Miksi vanhukset usein pitävät vihkisormuksia vaikka ovat leskiä?
Onk siinä joku juttu ettei voi hyväksyä olevansa leski vai turvallisuuden hakua?
Kommentit (13)
Ööööö.
Oisko vaikka rakkauden takkiaa
Koska se on tapana varsinkin iäkkäämmillä leskillä.
Monet ovat sitoutuneet kuolleeseenkin puolisoon ja haluavat pitää tämän symbolin. Avioliitto tietysti juridisesti purkautuu, kun puoliso kuolee.
Mutta eihän sormus mikään oikeusopillinen merkki ole sen kummemmin avioliitosta kuin se olemattomuudestakaan. Perinne.
Muistona rakastamastaan kuolleesta puolisosta. Tiedän erään nelikymppisen leskenkin, joka edelleen pitää sormuksia, puolison kuolemasta yli 10 vuotta aikaa eikä ole lasten takia halunnut uutta miestä.
En ole leski, mutta jos joskus olen, niin ihan taatusti käytän edelleen vihkisormusta, koska en ikipäivinä olisi eronnut rakkaasta miehestäni. Enkä myöskään uutta miestä ottaisi. Joten siksi.
Miksi sormus pitäisi ottaa pois jos ei ole eronnut?
Pitäisin minäkin jos olisin leski.
Rakkaus. Mummoni käytti vihkisormusta yli 40 v leskenä ollessaan, eikä huolinut uutta puolisoa. Äiti on ollut leski vasta 5 v mutta sormus on edelleen käytössä.
Yksi (uskovainen) leski kerran sanoi osuvasti, että kyllä hän on naimisissa, hänen puolisonsa vain on muuttanut, eikä hän itse ole vielä ehtinyt tulla perässä, mutta tekee kyllä niin ennen pitkää. Eli asuvat hetken erillään.
Vierailija kirjoitti:
En ole leski, mutta jos joskus olen, niin ihan taatusti käytän edelleen vihkisormusta, koska en ikipäivinä olisi eronnut rakkaasta miehestäni. Enkä myöskään uutta miestä ottaisi. Joten siksi.
Kuolemalta ei takaisin saa ja moni leksi löytää uuden onnen joskus myöhemmin kun suru on lieventynyt kauniiksi muistoksi ja kaipaukseksi. Mutta ihanaa, että sulla on noin upea avioliitto ja rakkaus :) . Eikä sitä nyt tarvitsekaan ajatella, että jos leskeytyisi.
Miten vanha olet ap?