Onko normaalia, että hotellin respa kysyy samaa sukupuolta olevilta tuleeko parisänky vai kaksi sänkyä?
Olen nyt tähän törmännyt useamman kerran matkustellassani ystäväni kanssa. Mielestäni on outoa, luulisi, että olettamus on automaattisesti, että laitetaan eri sängyt jos on samaa sukupuolta olevat henkilöt.
Muilla kokemuksia tai mielipiteitä asiasta?
Kommentit (60)
Kommenttien määrästä päätellen minä ja ap ollaan ainoita, kenen mielestä tuo kysymys on eriskummallinen. Kyllä mä ihmettelisin, jos minulta ja kaveriltani kysyttäis moista. Mutta mä olenkin verraten vanhanaikainen enkä ole vielä ainakaan mennyt mukaan tähän lepakkosukupuolikoohotukseen.
Minusta on ihan OK kysyä asiaa respassa. Turhaa vaivaa tulee siitä, että respa arpoo jotain ja kohta tullaan takaisin vaihtamaan huonetta. Se tietysti on typerää, jos on huoneen varannut vaikkapa netistä ja siellä on vaihtoehdot twin ja double. Kyllä tuon valinnan pitäisi respankin tietää.
Suosin kahta suurta amerikkalaista ketjua. Ikinä ei ole reisussa kysytty huonetyypistä, koska sen olen jo varatessa valinnut, poislukien tapaukset, joissa on upgreidattu.
Vierailija kirjoitti:
Koko ajan mennään siihen suuntaan, että enemmistön pitäisi muuttua vähemmistön suuntaan. Esim jos yksi 100000:sta on intersukupuolinen, kaikki vessat pitää muuttaa unisex vessoiksi. Jos koulussa on erityislapsia, kaikkien pitää uhrata koulurauhansa niiden muutaman ymmärtämiseen. Ja on muitakin mitä ei saa tässä mainita.
Hotelleista: esim booking sivustolla varatessa on normaalia valita joko twin eli kaksi eri sänkyä tai double jossa sängyt on vierekkäin. Huom usein sänkyjä voi siirtääkin.
Oikea double ei ole kaksi twin-sänkyä siirrettynä yhteen, vaan yhtenäinen queen tai king -sänky. Suomessa tosin harvoin näin on, ulkomailla kylläkin. Usein on myös vain yksi iso peitto.
Kysymys on täysin käytännön syistä kuin että respa pohtii suhteesi laatua.
Hotelleissa on hyvin paljon huoneita, joissa on sänkyjä moneen lähtöön kuin myös lisävuoteella ,suihkullisia, ammeellisia jne
Henkilökunta ei lähde kävelemään perässäsi, että aha, nyt sä haluatkin parivuoteen sijasta erilliset vuoteet ja meillä on henkilökunnalla ihan älyttömästi aikaa sisustaa se huone just sun kanssa.
Yleensä fiksu asiakas pyytää jo varausta tehdessään kingsizen (yksi sänky) tai parivuoteen(kaksi yhteen työnnettyä sänkyä) jne.
Mistä ihmeestä tämä asioiden ymmärtämättömyys sikiää ihmisillä? Ei ihme, että saan valtavasti suitsutusta ravintoloissa ja hotelleissa ymmärtäessäni mitä kaikkea ravintoloissa ja hotelleissa tehdään henkilökunnan taholla. Se johtuu ihan siitä, että jotkut nössösuomalaiset närkästyvät respassa tavallisista käytönnö kysymyksistä. Apua!
Vierailija kirjoitti:
Hyvää asiakaspalvelua vaan. Ei yöpyjien sukupuolen perusteella voi mitään päätellä. Mies ja nainen voivat olla sisaruksia tai vanhempi+aikuinen lapsi tai kavereita tai... vastaavasti samaa sukupuolta voivat olla parisuhteessa. Jopa pariskunnat voivat haluta erilliset vuoteet, jos toinen on herkästi heräävää sortti ja toinen levoton nukkuja.
Matkustan paljon veljeni kanssa. Vaikka miten koitettu painottaa erillisiä vuoteita emme ole niitä koskaan saaneet. Meillä on sama sukunimi totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen siis varannut ihan twin-huoneita ja jos on ollut vain kahden hengen Standard-huone (ilman mainintaa double tai twin) niin olen niihin erikoistoiveisiin maininnut, että separate beds, twin beds jne. ja silti tätä kysytään.
t. ap
Hei kiva että teiltä edes kysytään!
T. Tuo joka saa aina nukkua veljensä vieressä.
Scandic Hotelleissa ei kysytä mitään, täytät vain lomakkeen ja that's it.
Ap ei ole koskaan varannut huonetta netissä? Mistä teitä röllejä (jotka ette oikeasti käy missään, palstailette silti) sikiää?
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa käydä tosi harvoin missään hotellissa kun ei tiedä että tämä on ollut normaali käytäntö jo pitkään.
Viimeisen vuoden aikana kertynyt noin 40 hotelliyötä ja kertaakaan ei ole kysytty sänkytoivetta. Joka kerta menty varausta tehdessä ilmoitetun pohjalta. Kerran asiasta piti keskustella, kun early check inniin ei ollut saatavilla parisänkyä.
Minulle ja miehelleni annettiin kerran mitään kysymättä huone erillisillä sängyillä, jotka olivat vielä aivan eri puolilla huonetta :)
On normaalia ja itse olen nukkunut samassa sängyssä monen naisen kanssa, ilman mitään seksuaalista kiinnostusta mm. kaverini ja siskoni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa väestöstä on heteroita, joten on todella hassua olettaa ja ääneen kysyä kahdelta naiselta haluavatko he parivuoteen, kun valtaosa vastauksista on ei ja kummastunut katse.
Huonetta varatessa voi pyytää kaksi sänkyä, tietenkin.
Kyllä, ja silti siellä respassa kysytään "onko teillä sama kotiosoite?" Vähän pelisilmää toivoisi niiltä respan tytöiltä.
Tottakai kaikilta kysytään, koska avioparitkaan eivät kaikki halua nukkua samassa sängyssä. Osoitetiedot tottakai, sinne lähtee lasku perään jos on esim. ottanut minibaarista ja jättänyt ilmoittamatta. Ja kyllä ollaanko samasta osoitteesta, jolloin ei tarvitse useaan kertaan täytellä. Kyllä jotkut vain osaa etsiä näitä salaliittoteorioita ja tarkoitusperiä, mahtaa elämä olla tylsää muuten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää asiakaspalvelua vaan. Ei yöpyjien sukupuolen perusteella voi mitään päätellä. Mies ja nainen voivat olla sisaruksia tai vanhempi+aikuinen lapsi tai kavereita tai... vastaavasti samaa sukupuolta voivat olla parisuhteessa. Jopa pariskunnat voivat haluta erilliset vuoteet, jos toinen on herkästi heräävää sortti ja toinen levoton nukkuja.
Matkustan paljon veljeni kanssa. Vaikka miten koitettu painottaa erillisiä vuoteita emme ole niitä koskaan saaneet. Meillä on sama sukunimi totta kai.
Sitten vaan suuta auki siinä respassa niin ei tarvitse täällä itkeä.
Itse matkustan paljon mieheni kanssa ja mielellämme nukumme eri sängyissä ettei peitosta tarvitse taistella yön aikana. Yhdeksän kertaa kymmenestä onnistuu saada erilliset vuoteet. Joskus harvoin hotelli niin täynnä että vain kingsize-vuode löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ja miehelleni annettiin kerran mitään kysymättä huone erillisillä sängyillä, jotka olivat vielä aivan eri puolilla huonetta :)
Niin??
Minä, lapseni, veljeni ja hänen vaimonsa olimme matkalla hotellissa pari yötä. Respa oli laittanut meidät kolme samaan huoneeseen, ja veljeni vaimon yksin huoneeseen. Veikkaan johtuneen sukunimistä, veljeni vaimolla oli eri sukunimi kuin meillä muilla. Parempihan se vain on että respat eivät olettele mitään vaan kysyvät suoraan. Meilläkin meni säätämiseksi kun piti lapsen sänky vaihtaa toiseen huoneeseen olettamisen takia.
Minulle on ihan sama nukutaanko parivuoteessa vai erillisissä sängyissä, mutta haluan sellaisen vuoteen, minkä olen netistä varannut. Ei paljon kiinnosta enää respassa varmistella asiaa.
Sokos hotelleissa kysytään, Scandiceissa ei. Suosin jälkimmäistä.
Suuret on ongelmat. Olen varmaan outo, mutta jos kaverin kanssa ollaan liikkeellä, niin samassa sängyssä olisi itse asiassa tosi hauska nukkua ja pöhlöttää vähän lapsuuden/nuoruuden hengessä. Kivempi katsoa vaikka kännykältä/tietokoneelta jotain videoitakin/leffoja tai pelata jotain.
Varaan hotellit netistä, valitsen twin-huoneen eli huoneen jossa on siis kaksi erillistä sänkyä.
Varaan huoneen hotelleista, joissa on tarjolla twin-huoneita. Jos twin-huonetta ei voi erikseen valita vaan on ainoastaan kahden hengen huone tarjolla (jossa lukee kuvauksessa että double or twin beds), niin näissä kirjoitan erikoistoiveet-kohtaan oman sänkytoiveeni.
Matkustan todella paljon, vuodessa useamman kerran ja mielestäni tämä kysyminen on kiihtynyt viime aikoina. En ymmärrä miksi netissä sitten pyydetään valikoimaan twin-huone tai double-huone, jos asiasta silti kysytään kirjautumisen yhteydessä.
Sänkytoivomukseni käy selkeästi ilmi varauksesta, joten se ihmetyttää miksi asiaa pitää vielä erikseen kysyä.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Kommenttien määrästä päätellen minä ja ap ollaan ainoita, kenen mielestä tuo kysymys on eriskummallinen. Kyllä mä ihmettelisin, jos minulta ja kaveriltani kysyttäis moista. Mutta mä olenkin verraten vanhanaikainen enkä ole vielä ainakaan mennyt mukaan tähän lepakkosukupuolikoohotukseen.
Ei homot lopu maailmasta, vaikka sinä sitä et tule ymmärtämään koskaan.
Olen ollut hotellissa viimeeksi lapsena 90-luvulla, joten en tiedä näitä asioita, mutta siis eikö nykypäivänä voi varata netistä haluamansa huoneen?