Onko normaalia, että hotellin respa kysyy samaa sukupuolta olevilta tuleeko parisänky vai kaksi sänkyä?
Olen nyt tähän törmännyt useamman kerran matkustellassani ystäväni kanssa. Mielestäni on outoa, luulisi, että olettamus on automaattisesti, että laitetaan eri sängyt jos on samaa sukupuolta olevat henkilöt.
Muilla kokemuksia tai mielipiteitä asiasta?
Kommentit (60)
Kyllä minä haluaisin ystävän kanssa nukkua parisängyssä. Tosin hyvän ystäväni kanssa vain matkustelisin enkä ns. tutun kanssa. On me monta yötä nukuttu parisängyssä ystävyytemme aikana. Ja ihan heteroita ollaan, ettei siellä kikattelua ja nukkumista kummempaa tapahdu. Kiva se on isossa sängyssä nukkua lomallakin.
Hassua olisi oletus parisängystä et suhteessa ollaan. Ollaan me saunassakin nakuna, miksi sitten ei yötä voisi samassa sängyssä nukkua. Hotellin sängyt vielä suht leveitä, vaikkei kapeampikaan ongelma olisi.
22/23 jatkaa: ei siis öitä alasti nukuta yhdessä, kun tuohon nakuna saunassa vertasin.
Vierailija kirjoitti:
22/23 jatkaa: ei siis öitä alasti nukuta yhdessä, kun tuohon nakuna saunassa vertasin.
Mitä teillä on päällä sitten?
Koko ajan mennään siihen suuntaan, että enemmistön pitäisi muuttua vähemmistön suuntaan. Esim jos yksi 100000:sta on intersukupuolinen, kaikki vessat pitää muuttaa unisex vessoiksi. Jos koulussa on erityislapsia, kaikkien pitää uhrata koulurauhansa niiden muutaman ymmärtämiseen. Ja on muitakin mitä ei saa tässä mainita.
Hotelleista: esim booking sivustolla varatessa on normaalia valita joko twin eli kaksi eri sänkyä tai double jossa sängyt on vierekkäin. Huom usein sänkyjä voi siirtääkin.
Kaikesta ihmiset ongelman itselleen tekeekin.
Hirvittävän vaikeaa sanoa erilliset sängyt kiitos!
Kyllä taas on ap herkästi vetänyt herneen nenuunsa. Olen nukkunut aviomiehen kanssa sekä samassa että eri sängyssä, myös naispuolisen työkaverin kanssa sekä samassa että eri sängyssä. Ihan sama. Miksi kaikesta pitää tehdä numeroa? Joku vaihtaa tämän kysymyksen takia hotelliketjun toiseen? Ihan oikeasti? Minulle merkitsee enemmän hotellin sijainti, aamiainen yms. asiat kuin se että respa kysyy halutaanko parivuode vai erilliset.
No ihan normaalia on, on ollut jo monta kymmentä vuotta
Ap taitaa käydä tosi harvoin missään hotellissa kun ei tiedä että tämä on ollut normaali käytäntö jo pitkään.
Myös ravintolassa tarjoilija kysyy minulta, mitä haluan syödä. Jännä juttu.
On hyvää asiakaspalvelua kysyä tällaiset asiat sen sijaan, että oletetaan yhtään mitään. Ihan hyvin voisi olla vaikka samaa perhettä tai läheisiä kavereita ja tykkää nukkua isossa parisängyssä. Ei parisänky automaattisesti tarkoita mitään seksuaalista.
Tää pakko olla provo 😂 tai sitten kysyjä on ensimmäistä kertaa hotellissa.
Ihan yhtä törkeää, kun ravintolassa tarjoilija kysyy laskun kohdalla samasta vai erikseen?!
Näkeehän se, että ollaan mieheni kanssa pari ja yksi lasku riittää. Ja jos oon ystävän kanssa niin miksei tuo erillisiä laskuja, ei me mitään lespoja olla!
Tähän tämä on mennyt. Marginaaliset asiat nousee normiksi, ja jotta kukaan ei loukkaannu niin pitää ottaa kaikenlaista huomioon asiakaspalvelussa.
Me ollaan aina puleerattu sängyt miten ollaan haluttu, ei ole mikään ongelma siirrellä yhteen tai erikseen.
Minä matkustan yksinäni ja silti kysytään otanko yksi vai 2 sänkyä. Pitääkö ne nyt minua dissosiatiivisena?
MInusta on pöyristyttävää, että ravintolassa kysytään, mitä minä haluan tilata. Pitäisi ammattitaitoisen tarjoilijan tietää tuollaiset perusasiat kysymättäkin.
Minusta on mukavaa, että puolisoni kanssa meitä myös yksinkertaisen kysymyksen kautta voidaan kohdella pariskuntana. Kysymykset on tosin kysytty aina ulkomaiden yöpymiskohteissa.
Suomessa yövyn aina Sokos-hotelleissa ja respassa ennaltakirjattu huonevaraus lähinnä luetaan kirjautumisen yhteydessä ääneen. Tällä tavalla omalla kohdalla on varmistettu, että kaikki toiveet (esim. parkettilattia ja suihku, en itse tykkää yhtään kokolattiamatoista tai kylpyammeista) ovat oikein kirjattuina omassa varauksessa. Minusta tuollainen kokonaisuutena on pelkästään hyvää palvelua. :)
Vierailija kirjoitti:
Minä matkustan yksinäni ja silti kysytään otanko yksi vai 2 sänkyä. Pitääkö ne nyt minua dissosiatiivisena?
kaksi sänkyä yksin on kätevä. ensin työskentelee ja syö sipsejä toisessa sängyssä ja sitten puikahtaa puhtaaseen sänkyyn nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kaksi sänkyä yksin on kätevä. ensin työskentelee ja syö sipsejä toisessa sängyssä ja sitten puikahtaa puhtaaseen sänkyyn nukkumaan.
Itse olen niin arka että jätän sen ylimääräisen sängyn koskematta silloin kun olen maksanut vain 1 hengen huoneesta. Näin säästyy lisäksi siivoojan työtä ja pesulan pesuainetta.
Ei ole multa kysytty mitään. Olen netistä varannut aina twin-huoneen, jos tarvitsen erilliset vuoteet ja doublen (jos saatavilla) silloin, kun majoitun mieheni kanssa.
Mä oon samassa tilanteessa sanonut sille virkailijalle että ei olla homoja ja omat sängyt tietysti.