Oletko antaja vai ottaja?
Kommentit (34)
Molempia. Riippuu katsontakannasta. Ystävyyssuhteissa ja rakkaussuhteissa pyrin tasapainoon. Jos koen, että ei onnistu, pyrin eroon suhteesta.
Antamista ja ottamista on monenlaista. Materiaalista, henkistä ja fyysistä.
Ehkä materiaalisessa mielessä olen ottaja. Henkisessä mielessä koitan antaa enemmän. Fyysisyys on tasapainossa.
Miten voisin antaa enemmän? Miehet haluaisivat usein seksiä, mutta tuollainen ympäriinsä paneskelu ei mielestäni tee hyvää :D kai se olisi hyvä, että antaa aikaa ihmisille, jotka haluavat olla seurassani.
Moni on ottaja suhteessa vanhempiinsa ja appivanhempiinsa, olen huomannut. Eivät anna ja huomioi tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaja. Ja mieheni on myös antaja.
Olen ollut myös ottajan kanssa naimisissa. Aika paljon seesteisempi tämä avioliitto...
Te vaan yritätte väkisin antaa, mutta kumpikaan ei suostu ottamaan vastaan? Turhauttavan kuuloista. Jos mä haluan antaa, toivon myös että se otetaan vastaan.
Olen myöhemmällä iällä oppinut enemmän ottamaan vastaan. Apua esim. Aina ei tarvitse pärjätä itse. Jos joku haluaa antaa lahjan, on epäkohteliasta kieltäytyä. Joskus antamisesta tulee toiselle hyvä mieli. Se on jo syy ottaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten voisin antaa enemmän? Miehet haluaisivat usein seksiä, mutta tuollainen ympäriinsä paneskelu ei mielestäni tee hyvää :D kai se olisi hyvä, että antaa aikaa ihmisille, jotka haluavat olla seurassani.
Anna jotain muuta? Tee hyvää ruokaa, osta hyvää viiniä. Järjestä pieniä yllätyksiä, vaikka miniloma hotellissa. Toista voi myös vaikka hieroa, halata jne.
Vierailija kirjoitti:
Moni on ottaja suhteessa vanhempiinsa ja appivanhempiinsa, olen huomannut. Eivät anna ja huomioi tarpeeksi.
Suurelle ikäluokalle voi olla vaikeaa ottaa vastaan. Ovat oppineet pärjäämään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna jotain muuta? Tee hyvää ruokaa, osta hyvää viiniä. Järjestä pieniä yllätyksiä, vaikka miniloma hotellissa. Toista voi myös vaikka hieroa, halata jne.
Kiitos, hyviä vinkkejä :)
Jos seksistä puhutaan niin en kumpikaan, vaan aseksuaali. Jos muussa mielessä niin ennen olin antaja mutta minua pidettiin vain outona, joten nykyään en ole oikein sosiaalisesti kenenkään kanssa missään yhteydessä, koska en osaa olla ihmisten kanssa.
Te vaan yritätte väkisin antaa, mutta kumpikaan ei suostu ottamaan vastaan? Turhauttavan kuuloista. Jos mä haluan antaa, toivon myös että se otetaan vastaan.