IS: Tuure Boelius toivoi C-luokan papereita eli vapautusta palveluksesta rauhan aikana.
Terveydenhoitaja suositteli Boeliukselle C-luokan suosituksen, mutta lääkäri suositti kahden vuoden lykkäystä.
Lopulta Boelius kuitenkin sai kutsuntaupseerilta C-luokituksen.
En tiennytkään, että asevelvollisuus on nykyään asehalukkuus.
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisessa ammatissa olevat taiteilijat saavat kyllä vapautuksen rauhan ajaksi parin lykkäyksen jälkeen, mikäli kuuluisuus jatkuu vielä silloin. Ei siinä olesyynä adhdt eikä muutkaan tällaiset, vaan vapautuksen saa ihan sillä perusteella että on julkinen työ ja ammatti.
T: monta tästä syystä vapautettua tunteva
Eli ohjeesi niille miehille jotka eivät halua inttiin tai sivariin on: Luo itsellesi youtube-kanava
En usko että pelkkä youtubekanava riittää :D
Ne keitä itse tunnen vapautetun, ovat lähinnä esiintyviä muusikoita, joilla loppuu työt jos ovat välistä pitemmän ajan pois lavoilta/julkisuudesta. Ei sellaista voi vaatia keneltäkään.
Et voi saada esim. ulkomaita myöten keikkailevana kitaristina "inttilomaa" siksi aikaa kun olet armeijassa. Se on sitten se kiertue, ja kiertueen tuoma raha/julkisuus/kokemus/jalan oven väliin laitto ikuiksi ajoiksi mennyttä, ja on turha haaveilla että pääsisit seuraavaan mukaan, kun se joka tilallesi otettiin hitsautui niin hyvin muuhun porukkaan, joten hänet otetaan jatkossakin töihin(olisit toki itsekin hitsautunut, mutta inttiinmeno vei tämän mahdollisuuden). Ei näissä hommissa päde mikään tessi. Saahan sitä alapeukuttaa jos ei alasta mitään ymmärrä. ;)
Ihna hyvä vaan sai C-paperit. Tuskin jaksaa nostaa omia kenkiä edes kunnolla. Puuhasäkki mikä jaetaan muutenkin kiikutettavaksi tupaan, niin toi jätkä ei edes raahaa sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä saisivat mennä kasvamaan sinne armeijaan. Minun lapsellinen ja lellitty pikkuveljeni oli armeijassa vuoden. Sieltähän tuli fiksu aikuinen mies takaisin. Motivaatio työntekoonkin oli löytynyt. Nykyisin herää viikonloppuisinkin aikasin ja rakentelee kotonaan millon mitäkin.
Olen ylpeä.
Yleensä nuoret miehet taantuvat siellä yläkoululaisen tasolle ja siviilielämään on vaikea päästä mukaan. Pari kaveria kävi armeijan kesken yliopisto-opintojen ja eihän opintojen loppuun saattamisesta tullut mitään, kun armeijassa opittu kaljoittelu tuli harrastukseksi. C-miehillä ja sivareilla meni paljon paremmin
Ai itse vedin tasan yhdet kännit koko palveluksen aikana. Varuskuntaan palaamisesta en muista yhtään mitään ja yöllä olin kussut alleni. Voitte vain kuvitella millaista oli lähtä taaksepoistumaan aamu kuudelta varuskunnan pihalle 30 asteen pakkaseen.
Oli tuuria kun talvi oli silloin nollakeliä.
Ei näköjään kertonut todellista syytä, miksi hyllytettiin. eikää mielenterveysjuttuja ole tarpeen julkistaakkaaan
martti kirjoitti:
Ei näköjään kertonut todellista syytä, miksi hyllytettiin. eikää mielenterveysjuttuja ole tarpeen julkistaakkaaan
ttk riitti syyksi?
"ihanaa, että meillä on kohta valtaosa tb:n kaltaisia. On se, uskokaa vaan :) Meidän vanhoillisten pitää vaan mukautua. Ja vaaleiden, ja kaikkien muidenkin. me ollaan väärässä, ollaan me,
Anteeksi. Anteeksi. re-natki.!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siviilipalvelus on eettinen valinta, ei terveydellinen. Jos ihminen haluaa suorittaa asepalveluksen, mutta ei terveydellisistä syistä voi, tukee lykkäys/vapautus.
Tässä tapauksessa ei ymmärtääkseni ollut kyse terveydellisestä perusteesta. Tiedän montakin adhd henkilöä jotka on suorittaneet asepalveluksen.
Oli kyse mielenterveydellisestä perusteesta, joka ei ole ADHD.
Iruusnes kiihtyy vauvassa...tehkää luettelo niistä sanoista, jotka eivät ole kiellettyjä. Se ei ole kovin pitkä. Annnnteeksi!
Vierailija kirjoitti:
M82helzinki kirjoitti:
Minä yritin samaa venkulointia kutsunnoissa, mutta koska en ollut tunnettu homojulkkis, vaihtoehdot oli seuraavat:
-lykkäys 2v
-sivari
-totaalikieltäytyminenValitsin sivarin, joka oli 13kk täyttä passshkaa. Olis pitänyt mennä ennemmin armeijaan.
Mitä tapahtuu jos menee armeijaan ja perseilee ja laiskottelee siellä?
Pistetään paluukyydillä kotiin kasvamaan, tai vapautetaan.
Vekaranjärvelle meni viime tammikuussa yli kaksituhatta alokasta. Pari sataa lähti kotiin ennen alokasajan päättymistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse ihmettelen miksi ei laitettu siviilipalvelukseen? Siellähän tehdään ihan normaalisti töitä se about 11kk, miten ei muka adhd diagnoosilla voi mennä sivariin? En vaan ymmärrä. En yhtään.
Ei se siviilipalvelus oikein ollut hänen juttu, ja varsinkin jos olisi jotain likaista ja raskasta työtä niin sellainen ei nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Hauskintahan tässä oli mitä pelkäsi puolen vuoden poissaolon tekevän julkkisuralleen.
Ois voinu tehdä hyvääkin. Ja mikäs sen kiinnostavampaa, kuin vlogaaminen armeijasta tai sivarista!! Kosketuspintaa monille.
Tuure on niin suosittu, että fanit jaksaa odottaa. Ja sitä varmemmin jaksaa taas katsoa, kun toinen on poissa hetken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskintahan tässä oli mitä pelkäsi puolen vuoden poissaolon tekevän julkkisuralleen.
Ois voinu tehdä hyvääkin. Ja mikäs sen kiinnostavampaa, kuin vlogaaminen armeijasta tai sivarista!! Kosketuspintaa monille.
Tuure on niin suosittu, että fanit jaksaa odottaa. Ja sitä varmemmin jaksaa taas katsoa, kun toinen on poissa hetken.
Onko tuolla faneja???
se kertoo jo tarpeeksi jos toivoo c-lappuja.
Samakun joku toivoisi että oispa se aivokasvain.
Olen aina ihmetellyt mistä johtuu sanonta sivarit on homoja. Mutta tajusin kun mun mies sanoi kun hän meni armeijaan 1989. Ennen armeijaa tuli kutsu lääkärintarkastukseen ja niisä papereissa luki jos olette homo toivomme että menette sivariksi koska homona olisi vaikea armeijassa
Vierailija kirjoitti:
se kertoo jo tarpeeksi jos toivoo c-lappuja.
Samakun joku toivoisi että oispa se aivokasvain.
Eli on jotenkin outoa vaihtaa armeijavuosi vuoden palkkaan? No jokainen asettaa sille kokemukselle hintalapun
Tiedän yhden homon, joka on käynyt armeijan Upinniemessä. Satuin kuulemaan kun kertoi tästä armeijajuttuja ihmetelleelle miehelleen, joka ei selvästikään ole käynyt armeijaa. Sitä en tiedä, miten armeijassa pärjäsi ja tiedettiinkö armeijassa miehen taipumuksista.
Olisi kyllä ollut aika epäeettistä pakottaa ko. tyyppi inttiin neandertaalien kiusattavaksi.
Siinä ei tarvii järkee / eikä terävää nuppia / kun suomalainen tekee vihollisesta ketsuppia.
Olen nainen, mulla on adhd ja olen sitä mieltä, että armeija olisi tehnyt mulle hyvää aikoinaan. Olen impulsiivinen ja huono keskittymään, mutta fyysinen ja energinen ja oikeassa johdossa varsin tehokas ja määrätietoinen. Ajatrelen, että adhd:t olisi esim. hyviä tiedustelijoita tai autokuskeja.
On allerginen tornimallin huulipunalle.
Aika helppoa se asevelvollisuus on välttää tässä esimerkki miten se käy