Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rappusiivoojan työ?

kohtaseonohi
12.12.2019 |

Semmoisen työn otin vastaan. Työaika on 05.00-13.00. Palkka 10,67/h.

Onko minkälaista?

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta tein rappusiivoojan hommia yliopisto-opintojen ohella. On nopeatempoista ja fyysisesti raskasta hommaa. Jos käy huono tuuri, joutuu jatkuvan kyttäyksen ja valituksen kohteeksi. Mulla oli pari tällaista taloa, joissa elämäänsä kyllästyneet mummot ja papat syynäsivät jokaisen nurkan millin tarkuudella siivoukseni jälkeen. He eivät ymmärtäneet, että kurakelillä niitä kuraisia kengänjälkiä ilmestyy rappukäytävään välittömästi, kun ensimmäinen ihminen kävelee siivoukseni jälkeen sisälle. En voi mopata lattiaa uudelleen heti niiden yksien kurajälkien ilmestyttyä, koska sopimuksessa lukee, että pesen lattiat X kertaa viikossa enkä voi siitä poiketa. Kannattaa varautua siihen, että jotkut tampiot eivät mitenkään käsitä, että et siivoa rappukäytävässä joka kerta kaikkea lattiasta kattoon. Vaikka rappukäytävässä olisi lappu, jossa kerrotaan, että pyörävarastot siivotaan kerran kuussa, joku tulee silti valittamaan, kun et siivoa pyörävarastoa 3 kertaa viikossa. 

Siivoustyö kyllä kasvatti opiskelumotivaatiota ja myös arvostusta siivoojia kohtaan. Siivoustyö on raskasta, alipalkattua työtä, josta harvoin saa kiitosta ja helposti valituksia.

Vierailija
22/43 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tgtgt kirjoitti:

Hirveetä. Niinkuin koko siivousala. Kaikki hommat pitää tehdä verenmaku suussa ja siistiä pitää tulla. 

Mulla on ihan hyvä duuni julkisella. Ei tule hiki eikä pitkästy, 2200-2700 €/kk. Sairaala, 2-vuorotyö. Ei huonoihin kannata jäädä.

Missä noin hyvä palkka on? :--D

PSHP,  peruspalkka 1913 ja sentit + ikälisät 2 kpl + henkkoht lisä (n 40 €) + vuorolisät 1 tai 2 listasta vuorotellen. Tein joskus rappusiivousta, ei ikinä.

Siis mäkin olen PSHP:n sairaalahuoltaja. Mulla kaikki muut samat kuin sulla, paitsi ikälisät. Taidat puhua nyt bruttopalkasta? Luulin eka et nettopalkka, niin siksi hämmästelinkin. :D

Tottakai. Eihän nettojen vertailussa ole mieltä. HUS maksaa kuulemma vielä parisataa parempaa peruspalkkaa, ja toki kolmas vuorokin tekisi lisää. Mut ei huvita, nuorempien hommaa.

Nettohan se ratkaisee, eli mitä jää käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tgtgt kirjoitti:

Hirveetä. Niinkuin koko siivousala. Kaikki hommat pitää tehdä verenmaku suussa ja siistiä pitää tulla. 

Mulla on ihan hyvä duuni julkisella. Ei tule hiki eikä pitkästy, 2200-2700 €/kk. Sairaala, 2-vuorotyö. Ei huonoihin kannata jäädä.

PSHP,  peruspalkka 1913 ja sentit + ikälisät 2 kpl + henkkoht lisä (n 40 €) + vuorolisät 1 tai 2 listasta vuorotellen. Tein joskus rappusiivousta, ei ikinä.

Siis mäkin olen PSHP:n sairaalahuoltaja. Mulla kaikki muut samat kuin sulla, paitsi ikälisät. Taidat puhua nyt bruttopalkasta? Luulin eka et nettopalkka, niin siksi hämmästelinkin. :D

Tottakai. Eihän nettojen vertailussa ole mieltä. HUS maksaa kuulemma vielä parisataa parempaa peruspalkkaa, ja toki kolmas vuorokin tekisi lisää. Mut ei huvita, nuorempien hommaa.

Mutta se ei kerro sitä, kuinka paljon palkka on. Ei kaikilla ole sama vero%.

Ohis

Vierailija
24/43 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin joskus rappuja.... osaketaloissa sekä kaupunkien vuokrataloissa. Ja eron valitettavasti näki....kaupunkien vuokrataloissa oli tosi sotkusta monesti ja paljon enempi siivottavaa.

Vierailija
25/43 |
13.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

tgtgt kirjoitti:

Mutta se ei kerro sitä, kuinka paljon palkka on. Ei kaikilla ole sama vero%.

Ohis

Sen takia palkka pitäisikin ilmoittaa aina nettona. Työnantaja hoitaisi verot. Loppuisi se ininä siitä, kuinka monen työttömän elämisen kukin luulee maksavansa.

Vierailija
26/43 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä työaika! Miksi ihmeessä pitänyt noin aikaisin aloittaa? Ei kai ne kerrostalot mihinkään karkaa, vaikka aloitus olisi inhimmilliseen aikaan, esim. kello kahdeksan (tai edes seitsemän)...

Harkitsen hakemista kyseiseen työhön, mutta jos aloitus on viideltä, ei tule onnistumaan.

Vierailija
27/43 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hirveä työaika! Miksi ihmeessä pitänyt noin aikaisin aloittaa? Ei kai ne kerrostalot mihinkään karkaa, vaikka aloitus olisi inhimmilliseen aikaan, esim. kello kahdeksan (tai edes seitsemän)...

Harkitsen hakemista kyseiseen työhön, mutta jos aloitus on viideltä, ei tule onnistumaan.

Kyllä se normaalisti alkaa aikaisintaan klo 7.00.

Vierailija
28/43 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toista se työ oli ennen, isäni oli TVH:lla apumiehen apumiehenä.  Kolmestaan vaan katselivat kun neljäs ei tehnyt mitään. 

Vierailija
29/43 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se normaalisti alkaa aikaisintaan klo 7.00.

No kuulostaa kyllä paljon järkevämmältä aloitusajalta.

Mikä on voinut olla syynä, että ap:n työ on alkanut noin aikaisin? Kerrostalossahan on vielä hiljaisuuskin tuohon aikaan!

Vierailija
30/43 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä tuo meni nuorena kivasta kuntoilusta kun teki oikein reippaasti.

Ensin tein 4 viikkoa 8h aluetta, siinä meni noin 4 tuntia, seuraavassa kuussa sain 10,5 tuntia ja sen sain tehtyä keskimäärin noin 3 tunnissa kun olin jo vähän harjaantunut.

Silloin ei tosiaan ollut työaikoja, paitsi että aamulla piti tulla tiettyyn aikaan paikan päälle ja aloittaa työt ja kotiin sai lähteä ekan viikon jälkeen ilmoittamatta ja ekalla viikollakin klo 12 oli ihan ok jos kaikki oli tehty hyvin, pari kertaa tarkistivat ja totesivat "kunnossa, saat lähteä" ja sitten eivät enää edes tarkistaneet.

Jos se olisi tällaista edelleen, niin tätähän tekisi jokainen sen sohvalla istumisen sijaan, mutta enää en näihin hommiin nykyehdoilla lähtisi, sohvalla istuisin, se on varma.

Vierailija
31/43 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin lukioaikoina kaverin firmassa. Muutama tunti viikossa. Rahat kouraan ja sitä rataa. 44 vuotta sitten.

Vierailija
32/43 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä tuo meni nuorena kivasta kuntoilusta kun teki oikein reippaasti.

Ensin tein 4 viikkoa 8h aluetta, siinä meni noin 4 tuntia, seuraavassa kuussa sain 10,5 tuntia ja sen sain tehtyä keskimäärin noin 3 tunnissa kun olin jo vähän harjaantunut.

Silloin ei tosiaan ollut työaikoja, paitsi että aamulla piti tulla tiettyyn aikaan paikan päälle ja aloittaa työt ja kotiin sai lähteä ekan viikon jälkeen ilmoittamatta ja ekalla viikollakin klo 12 oli ihan ok jos kaikki oli tehty hyvin, pari kertaa tarkistivat ja totesivat "kunnossa, saat lähteä" ja sitten eivät enää edes tarkistaneet.

Jos se olisi tällaista edelleen, niin tätähän tekisi jokainen sen sohvalla istumisen sijaan, mutta enää en näihin hommiin nykyehdoilla lähtisi, sohvalla istuisin, se on varma.

Nykyään joutuu siivoamaan omalla ajallaan jos haluaa saada työt tehtyä. Siivousajat on kiristetty niin tiukoiksi, että ei sen ajan puitteissa ehdi töitänsä tehdä. Ja niille jotka eivät asiasta tiedä, niin ylitöistä ei makseta palkkaa.

-siivooja, onneksi enää 1v ja sitten eläkkeelle

Vierailija
33/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 4 v rappusiivoojana. Saunoja oli 6 kpl  Oli 5 rappu joissa ei ollut hissiejä + hisillisiä 3 Saunojen pesu oli ihan mukavaa.  Kyllä riitti rapussa kuraa ja sotkua.Siinä vaan vahauskone kannettiin yläkertaan. Työaika  alkoi seitsemältä  Sitä ennen lapsi  hoitoon. Kotona 16.30. Ei siinä työpäivän jälkeen huilattu.  Normi koti juttuja ilalla. Kaupassa käynniyt .Oli myös aikaa olla lapselle. Käytiin puistoss  Leikattiin ja luettiin. Mies yleensä teki ruuat. Aikaisin piti kyllä piti mennä nukkumaan.Allergian vuoksi vaihdoin  hoitoalalle 

Vierailija
34/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene tekemään ja palaile sitten asiaan?

Vierailija
35/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hirveän raskasta varsinkin jos mitoitus liian tiukka ja talvikausi.

Vierailija
36/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin puoluvuotta suursiivous ryhmässä, se oli rankkaa. Pestiin kaikki seinät , raput, ikkunat . Vahanpoistosta asti uusi vahaus. Tehtiin urakalla.  Vaikka rappu siivous työ oli tuttua.niin kädet oli kipeänä kantsmisist. Näin  sitten unisakin aluksi ämpäreitä.  Laihduinkin vähän.

Vierailija
37/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille sopivaa työtä.

Vierailija
38/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään työnteko ei kannata nykyään paitsi ne joissa palkka yli 5000 kk.

Vierailija
39/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tehnyt 4 vuotta rappusiivoojan hommia. Palkka päälle 13 euroa.

Ei ole ollut valittamista. Enemmän vituttaisi olla jossain kaupankassalla ja joka päivä tavata vittumaisia ihmisiä.

Itellä on tarpeeksi aikaa eri kohteissa ja ihan siirtyäkin kohteisiin. Kilometrikorvaukset päälle, kun oma auto käytössä.

Asiakkaat ja pomo erittäin jees.

Vierailija
40/43 |
13.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaikenlaista siivousta mm tuota rappusiivousta, raskasta oli, niskat ja hartiat kipeytyi, asukkaat valitteli kokoajan ja huonoilla välineillä ja vähillä pesuaineilla piti siivota, uusia ei saanut vaikka pyysi, lisäksi tässä firmassa varastettiin palkasta ja otettiin tunneista vaikka olisi laittanut tunnit oikein. Viime työssä rappusiivoojana eri firmassa ihan ok kaikki toimi mutta niskat ja hartiat ei taaskaan tykånneet ja lopetin sen homma. Rappusiivoojana maksetaan hlv huonosti niinkuin siivoojille yleensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi