Orastavat suhteet kaatuvat aina hammasproteeseihini : (
Kerta toisensa jälkeen hyvin alkanut juttu romuttuu kuin taikaiskusta, kun naiselle selviää että minulla on kokoproteesit.
Jotkut naiset ovat tämän suoraan sanoneetkin kun olen asiasta kysynyt.
Alan oikeasti olla todella epätoivoinen...tulenko jäämään täysin yksin tämän vian takia? Olen nyt 34-vuotias, ja proteesit ovat olleet nyt 3 vuotta. Sitä ennen hampaat olivat huonot, joka myös vaikutti deittailuun.
Olen alkanut pelkäämään sitä hetkeä kun uudelle deittikunmppanille selviää tämä asia : (
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Ap tekee säännöllisesti näitä aloituksia, muttei koskaan kerro miksi hänellä on tekarit. Siitä voi kyllä päätellä, että kyseessä on nimenomaan narkkari.
En ole koskaan käyttänyt huumeita.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei muka 30-vuotiailla ole tekareita yleensä? Paskan marjat, tekareita on myös hyvin nuorilla johtuen tapaturmista ja sairauksista. Huomaa palsta älykkyyden taas..jos vaikka joudut kolariin tai onnettomuuteen ja lennät lärvi edellä maahan tai saat suun alueelle iskun,luuletko todellakin ettei hampaita irtoaisi. Monet sairauden ja lääkitykset tuhoavat hampaat..se että on tekarit ei todellakaan aina kerro huonosta suuhygieniasta. Jo pelkästään paskat geenit voivat viedä leegot nuorena. Minun suvussa melkein kaikilla naispuolisilla oli tekarit ennen kolmeakymmentä. Itse olen neljäkymmentä nyt ja hampaat murenee irti siihen malliin että oli pakko naurahtaa,kas suvun hammaskirous aktivoitui sitten mullakin.
Ahaa,palsta urpojen mielestä se on alapeukutuksen paikka kun kerron että muillakin on tekareita,myös nuorilla ja ne eivät todellakaan aina johdu huonosta hygieniasta. Vaiko se että minullakin on varmaan kohta tekareiden paikka kun hampaat murenevat tässä iässä niin kuin muillakin suvun naisilla. Se ei ollut mikään mielipidekysymys vaan faktaa kaikki.
Alapeukutusnappula pitäisi poistaa koska tämän palstan kävijöillä älykkyys on aika matalalla(ei ymmärretä asioita,sympatia puuttuu täysin koska "minä minä,jos mulla ei ole ei voi muillakaan") tai todella vittumaista porukkaa. Alapeukutetaan vakavia asioita ilman mitään todellista syytä.
Alapeukku siksi, että jankkaat muiden älykkyydestä, vaikka oma kirjoitustaitosi on elämänkoululaisen tasolla.
Jos hampaat on mennyt huumeiden käytön takia niin en ihmettele että deitit häviää. Silloin syy ei ole proteesi vaan se että olet narkki. Ei kukaan halua perustaa elämää päihdeongelmaisen kanssa.
Muistin just että mun faijalla on ollut tekarit koko minun elämän ajan, eli 29 vuotta. Liekkö jo aiemmin. Ja hän on siis nyt 60 v. Menetti ne aikoinaan jossain työtapaturmassa. Ei sitä edes ajattele.
Anyways jos ei pirihommista ole lähteneet niin sitten ihan deitin oma ongelma.
Monilla hammaslääkäriasemilla on mahdollista maksaa osamaksulla. Olen itse 41-vuotias ja minultakin puuttuu useita hampaita. Yhtenä syynä voimakas oksentelu useissa raskauksissa, mutta myös huonosti tehdyt paikat, joiden alle on jäänyt kariesta muhimaan :/. Minulla hampaiden puuttuminen ei juurikaan näy, koska puuttuvat ns. "sopivista" paikoista, eikä mieheni välitä puutteistani, mutta harkitsen kyllä implantteja. Ovat vain todella kalliita! Tsemppiä ap:lle!
Vierailija kirjoitti:
Ai ei muka 30-vuotiailla ole tekareita yleensä? Paskan marjat, tekareita on myös hyvin nuorilla johtuen tapaturmista ja sairauksista. Huomaa palsta älykkyyden taas..jos vaikka joudut kolariin tai onnettomuuteen ja lennät lärvi edellä maahan tai saat suun alueelle iskun,luuletko todellakin ettei hampaita irtoaisi. Monet sairauden ja lääkitykset tuhoavat hampaat..se että on tekarit ei todellakaan aina kerro huonosta suuhygieniasta. Jo pelkästään paskat geenit voivat viedä leegot nuorena. Minun suvussa melkein kaikilla naispuolisilla oli tekarit ennen kolmeakymmentä. Itse olen neljäkymmentä nyt ja hampaat murenee irti siihen malliin että oli pakko naurahtaa,kas suvun hammaskirous aktivoitui sitten mullakin.
40v asti hampaat kestivät, nyt olen 48 ja jo 3 poskihammasta on jouduttu poistamaan.
2 pitäisi poistattaa, kulmahampaasta putosi juuri paikka...
Nuoret tekari-,ihmiset tulevat yleistymään, ei auta hammashygienia jos on vaikka limsa-addikti.
Se yhdistettynä heikkoon hammasluuhun...
Ja implantit tosiaan on oikeasti kalliita, 1000- 2000€/hammas.
Olisiko se pankkilaina implantteja varten ihan huono idea? Jos on täysin poissuljettua, niin sitten ehdotan myös rehellisyyttä. Karkottaa monia, mutta ei piilottelukaan auta asiaa.
Nykyään implantteja voi laitattaa osamaksulla, ei tule kerralla niin iso potti. Nuorena ihmisenä kannattaa investoida itseensä ja hommata ne implantit. Kannattaa se vanhempanakin. Itseltä poistettu hammas hoitovirheen takia, onneksi ei näy. Implanttia ei saa niin ahtaaseen väliin (pienileukanen olen), jotain muuta vaihtoehtoa täss ootellaan maailmalta saapuvaksi.
No ei todellakaan pidä muuttua ja ottaa jotain älytöntä lainaa sen takia, että jotkut ihmiset ovat tyhmiä.
En kyllä olisi varma, että ne proteesit ovat ainoa syy siihen katoamiseen.
Miksi huumeet muka veisi hampaat suusta? Eihän ne ole edes mitenkään syövyttäviä.
Vierailija kirjoitti:
Ystävällänikin on hammasproteesit ja aivan liian nuorena. Kyse ei ollut huonosta suuhygieniasta, vaan perinnöllisestä sairaudesta ja jossa hampaat yksinkertaisesti murenivat hänen suussaan. Asia, jolle ei voinut yhtään mitään ja joka oli ystävälleni iso elämänmuutos. Hammasproteesit mielletään mummovaareille, mutta ei nuoremmille.
Ihmisten ennakkoluuloihin ja muihin reaktioihin kannattaa iskeä takaisin puhumalla asiasta niin kuin se on. Todeta, että ennen kuin tästä jatketaan mulla on proteesit ja piste. Jos kyse on fiksusta tyypistä ihmettelee takaisin, että mitä väliä onko proteesit.
Maailmassa on paljon asioita, joita monet silkkaa kokemattomuuttaan ihmettelevät. Minä olen poikkeuksellisen vahva ja erikoisen luonteinen ihminen, niin kerron sen työhaastatteluissa ja uusia tavatessa. Siitä on seurannut aina työpaikka ja uusia ystäviä. Ihmisten uteliaisuus vie usein voiton, kun käy ns suoraan taisteluun itselleen vähän hankalalta tuntuvassa asiassa. Rehellisyys tekee muutenkin vaikutuksen. Hiirulaiset ja nössöt ovat tottakai asia erikseen, mutta sellaisia tuskin kannattaa lähipiiriinsä muutenkaan haalia. Elämänkumppanilla täytyy olla korvien välissä muutakin kuin ennakkoluuloja ihmisiä kohtaan.
No siinä taisi tulla aamun oudoin kommentti. Vaaditaan muilta ihmisiltä ennakkoluulottomuutta, vaikka itse olet hyvin ennakkoluuloinen.
Vierailija kirjoitti:
Noin halvalla niitä ei saa enää Virostakaan. Kyllä ne maksavat nykyään yli 2000€ kappale. Jos onnistuu pääsemään hammasklinikalle, niin sitten pääsee hiukan halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi huumeet muka veisi hampaat suusta? Eihän ne ole edes mitenkään syövyttäviä.
Mitä?! Esim jokapäiväinen pirin käyttö tuhoaa hampaat jopa vuodessa.
Olen pelännyt ihan samaa, kun mulla on krooninen sairaus. Onko nyt pakko ns. valita niiden joukosta, joissa myös on jotain isoja vikoja? Kumppania ei ollut helppoa terveenäkään löytää. Mutta kannattaako edes tavata ns. normaaleja, niillehän on seuraava mahdollisuus tinderistä heti jos ilmenee, että minuun kuuluu jotain vaikeaa.
Mitä vikaa siinä on jos ei halua seurustela ihmisen kanssa jolla on tekohampaat? Onko jokin velvollisuus deittailla sellaisia henkilöitä jotka eivät sytytä tai jopa ällöttävät? Koskeeko tämä myös niitä jotka kärsivät liikakarvoituksesta tai liikahikoilusta? Sellaisia joilla on paha karsastus tai akne? Avannepussi?
Nyt on kyse surustelukumppanista ja silloin valitaan se joka miellyttää itseä. Reilua ei varmaan ole mutta minkäs teet. Tuskinpa kukaan haluaa kumppania joka ottaa sinut siitä huolimatta ettei oikein natsaisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen pelännyt ihan samaa, kun mulla on krooninen sairaus. Onko nyt pakko ns. valita niiden joukosta, joissa myös on jotain isoja vikoja? Kumppania ei ollut helppoa terveenäkään löytää. Mutta kannattaako edes tavata ns. normaaleja, niillehän on seuraava mahdollisuus tinderistä heti jos ilmenee, että minuun kuuluu jotain vaikeaa.
Mulla taas on ollut ihan selvää, etten jaksa katsella tai kuunnella terveitä, niillä kun on tapana vaatia samaa suorituskykyä ja jaksamista. Toiselle kroonisesti sairaalle voi sanoa, että "sori, olen ihan paskana" ja se ymmärtää todennäköisesti paremmin. Takana 15 v onnellista parisuhdetta ja epäseksikästä suolistosairautta.
Voi luoja, mitä väliä tekareilla on? Ja ihmiset kehtaa täällä alkaa ehdottelemaan implanttien hankkimista. Miksi? Mikä vika sopivissa ja toimivissa tekareissa? Itselleni ei ole vieraat, eivätkä haittaisi seurustelua. Äitini on saanut tekarit 16 vuotiaana (nyt yli 75v.), myös isälläni on yläproteesi ollut aina eläessäni. Tämä siis tuttu juttu ja lapsuudestani. Niissä ei ole mitään ihmeellistä tai outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin halvalla niitä ei saa enää Virostakaan. Kyllä ne maksavat nykyään yli 2000€ kappale. Jos onnistuu pääsemään hammasklinikalle, niin sitten pääsee hiukan halvemmalla.
Siitä vain koko purukalusto korvaamaan implanteilla....
Ahaa,palsta urpojen mielestä se on alapeukutuksen paikka kun kerron että muillakin on tekareita,myös nuorilla ja ne eivät todellakaan aina johdu huonosta hygieniasta. Vaiko se että minullakin on varmaan kohta tekareiden paikka kun hampaat murenevat tässä iässä niin kuin muillakin suvun naisilla. Se ei ollut mikään mielipidekysymys vaan faktaa kaikki.
Alapeukutusnappula pitäisi poistaa koska tämän palstan kävijöillä älykkyys on aika matalalla(ei ymmärretä asioita,sympatia puuttuu täysin koska "minä minä,jos mulla ei ole ei voi muillakaan") tai todella vittumaista porukkaa. Alapeukutetaan vakavia asioita ilman mitään todellista syytä.