Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Depressiokohtauksia syömättömyydestä

Vierailija
12.12.2019 |

Olen huomannut, että saatan olla ihan rikki ja jopa itsetuhoinen kun verensokeri on alhaalla, mutta kun syön kunnon aterian niin mieliala korjaantuu niin paljon, että pärjään.
Muilla samaa? Mistä se kertoo, jos on noin rajua "oireilu"?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä pituinen ja painoinen olet? Onko tuota ollut ”aina”?

Yhdellä kaverillani on ja hän on todella hoikka. Olen miettinyt liittyykö tuo siihen että hänellä ei ole lainkaan vararavintoa tasaamassa tilannetta.

Vierailija
2/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä pituinen ja painoinen olet? Onko tuota ollut ”aina”?

Yhdellä kaverillani on ja hän on todella hoikka. Olen miettinyt liittyykö tuo siihen että hänellä ei ole lainkaan vararavintoa tasaamassa tilannetta.

Normi, en ole liian laiha Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, ihan romahduspisteeseen asti, kun alkaa 3-4h ruokailuväli olemaan. Olen toki aktiivisesti liikkuva, lihaksikas nainen, joten kroppa kaiketi reagoi  voimakkaasti joutuessaan siirtymään lihasten glykogeenivarastojen käyttöön.

Vierailija
4/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkä on kehon stressireaktio, joka voi ilmentyä masennuksen ja ahdistuksen kaltaisina oireina.

Vierailija
5/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmöintä tässä on, kun sitä aina luulee että nyt on tosi kyseessä ja olisi poistuttava maapallolta. Syömisen jälkeen asiat suht ok :/ elämässäni on paljon kaaosta kyllä, mutta syötyäni tuntuu, että pystyy taas taistelemaan. Ap

Vierailija
6/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö paljon sokeripitoista? Vähennä sokeri ihan minimiin ja vehnä pois kanssa. Tasaantuu olo kummasti.

Sä olet sokerikoukussa.

Vierailija
7/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vedän pätkäpaastoa 24h, on pakko koska olen myös emotionaalinen syöjä.

En voi syödä aterioita 3-4h välein koska muuten napostelen koko jääkaapin tyhjäksi päivän aikana.

On pakko rajoittaa syömiset samaan kellonaikaan joka päivä, sitten kun ne ~1800-2000kcal on syöty, syön seuraavan kerran vasta 24h päästä.

Näin on paino pysynyt kurissa enkä myöskään ole enää lihava.

Ja minulle myös ruoka on tosiaan yksi tärkeimmistä syistä olla olemassa, joten käytän aika isoja summia laadukkaisiin ruokiin ja herkkuihin. Helposti menee joku 400-500€ kuussa, siinä missä normaalin ihmisen ruokiin menisi ehkä 150-300.

Vierailija
8/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö paljon sokeripitoista? Vähennä sokeri ihan minimiin ja vehnä pois kanssa. Tasaantuu olo kummasti.

Sä olet sokerikoukussa.

Sokeria voi syödä paljonkin ilman että vaikuttaa hirveästi verensokeriin tällä tempulla: Syö ensin paljon proteiinia ja kuituja mahaan (vaikka jauhelihaa, tofua, kanaa, salaattia, tomaattia jne.). Sitten kun se on "pohjalla", voi vetää vaikka 150g suklaata eikä se tunnu päänsärkynä tai verensokerin heilahteluna lainkaan, se ikäänkuin vaimentaa sen.

-tuo pätkäpaastoilija yllä

Vierailija
9/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä olet sokerikoukussa.

Sokeria voi syödä paljonkin ilman että vaikuttaa hirveästi verensokeriin tällä tempulla: Syö ensin paljon proteiinia ja kuituja mahaan (vaikka jauhelihaa, tofua, kanaa, salaattia, tomaattia jne.). Sitten kun se on "pohjalla", voi vetää vaikka 150g suklaata eikä se tunnu päänsärkynä tai verensokerin heilahteluna lainkaan, se ikäänkuin vaimentaa sen.

-tuo pätkäpaastoilija yllä

Totta Mutta jos syö paljon leipää, pastaa ja päälle vielä jotain imelää niin neljän tunnin päästä on kyllä raivoisa nälkäkuolema lähellä.

Vierailija
10/10 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla! Olen ollut hyvin pienellä syömisellä koko syksyn - minua kiusattiin (lääkityksestä johtuvasta) ulkomuodosta, ja se laukaisi nuoruuden syömishäiriön uudelleen. Olen rankasti itsetuhoinen tiukoilla syömättömyysjaksoilla, jonka syöminen laukaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän