni oli vähän tarkemmin perehtyä o-puolen Enskoihin eilen, mutta iski sitten kunnon räkätauti ja olen vaan maannut sängyssä. Jäi Take Thatin keikkakin väliin :( Ajattelin, että kiukulla menisin, mutta vähän ennen lähtöä onneks tajusin etten millään olis jaksanut seistä tuolla kuumassa montaa tuntia. Harmittaa...mutta tärkeintä on nyt hoitaa itsensä kuntoon!

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille!

SS

Vierailija
22/37 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tällä viikolla jaksanu paljon koneen ääressä olla, joten jääny kirjottelematta.. Käyny pari kertaa kyl kuulumiset lukemassa:)

Alkuviikosta oli vapaata, niin otin vaan arskaa ja nautiskelin vapaapäivistä ulkosalla.

Tiistaina oli myös ensimmäinen neuvolalääkäri. Odotin jännityksellä..

Kaikki oli onneksi hyvin:) Sydänäänet kuuluivat ja oon ihan onnessani. Painoakaan ei ollu tullu viime käynnistä kuin 300 g vaikka aattelin et ois tullu enemmän, kun massu on käyny pömpöttämään. Tai oikeestaan se pömpöttää iltasin ja ruuan jälkeen. Mut ei viel kunnolla.

Torstaina oltiin juhlimassa työporukan kanssa. Mäkin menin sitten pitkästä aikaa käymään baarissa, kokista juoden. Kaikki ei tosin ees huomannu etten juo. Mut joutupa sitä joillekki selittelemään. Enkä enää keksiny mitään selityksiä, jos joku ihmetteli. No eipä tosta raskaudesta siltikään viel kovin monet tiiä. Mä haluisin et ihmiset sais vaan ite huomata, haluisin nähä niitten ilmeet. hihi.

Juu,omanapainen viesti on nyt. Anteeksi siitä.

Mut mitä nyt muistan, niin Sirulla oli ollu kipuja, toivottavasti ne nyt oli vaan jotain kasvukipuja ja kaikki on hyvin. Oli kyl ollu inhottava lääkäri, ihme kommentteja jotkut suustaan päästelee. Pistää vihaks tollaset. Mut toivottavast oot jo paremmilla mielin nyt:)

Sitten mörötin oli ainakin saavuttanu raskauden puolivälin, onnea siitä:)

Ja sitten oli uusiakin tullut tällä viikolla useempi, onnea plussanneille siis!! :)

kandivaiheelle hauskaa matkaa!

sitten oli hääpäiviä vietelty, eli onnea!!

nämä nyt tuli mieleen. kaikille muillekin terkkuja ja hyviä vointeja.

lara ja pikkunen 14+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi onnellinen rouva kirjoittelee :) Kiitos onnitteluilla muistnaneille, en ole tällä viikolla niin kauheesti palstaterroria ehtinyt harrastamaankaan, kun oli kaikkea pientä järjesteltävää höiden suhteen. Mutta ihanat juhlat meillä oli, jiiru niin " meidän oloiset" kuin olla saattaa! Vihkiminen oli aamupäivällä maistraatissa kaason & bestmanin todistamana, mutta " varsinaiset juhlat" aloitimme illansuussa kirkossa, kun avioliittomme siunattiin ystävien ja sukulaisten läsnäollessa. Olipa kiva nähdä taas kaikkia tärkeitä ihmisiä!

Tänään onkin sitten vaan oltu ja ihmetelty. Pitkä päivä eilen vaatii veronsa, ja aika väsynyttä väkeä on meillä ollut tänään, vaikka onnellista ;))

Lukaisin tässä viikonloppupinonkin pikaisesti, uusiakin oli taas ilmaantunut, joten heille tervetuloa! Ja mieleen jäi myös Sirun kokemukset arvauskeskuksessa, olipas pönttö lääkäri! Tosta olis kyllä jo syytä vaikka antaa palautetta.

Omia vauvakuulumisia sen verran, että tässä viikolla olen vihdoinkin useeana iltana tuntenut tuolla alavatsassa jotain pientä " muljahtelua" , joten Ahaa se siellä taitaa muistutella itsestään. Aika kivaa!

Hääpuvun alta ei maha vielä paljon näkynyt, ja muutenkin mä oon jotenkin sen mallinen, että vaatteiden alta ei kauheesti vielä ainakaan vieraille näy, vaikka nyt on jo muutamat housut jääneet kaappiin, ja sortseistakin täytyy pitää nappi auki ;) Pitänee mennä vähitellen vaatkaupoille ens viikolla, nyt kun häätouhutkin on ohi. Tosin kesälomareissua pitäisi myös alkaa aktiivisesti suunnitellla, joskus juhannuksen jälkeen olisi aikeissa suunnata autolla eurooppaan. Ei vaan oikein vielä olla suunniteltu mitään, meillä kun on tämä kesä ollut vähän " elämä ennen häitä" ja nyt vasta alkaa " elämä häiden jälkeen" :) Mutta vinkiksi vaan kaikille, ihanat hääjuhlat voi suunnitella & järjestää myös suhteellisen lyhyellä varoitusajalla (n. 2kk)...

Lähiaikoina voisi kai alkaa jotain oikeesti vauvalle hankkiakin... Meillä ei ole vielä yhtään mitään, paitsi pari lelua on saatu lahjaksi ;)) Nehän ne tärkeimmät alussa varsinkin :DD

t. Ope + Ahaa rv 21+5 (muistaakseni ehkä...)

Vierailija
24/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista huomenta vaan kaikille.

täällä olikin kunnon pino luettavana :) Meillä on ollut taas kovin kiirettä viikonloppuna. Mökin rakentamista, vieraita ja nyt tänään viimeinen työvuoro ennen lomaa :) Voi kun olenkin tätä odottanut. Minulla on nyt yksi viikko ja muutama päivä lomaa ja sitten elokuun alussa kaksi viikkoa lomaa. Sitten alkaakin jo pian äitiysloma :) VOi kun aika menee nopeaa. Nyt voi muutenkin jo sanoa olevansa raskaudessa puolessa välissä kun viikkoja on 19!!! Siis melkein puolivälissä.

Mökkireissulla lähti talviturkki samalla :) Kyllä järvessä oli vaan ihanaa uida :)

Ensi viikolla onkin hääkampauksen suunnittelua, rakenne ultraa ja juhannus ystävien mökillä. Mikä ihana viikko siis tulossa :)

Onnea Niameylle ja Ykkösopelle! Ja kaikkea hyvää tuoreelle aviolittolle :) Pitäkää toisistanne huolta!

Sirulle voimia... Olipas ikävä kokemus tuolla ea:ssa, Miten nyt voit?

Onnea Sinipilvelle plussa uutisista :)

Omasta navasta vielä vain sitä, että nyt oli tullut puntarille 2 KILOA lisää painoa!!! No en ollut kyllä kahteen viikkoon (reiluun) itseäni punninnut, mutta kyllä pelästytti tuo paino. Ehkä kuitenkin osa voi olla myös tätä turvotusta. Oletteko muuten kuulleet sitä, että alkuraskauden turvotus voi johtaa myöhemmin raskausmyrkytykseen? Anoppi eilen vain mainitsi tuollaista. SAmalla sanoi, että suolan käytön minimointi ehkäisee tuota turvotusta...

Toukka on mahassa ja pysyy. Ilmoittelee itsestään potkuilla vähän väliä. Mies naurahtikin kun potkut alkoivat samana päivänä kun jalkapallon MM-kisat... On kuulemma selvä futarin merkki :)

Aurinkoista päivää kaikille. Minä odotan vielä muutaman tunnin ja sitten kirmaan kesälomalle

Heidi <3 toukka 19+0

Vierailija
25/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=ForestGreen]Ihan alkuun Jennille onnea uuteen kotiin! Ja möröttimelle puolenvälin saavuttamisesta! Eiköhän se ole vielä ihan normaalia, ettei liikkeet niin kovin tasaisesti tunnu vielä näillä viikoilla (itsehän menen aika samoissa), sillä vaavi on vielä aika pieni ja hänellä on tilaa liikkua kohdussa. Ja siis varmasti vaikuttaa, miten päin hän on jne.[/color]

[color=Crimson]Siru, mä jäin vielä miettimään tuota teidän äippäpoli tilannetta. Jotenkin mulla on käsitys, että vaikka teille ei sitä ole enempää " markkinoitukaan" , niin kyllä kai se on kuitenkin se paikka, mistä sen osaavimman avun saa, jos on paha tilanne. Eli kyllä sinne voi soittaa ja kysyä ainakin niiden mielipidettä. Numero löytyy varmaan puh.luettelosta tai netistä. Voin toki olla väärässäkin tässä, mutta näin aavistelisin.[/color]

[color=ForestGreen]Mukava nähdä Viiperoakin! Huilaahan nyt oikein kunnolla, jotta pysytte molemmat kunnossa![/color]

[color=Crimson]Tervetuloa Sinipilvi ja onnea odotukseen! Mietit noita raskausviikkojasi. Jos viimeiset kuukautisesi on siis alkaneet 9.5., sinulla on menossa kuudes rv ja tänään sunnuntaina rv 5+5 - niin ainakin meikäläisen matikalla noista menkoista laskettuna. Rv:t ja la tarkentuu sitteen aikanaan ultrissa.[/color]

[color=ForestGreen]Voi räkä SS, miten kävi! Mutta lepoa, nestettä ja pahimpaan oloon Panadol, niin kyllä se flunssa talttuu! Harmi, että keikka jäi näkemättä.[/color]

[color=Crimson]Laraleilla oli hyvät neuvolakuulumiset - hienoa![/color]

[color=ForestGreen]Ja rouvat Niamey ja Ykkösope jaksavat heti täällä pistäytyä. Kivaa! Onpas mukavaa, että se Ahaakin on alkanut siellä itsestään ilmoitella! =)[/color]

[color=Crimson]Heidillä näyttää kiireiseltä tämä keskiraskaus. Mutta kun kiireen keskellä voi lomaillakin, niin mikäs sen parempaa.[/color]

[color=ForestGreen]Eilinen meni meikäläiseltä mökillä mökin kaiteita maalaten. Illalla olin ystäväni luona höpöttelemässä melkein yhteentoista saakka. Alkaa siis pahin väsymys hellittää, kunhan jaksaa ja ehtii ottaa päikkärit. =D Hain eilen Alkosta kaks Stowford low alcohol sidukkaa, kun sitä Odotus-lehdessä mainostettiin. Olipas ihanaa kuuman päivän jälkeen kylmä siideri jäillä!!! Nam! Pikapuoliin lähden tästä katsomaan sukulaispojan futispeliä ja sitten loppupäiväks taas mökille. Ei täällä kaupungissa neljän seinän sisällä voi olla tällä kelillä...[/color]

[color=Crimson]-Amy ja EkaVekara rv 21+3[/color]

Vierailija
26/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkos teillä muilla ollut viime viikon aikana ongelmia viestin läpi saamisessa? Mulla kun on takkuillut pahemman kerran. Harmittaa, kun on kirjoittanut pitkät pätkät turhaan :(

On muuten kiva lukea teidän pidemmällä olevien kuulumisia! Tuntuu, että nää päivät menee tässä alussa niiiiiiiin hitaasti...missä vaiheessa ne oikeen alkaa kulumaan " sopivaan" tahtiin?!?

Ykkösopelle onnea - ihanaa että hääpäivä oli onnistunut!

Sirulla kaikki jo ok? Anna ihmeessä palautetta tuosta tilanteesta.

Heidin ensi viikon suunnitelmat kuulosti niin ihanilta, että aloin itkeskelemään! Tuntuu, että vetistelen nykyään ihan joka asiasta...hih.

Amu75 antoi siiderivinkkejä - itse en oikein oo siiderin ystävä, osaisitteko neuvoa jotain vaihtoehtoja? Onko esim holittomien oluiden välillä eroja? Entäs joku kiva booli? Meitä on juhannuksena mökillä kaksikin odottajaa, ja ajateltiin että väsätään joku oma ihana booli :)

Mua vähän mietityttää meikäläisen neuvola-asiat...kävin täällä lääkärissä heti plussattuani, ja lääkäri ei tehnyt mitään muuta ku antoi jonkun oppaan luettavaksi. Sanoi, että sit ku muutan Suomeen, meen siellä " hoitoon" . Sillon on rv14...meinaatteko, että musta ei tosiaan tarvi sitä ennen ottaa mitään testejä? Ainakin kannattaa varmaan soittaa sinne tulevan kotipaikan neuvolaan ja varata se aika ajoissa? Ultra me varattiin siten, että voidaan käydä nyt ku tullaan lomalle Suomeen - sillon on vasta rv6+5 mutta toivottavasti ei oo turha reissu!!

Nauttikaahan kivasta ilmasta! Minä vielä tän päivän lojun sisällä ja koitan parannella tätä tautia...

makkara

Vierailija
27/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh hellettä!

Nyt alkaa tosiaan tuntua kesältä, varsinkin kun tänään tuli oltua rannallakin auringonotossa. Ei vaan jaksa tällaisella helteellä kovin pitkään olla ja ongelmana on sekin, etten pysty enää vatsallani makaamaan. Ihanaa oli kuitenkin kahlailla viileässä rantavedessä ja nauttia lempeästä kesätuulesta :)

Viipero: Itse olen myös tuntenut nyt parin viime päivän aikana sellaista kiristystä alavatsassa. Se ei tunnu kipeältä, mutta selvästi tuntuu alavatsassa jännitys. Meinaankin ottaa torstaina neuvolassa puheeksi, mistä sen supistuksen sitten oikein tunnistaa. Toisaalta tämä myörijäkin näyttää viihtyvän tuolla alhaalla ja sekin aiheuttaa omat tuntemuksensa, kun se siellä myllää ja vaihtaa asentoa. Onneksi noita kiristymisiä ei ainakaan vielä ole tullut kuin max. kerran päivässä, mutta olen yrittänyt ottaa vkl nyt rennommin. Ollut viime aikoina aika rankkaa töissä.

Sininpilville onnittelut plussasta ja tervetuloa enskoihin!

laralei oli käynyt lääkärineuvolassa. Mukavaa, että kaikki oli kohdallaan. Pian se iltapömpötys mahassa muuttuukin ihan kokopäiväiseksi pömpötykseksi ;) Itse mittasin huvikseni vyötärön ympäryksen tässä yhtenä iltana ja se oli 92cm siitä kohtaa missä masu on korkeimmillaan. Ennen raskautta vyötärömitta oli 70cm, että onhan tuota kasvua tullut eikä ihme, että nahkaa kiristää.

Ykkösopekin on päässyt nauttimaan rouviintumisesta ja Ahaan liikeistä, ONNEA :) Me tehtiin häämatka silloin kolme vuotta sitten Norjaan ja käytiin autolla Lofooteilla. Tänä kesänä ollaan tosiaan lähdössä juhannuksen jälkeisellä viikolla sinne Italiaan ja siellä meinataan vuokrata auto, että päästään käymään Rooman lisäksi Venetsiassa ja nähdään vähän muutakin Italiaa. Toissakesänä lennettiin Saksaan ja vuokrattiin sieltä auto, jolla huristeltiin sitten Ranskaan ja Pariisiin. Olen kyllä tykännyt tosi paljon näistä meidän kaupunki+autolomista. Nyt vaan toivon, että vointi pysyy hyvänä ja saisi huoletta reissata sen viikon siellä Italiassa. Ollaan kyllä varauduttu siihen, että pitää enempi olla lepoa ja taukoja. Mies jo haaveilee asuntoautosta, että päästään sitten perheellisinäkin reissaamaan ;)

-Heidi- oli heittänyt talviturkin. Minä en ole vielä uskaltautunut uimaan luonnonvesissä, kun tuntuu, että nuo rinnat ovat niin herkät kylmälle. Kaupan vihannesosastotkin ovat yhtä tuskaa kun rintoja alkaa vihloa ja pakottaa, vaikka ei nyt olisikaan pukeutunut mitenkään heppoisesti. Tietääkö kukaan muuten altistaako luonnonvesissä uiminen herkemmin tulehduksille (siis alapään) kuin uimahallissa uiminen? Niin ja siitä painonnoususta: tällaisilla helteillä voi helposti tulla sitä turvotusta ja sitä myöten painoa ihan ilman raskauttakin. Juominen, vesimeloni, ananas ja mansikat taitavat auttaa poistamaan turvotusta ja tosiaan se vähäsuolainen ruoka + liikunta. Minä taas huolehdin, kun sitä painoa ei tahdo millään tulla ;)

Amy75: Olit jaksanut ahkeroida viikonloppuna. Minä olen myös tuntenut oloni paljon energisemmäksi viime aikoina ja kummasti on kotihommatkin alkaneet luistamaan. Saakohan ne hormoonit minusta vielä aikaiseksi ahkeran siivoojan ;)

(.) Napa on siis tänään ottanut aurinkoa ;) Minä olen vaan ihotyypiltäni sellainen, etten meinaa ruskettua ollenkaan vaan palan helposti. Vesimelonia, mansikoita ja jäätelöä kuluu, samaten juomista. Ensi viikon neuvolaa odotan jo kovasti ja tietysti sitä 4D-ultraa, mutta se on vasta juhannuksen jälkeen. Ensimmäisen virallisen kesälomani pääsen aloittamaan juhannusaattona, kovasti sitä on odotettukin. Loma menee kyllä ihan täysin reissatessa, mutta toivottavasti kuitenkin rennoissa merkeissä ja lepo ensisijalla. Sen pe-la-välisen yön nukuin huonosti, kun oli Otsosta huoli niiden liikkeiden vähyyden takia, mutta onneksi tuo lapsonen on palkinnut viime päivät meitä liikkeillä senkin edestä. Miehen vanhemmat lupautuivat hankkimaan meille vaunut, mutta niiden varsinainen ostaminen jää varmasti syksymmälle. Varmaan tässä loman jälkeen hommataan se vakuutus vauvalle ja sitten turvakaukalo. Italiasta toki pitää pikkuiselle ostaa jotain muistoksi. Sitä isyyspakkaustakin ajattelin tässä hiljalleen rueta keräämään. Illalla ajattelin pitkästä aikaa käydä salilla ihan kevyttä liikuntaa harrastamassa nyt vielä kun siihen on mahdollisuus (ts. ei ole maha tiellä eikä tarvitse välttää rasitusta). Suklaata tekee mieli, joten varmaan kohta läpsyttelen lähikauppaan...

Mörötin ja " Otso" rv20+2

Vierailija
28/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusia plussanneita oli ainakin Silly Sausage ja Sinipilvi! Onnea ja tervetuloa!

Onnittelut täältäkin Opelle ja Niameylle rouviintumisesta! Hienoa että hääpäivä oli sujunut hyvin ja aurinkoisissa merkeissä. Kyllä nyt on säät suosineet Provinssiakin, usein siellä on ollut kovin koleaa ja sateista.

Siru, hieno juttu että kivut on helpottaneet! Minäkin alkuraskaudessa pelkäsin noita toispuoleisia kipuja, mutta ajan myötähän ne loppuivat. Pian pääset ultraan varmistamaan että kaikki on hyvin, niin kuin varmasti onkin!

Möröttimelle onnea puolivälin ylityksestä - perästä tullaan :)

Meillä on näköjään vain 3 päivää eroa lasketuissa ajoissa. Mittasin minäkin mahan ympäryksen, 93 cm. Ja ennen raskautta se oli suunnilleen samoissa kuin sulla. Lepäile sinäkin nyt kunnolla, ja ota tosiaan neuvolassa nuo kiristykset puheeksi. Mulla se kiristys jäi töitten jälkeen " päälle" , ja ei ollut ihan kivutontakaan.

Ja kandille onnea 12 viikon rajapyykin johdosta! Siitä ne viikot alkaa vilisemään eteenpäin.

(.) Nyt kun oon pari päivää lepäillyt, ei oo maha kipuillutkaan enää. Tosin jos kumartuu esim laittamaan kenkiä, niin heti sen jälkeen seuraa pieni jomotus alamahassa. No töihin tarvii vasta lauantaina, joten kyllä tässä huilaamaan ehtii. Maha tuntuu kasvavan vauhdilla, ja pikkuisen liikkeet voimistuvat päivä päivältä. Eilen illalla selinmakuulla näkyi ihan selvästi, kuinka maha ihan aaltoili puolelta toiselle, ilmeisesti oli kunnon iltajumppa käynnissä, ja poikittaisasennossa :) Tänä aamuna huomattiin ihan uusi ilmiö: vasen rinnanpää oli kostea. Kokeeksi sitten puristin oikeanpuoleista nänniä, ja maitotippahan siihen nousi! Mies katseli ihan ihmeissään.. :D

Ai niin, se piti vielä sanoa että kun eilen hain sen saikkulapun, teki terkka samalla normaalin tarkastuksen, mikä olikin mukavaa extraa. Painokin oli ekaa kertaa noussut (viim. neuvolasta aikaa 2 vkoa), viikkopainonnousu 624g! Tästä se lähtee nousuun.. Eli älkää muutkaan huolestuko, eiköhän paino jossain vaiheessa ala itse kullakin kohoamaan. Syke oli 146 ja vauva karkaili koko ajan dopplerin alta. Sf-mitta 17

Aurinkoista sunnuntai-illan jatkoa!

Viipero rv 19+6

Vierailija
29/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ollut kertakaikkiaan IHANA päivä!!! Voi, kun olisi nyt koko loma näin mahtavaa ilmaa! Mielialakin tästä noussut huomattavasti plussan puolelle. Kivut ovat kokonaan loppuneet eikä ole minkäänlaista vuotoa ilmaantunut! Oli se vaan kyllä niin omituinen kipu, kun sillätavalla aaltoilevasti vihloi.. noh, pääasia että nyt on loppunut!

En ole ollenkaan muistanut onnitella meidän uusia rouvia! Eli aivan mielettömän paljon onnea teille molemille!

Ja uusiakin oli tullut, eli onnittelut myös teille!

Helle hieman syönyt tätä aivokapasiteettiä, en nyt muista oliko jotain kommentoitavaa... Noh, tulen sitten myöhemmin kommentoimaan jos muistuu jotakin mieleen.

Omassa navassa kaikki tuntuu olevan kohdallaan ja vihlonta sekä alaselkäkipu on kokonaan poissa! Voih, kuinka onnellinen taas olen=)

Niin ja eilen sitten vietettiin päivä särkänniemessä. Ihan kaikkiin laitteisiin en mennyt, mutta eipä ainakaan milläänlailla tuntunut mahassa pahalta.. ainoastaan päässä hieman pyöri joittenkin laitteiden jälkeen!

Nyt pitäisi jaksaa raahautua vielä kauppaan.. saa nähdä jääkö sekin sitten huomiselle! Mutta palailen.. ja kaikille kiitos vielä kerran tuesta ja avusta.. OLETTE YLIMAHTAVAA PORUKKAA!!

Siru ja tiituli rv 9+5

Vierailija
30/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs pitikään taas kommentoida? Pää on jo tosi hatara :)

SS: Ota vaikka Kelan nettisivuilta selvää mihin mennessä pitää käydä neuvolassa, että saat äitiysavustukset (muistelisin et ois rv 12..). En kyllä oikein tiedä miten toi menee..

Siru: Silloin joskus kun mulla oli " liikaa" suppareita, äitipolilta neuvottiin käymään läpimässä suihkussa/ suihkuttamaan vatsaa lämpimällä vedellä (+ ottamaan 2 panadolia kerralla). Toi lämmin vesi rentouttaa lihaksia ja helpottaa kiristelyjä. Jos vielä jotain sellasia kipuja on niin voit ehkä kokeilla sitä. Haittaahan siitä ei voi olla.

Puolivälin pikkeilla olevien liike kyselyihin.. Mulla on istukka etuseinässä ja vaikka tunsin liikkeet jo tosi aikasin, oli päivien välillä paljon eroja. Joinain päivinä tuntui liikettä paljonkin ja joinain vaan vähän. Tilaa on vielä paljon ja osa liikkeistäkin kovin hentoja. Ruuan jälkeen liikkeet tuntuu usein paremmin, koska verensokerin nousu herättää vauvan. Tosin siis tossa vaiheessa vauva voi olla miten päin vaan tai ei vaan ylety seiniin asti, joten siksi ruoka ei tunnu vaikuttavan. Tässä vaiheessa sen kyllä huomaa jo :)

Ajan kulumisesta.. Musta on tuntunut oikeestaan koko ajan että aika ei kulu, mutta nyt huomaan, että se on kulunut tosi nopeesti. Oikeasti aika kuulemma lakkaa kulumasta vasta ihan ihan lopussa, etenki jos menee yli lasketun ajan ;)

Meillä on sisällä 27-30 astetta vähän huoneesta riippuen. Parvekkeesta haaveilin koko kevään/alkukesän, mut siellä ei oikeestaan pysty oleen, kun paistuu elävältä. Eilen lueskelin partsilla puolisen tuntia ja hikoilin. Vauva alkoi möyrimään kovasti ja aattelin, et ehkä ei oo sille kovin kivaa et mamma paistaa sen elävältä, joten jouduin luovuttaan.. Ihmeen vähän kuumuus silti haittaa, sormet ja varpaat on ihan vähän turvoksissa mut niin vähän ettei se oikeestaan edes näy. Kerranki vihkisormus on sopivan kokonen (yleensä liian iso).

Jenni 34+2

Vierailija
31/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä juttu, mä en kyllä edelleenkään huomaa syömisen vaikutusta vauvan liikkeisiin,muuten kyllä tosiaan möyryää miten sattuu ja niin että tuntuu:) Entäs muut pidemmällä olijat?

Queen ja Pulla rv 32+4

Vierailija
32/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä meän prinssin nimi :)

Ristiäiset olivat siis tänään ja kaikki meni hienosti. Poika vain ei itkeny, joten köyhän vaimon saa ;)

Pari kuvaa pistän messariin, joten sieltä näkee millainen oli lapin kastepuku :)

Lisa & Veeti +5vko

Vierailija
33/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
34/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Messari: k_tuoma@hotmail.com ja sieltä spaceen :D

Vierailija
35/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mä oon kutakuinki joka päivä käyny lukemassa näitä viestejä, mutta en oo sitte saanu vastattua kuitenkaan mitään... Nyt sitten harmittaa, kun olis ollu paljon " sanottavaa" . =)

Mut lyhykäisyydessään:

- Uusille ROUVILLE ONNEA ihan hirveesti!!!! Ihanaa, että molemmilla yks elämän tärkeistä päivistä oli menny oikein hyvin!!

- Uudelle/uusille (en muista oliko useempi vai ei) ensikolle/-ille Tervetuloa joukkoon!! Rohkeesti mukaan vaan... tää on hyvä porukka.

- Liikkeistä oli ollu puhetta. Mä oon kans huomannu, että usein kun on syöny, niin Penni-Enni alkaa potkii/huitoo. =)

- Äitiyspakkauksen vaatteista oli kysymys -> mullakin on ne eri kokoset... ihmettelin sitä samaa kans sillon kun niitä hipelöin, kun muissa oli aina tavallaan parit.

- Sirulla oli ollu vihlontoja... Mulla on ollu kans vihlontoja ym. kipuja ja just aina vaan toisella puolella. Ne on kyllä menny sitten ohi... niinkun sullakin! Hieno juttu, että ei ollu sulla mitään vakavampaa!!!! =)

Kun en muista enää mitä muuta piti kirjottaa, niin sit vaik vähän omaa napaa

:

Mulla oli " vapaat" to ja pe ja ne meni tosi surkeissa fiiliksissä. Kaikki asiat harmitti ja menasin vaan koko ajan alkaa itkee. Se on onneks menny nyt ohi ja on parempi mieli, mutta vielä mua jäi huolettaa meidän rahatilanne... Mies jäi työttömäks, kun Perloksen Ylörjärven tehdas lopetti kokonaan toimintansa, eikä se saa rahaa kun vasta syyskuussa. Mä olin toivonu, että voisin jäädä jo elokuun alusta kotiin, kun työsopimus loppuu heinäkuun lopussa (ja äitiysloma alkaa 28.8.), mutta nyt alkaa näyttää siltä, että on PAKKO olla töissä vielä se elokuu. =( Rahat on siis totaalisen kortilla ja tuntuu kurjalta, kun onkin " pakko" mennä töihin sillon kun oli aatellu pitää vähän lomaa...

No on jotain kivaa sentäs kuitenkin ollu... Kävin tänään ostamassa käytetyt Emmaljungan vaunut missä on erikseen sitten se ratasosa. Ne menee mun porukoille mummolavaunuiks, niin ei tartte sitten täältä aina lähtee roudaa rattaita mukana kun menee sinne. Oon tosi tyytyväinen siihen ostokseen... ne makso vaan 38e ja on ihan kohtuullisessa kunnossa. Eli passaa oikein hyvin maalle metsän keskelle. =)

Vielä on kuitenkin pikkasen kurja mieli, niin taidan mennä kokeilee josko ukon kainalo auttais. =) heh... " KAINALO auttais" ... =D

Voikaa hyvin!!!

Burde ja PENNI-ENNI RV 25+0!!!! :D

PS. Tulikin mieleen, että onko muilla ollu alakuloa tai " masennusta" raskauden aikana?? Mä kun heti aloin jo miettii, että tuleeks mulle sitten synnytyksen jälkeinen masennus, kun nyt on näin kurjat fiilikset...

Kun tosiaan musta on tuntunu siltä (varsinkin to ja pe), että oon läski ja ruma, raha-asiat huolettaa, Penni-Ennin vointikin huoletti kun ei liikkunu niin aktiivisesti kun ennen, jne... Mut niin ku sanoin, niin ei oo enää niin huonot mielialat kuin sillon torstaina ja perjantaina.

Vierailija
36/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ristiäispäivän johdosta!! Ihanan nimen poika sai... Harmi kun en nyt just pysty niitä kuvia katsomaan, mutta uskon, että oikein sulonen pikku mies on tänään päivänsankarina ollut. :)

Burde ja Penni-Enni

Vierailija
37/37 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa, uusi tuttavuus tällä puolella. tammenterhoissa mukana aktiivisemmin, mutta myös täällä puolella lueskellut. eli 1. lapsi tulossa tuossa vuodenvaihteen tienoilla, nyt la 29.12, mutta siirtynee torstaina ultrassa.

onnea kaikille tuoreille vaimoille, katselin että teitä täällä enemmänkin. meillä ensimmäinen hääpäivä juhannusaattona, ja hyvin on mennyt kuten voi kuvitella kun täällä kirjoittelen.

en nyt osaa kummemmin vielä kirjoittaa, mutta varmaankin sitten kun vielä vähän intensiivisemmin tätäkin puolta luen.

tikru ja simppanyytti 12+2