Rappusiivoojan työ?
Semmoisen työn otin vastaan. Työaika on 05.00-13.00. Palkka 10,67/h.
Onko minkälaista?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tgtgt kirjoitti:
Hirveetä. Niinkuin koko siivousala. Kaikki hommat pitää tehdä verenmaku suussa ja siistiä pitää tulla.
Mulla on ihan hyvä duuni julkisella. Ei tule hiki eikä pitkästy, 2200-2700 €/kk. Sairaala, 2-vuorotyö. Ei huonoihin kannata jäädä.
Missä noin hyvä palkka on? :--D
PSHP, peruspalkka 1913 ja sentit + ikälisät 2 kpl + henkkoht lisä (n 40 €) + vuorolisät 1 tai 2 listasta vuorotellen. Tein joskus rappusiivousta, ei ikinä.
Siis mäkin olen PSHP:n sairaalahuoltaja. Mulla kaikki muut samat kuin sulla, paitsi ikälisät. Taidat puhua nyt bruttopalkasta? Luulin eka et nettopalkka, niin siksi hämmästelinkin. :D
Tottakai. Eihän nettojen vertailussa ole mieltä. HUS maksaa kuulemma vielä parisataa parempaa peruspalkkaa, ja toki kolmas vuorokin tekisi lisää. Mut ei huvita, nuorempien hommaa.
Nettohan se ratkaisee, eli mitä jää käteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tgtgt kirjoitti:
Hirveetä. Niinkuin koko siivousala. Kaikki hommat pitää tehdä verenmaku suussa ja siistiä pitää tulla.
Mulla on ihan hyvä duuni julkisella. Ei tule hiki eikä pitkästy, 2200-2700 €/kk. Sairaala, 2-vuorotyö. Ei huonoihin kannata jäädä.
PSHP, peruspalkka 1913 ja sentit + ikälisät 2 kpl + henkkoht lisä (n 40 €) + vuorolisät 1 tai 2 listasta vuorotellen. Tein joskus rappusiivousta, ei ikinä.
Siis mäkin olen PSHP:n sairaalahuoltaja. Mulla kaikki muut samat kuin sulla, paitsi ikälisät. Taidat puhua nyt bruttopalkasta? Luulin eka et nettopalkka, niin siksi hämmästelinkin. :D
Tottakai. Eihän nettojen vertailussa ole mieltä. HUS maksaa kuulemma vielä parisataa parempaa peruspalkkaa, ja toki kolmas vuorokin tekisi lisää. Mut ei huvita, nuorempien hommaa.
Mutta se ei kerro sitä, kuinka paljon palkka on. Ei kaikilla ole sama vero%.
Ohis
Siivosin joskus rappuja.... osaketaloissa sekä kaupunkien vuokrataloissa. Ja eron valitettavasti näki....kaupunkien vuokrataloissa oli tosi sotkusta monesti ja paljon enempi siivottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tgtgt kirjoitti:
Mutta se ei kerro sitä, kuinka paljon palkka on. Ei kaikilla ole sama vero%.
Ohis
Sen takia palkka pitäisikin ilmoittaa aina nettona. Työnantaja hoitaisi verot. Loppuisi se ininä siitä, kuinka monen työttömän elämisen kukin luulee maksavansa.
2 vuotta tein rappusiivoojan hommia yliopisto-opintojen ohella. On nopeatempoista ja fyysisesti raskasta hommaa. Jos käy huono tuuri, joutuu jatkuvan kyttäyksen ja valituksen kohteeksi. Mulla oli pari tällaista taloa, joissa elämäänsä kyllästyneet mummot ja papat syynäsivät jokaisen nurkan millin tarkuudella siivoukseni jälkeen. He eivät ymmärtäneet, että kurakelillä niitä kuraisia kengänjälkiä ilmestyy rappukäytävään välittömästi, kun ensimmäinen ihminen kävelee siivoukseni jälkeen sisälle. En voi mopata lattiaa uudelleen heti niiden yksien kurajälkien ilmestyttyä, koska sopimuksessa lukee, että pesen lattiat X kertaa viikossa enkä voi siitä poiketa. Kannattaa varautua siihen, että jotkut tampiot eivät mitenkään käsitä, että et siivoa rappukäytävässä joka kerta kaikkea lattiasta kattoon. Vaikka rappukäytävässä olisi lappu, jossa kerrotaan, että pyörävarastot siivotaan kerran kuussa, joku tulee silti valittamaan, kun et siivoa pyörävarastoa 3 kertaa viikossa.
Siivoustyö kyllä kasvatti opiskelumotivaatiota ja myös arvostusta siivoojia kohtaan. Siivoustyö on raskasta, alipalkattua työtä, josta harvoin saa kiitosta ja helposti valituksia.