Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eräs äiti syötti tänään hampurilaispaikassa n.7-8kk ikäiselle vauvalle hampurilaista.

Vierailija
14.06.2006 |

Oli likellä etten mennyt sanomaan asiasta. Yleensä ei toisten asiat kiinnosta.

T. Äiti 37-v

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei siitä sairastu, jos hänelle hampurilaismaistiaisia antaakin. Ei siinä pitäisi olla mitään kiellettyä. Sitä ihmettelisin, jos lapselle olisi annettu hampurilainen joka päivä. Uskotteko muuten, että Amerikassa tämäkin asia olisi aika lailla erilainen juttu, eikä mikään kauhistelun kohde? Siellä hampurilainen on aivan normaalia ruokaa.

Vierailija
42/48 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan provo :D

Meidän lapsellekin käsketään syöttää rasvaa ja sokeria mahdollisimman paljon, ja antaa ihan kaikkea mitä lapsi suostuu syömään.

Monet perussairaudet aiheuttavat normaalia suuremman energiankulutuksen, ja sairauksissa joissa on vaikeita ravinnon imeytymishäiriöitä tämä energian tarve on vielä suurempi. Minun pitää antaa omalle lapselleni öljyä suoraan purkista, ja siltikin käsketään syöttää kaikkea rasvaista ja sokerista.

Meidän 1½-vuotias (joka on nyt melkein kohta samankokoinen, kun vanhempi sisaruksensa oli 1-vuotiaana) saa päivittäin ehkä ½ desiä inkkarisokeria, monta voisilmää puuroonsa jne. Ravitsemusterapeutti käski antaa sokeria vieläkin enemmän, lisätä sitä kaikki ruokiin. Lapsi saa myös jäätelöä, suklaata, kuivattuja hedelmiä, pullaa niin halutessaan. Hampurilaista ei ole tainnut saada, kun me asutaan niin maalla ;) mutta pizzaa on syönyt kyllä. Ja saa monta palaa juustoakin. Luomunakkejakin saa, ja keittokinkkua. Ja keksejä. Annan monta keksiä päivässä. Pari päivää sitten maistoi jopa limuakin :P vaikkakin lähdevesipohjaista, glukoosifruktoosisiirapilla maistettua luomulimua :D

Tykkää paljon esimerkiksi tosi tummasta ja kitkerästä suklaasta, homejuustoista jne.

Lapsen normaali ruokavalio on puuroa, liharuokaa kaksi kertaa päivässä, jogurtti tai yosa ja mysliä tai talkmuruja, maitoa, purkista lisäproteiinia, lisähiilihydraattia, lisärasvaa. Ja silti meidän pitää antaa tuolle lapsukaiselle lisää sokeria ja voita. Saa päivän aikana rusinoita, auringonkukansiemeniä, pähkinöitä, keksiä, hedelmiä, leipää. Jos sitä inkkarisokeria suoraan purkista.

Meidän lapsen kasvu oli puolisen vuotta pysähdyksissä, joten kyllä minä tuolle lapselle annan edelleenkin sitä sokeria ja voita. Ja senkin vielä huomautan, että tälläisillä lapsilla kuten omani ja herhiläisen lapsi, ravinnon imeytymishäiriöt aiheuttavat myös alhaisen kolesterolin. Omalla lapsellani se kokonaiskolesteroli taitaa olla jossain 2.3 paikkeilla. Siis siitä huolimatta, että 1-2 dl:n puuroannoksessa saattaa olla 5 tl voita ja 2 rlk inkkarisokeria. Mun lapsella on ollut parempi ravitsemuksellinen tilanne kuin Herhiläisen lapsella vaikka lapsilla on sama sairaus, mutta jos meillä oli tilanne ollut tätä huonompi niin kyllä minä olisin tuolle lapselle syöttänyt vaikka pelkkää täysrasvaista majoneesia, suklaata ja niin edelleen.

(Mun oli ihan pakko tulla katsomaan, että taasko teistä oli raportoitu ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1.5-vuotiasta luullaan usein 10-kuiseksi, koska on vasta oppinut kävelemään ja kävelee " vauvamaisesti" ja on muutenkin kirppu kooltaan. 1-vuotiaana puolivuotiaaksi. Ei kannata arvostella jos ei oikeasti tiedä lapsen ikää.

Vierailija
44/48 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: äiti, jonkan lapset ovat sairaudentakia pienikasvuisia ja lääkärin määrämällä rasva+ sokeri lihotuskuurilla. Perussairauden lisäksi lapsillamme on laaja- alaiset vaikeat allergiat , ja mäkäri on jokseenkin ainoita paikkoja , jotka menevät erikois- ruuistansa takuuseen. Minua ei pajoa hetkauta se että " vauvani" syö mm. guteenitonta hampparia mäkkärissä, pää asia on että syö. Terapia + lääkäri käyntejä meillä on viikottain, joten olemme aikasta usien tulossa tai meossa jonnekkin ja rokailu välimme ovat tiheät. Aikasta monta kertaa olen kiitellyt mäkkäriä.

Vierailija:

Jotkut lapset kun ovat huomattavasti ikäistään pienempikokoisia ja saattavat kärsiä ravintoaineiden imeytymishäiriöistä joiden takia on lääkärien/ ravitsemusterapeutin määräys syöttää lapselle mäkkäriruokaa. Ja jos lapsella sattuu olemaan vielä runsas nesteenpoistolääkitys sairautensa takia, se ruuan suolakin on tarpeellista eikä pahasta...

Kaikki sairaat lapsetkaan eivät näytä sairailta päällepäin joten et voi millään tietää onko se lapsensa loppuelämän epäterveellisillä hampurilaisilla pilaava ihminen vain noudattamassa lääkärien ohjeita.

Vierailija
45/48 |
15.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui kauheeta, nyt vetäkää hernepussit esiin, sillä minä en ainakaan tee. Kun tullaan töistä ja tarhasta, lapsella (2 v.) on kiljuva nälkä, joten heitetään einekset ja pakasteruoat pöytään niin että raikuu. Onnea ja hyviä yöllisiä kokkaushetkiä vain kaikille täydellisemmille äideille.

Niin että meidän kerran puoleen vuoteen mäkkärissä ei vaikuta suuntaan eikä toiseen.

Vierailija
46/48 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte hyeenat tulla tähän taas rääpimään, ei tarvitse jokaisella kerralla aloittaa uutta ketjua.

Vierailija
47/48 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihän se on. Mitä ihmeen haittaa siinä on jos joskus antaa vauvojenkin maistella hampparia ym... kyllä on mullekkin ja muille annettu pienenä maistella ties mitä ja ihan olen terve ja ei ole kamalasti karies ongelmia tms. Eihän tänä päivänä saisi mitään syödä jos kaikkiin tutkimuksiin uskoo. Minä ainakin elän niinkuin elän ja annan muiden elää OMAA elämäänsä. Tuskin kukaan joka päivä vauvojansa mäkkärissä ruokkii!!

T.Äiti & lapset

Ps. Kotona annan monesti vielä purkkiruokaakin, kun en jaksa kokata kahta kertaa päivässä, miettikääpä sitäkin! vitsit että olen huono äiti... :p

Vierailija
48/48 |
20.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin kamalalta äidiltä kyllä lapsi pitäisi ottaa pois. antoi sentään vaaleata leipää ja lihaa lapselle. auta armias jos lapsi sai vähän majoneesiakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä