Onks se totta jos kuolee sormus sormessa et se katkaistaan se sormus että saadaan sormus pois vainajalta?
Kun on niin jäykistyneet sormet siinä vaiheessa.
Kommentit (14)
Ei mun mummin sormuksia ainakaan katkaistu. Sitä nyt en osaa sanoa, miten ne sormukset on sormesta pois otettu, mutta kuolemaan asti olivat sormessa.
No ei. Rigor mortis eli kuolonkankeus on nopeasti ohimenevä vaihe, ei se ruumis jää jäykäksi.
Se rigor mortishan menee ohi lampotilasta riippuen joko paivassa tai useammassa (olikohan nyt max. 3 paivaa ja tama varmaan kylmiossa). Eli uskoisin etta urbaanilegendaa tuo.
Ei, kun se sormi katkaistaan, että saadaan sormus sormesta.
Oho, ollaan näköjään saatu uus palstahullu. Sormushullu.
Mistäs tollasta oot saanu päähäs. Ensin ruumis jäykistyy, jonka jälkeen taas pehmeää. Mitä luulet sen jäykkyyden kanssa, että istualtaan jos kuolee niin pitäs olla aika hassun näkönen arkku vai katkotaanko jalat.
Pihdeillä sormi poikki. Ihan turha tärvellä hyvää sormusta jota voi vielä käyttää. Ei kukaan arkussa huomaa katsoa onko kaikki sormet tallella. Hautaustoimiston työntekijät kerää isoon lasipurkkiin sormuksia. Ostavat niillä sitten vuoden lopuksi jotain kivaa itselleen. Viime jouluna ostettiin läppärit jokaiselle.
Voi kun hauska ketju. Kun isäni kuoli, äitini otti häneltä sormukset pois heti kuoleman jälkeen ja jakoi ne meille lapsille, jotka laitoimme ne sormiimme. Isälläni oli oma vihkisormus ja mummunsa vihkisormus. Nyt minulla on se isomummuni sormus ja siskollani isän sormus omien sormusten lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Oho, ollaan näköjään saatu uus palstahullu. Sormushullu.
My preciousssss!! 😈
Mä olen ottanut kuolleen äitini sormista sormukset pois aika pian hänen kuolemansa jälkeen, ihan hyvin lähtivät (sormia katkomatta).
Äiti haudattiin vihkisormukset sormessa ja kaunis mekko päällä.
Oma toivomus.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ottanut kuolleen äitini sormista sormukset pois aika pian hänen kuolemansa jälkeen, ihan hyvin lähtivät (sormia katkomatta).
Kultasormukset talteen ennen perunkirjoituksia. Tämä palsta ei ikinä petä.
Aina toimitaan samalla kaavalla, koskaan ei voida toimia tilanteen edellyttämällä tavalla.