Mitä sellaisia tapauksia muistat omalta kouluajaltasi, jotka nykyään olisi varmaa lööppikamaa?
Meillä opettaja 80-luvulla kertoili iloisesti kaikkien yksityisasioita luokan edessä. Kellä oli juopot vanhemmat, jne. Ei siis mitään estoja ja meistä se oli ihan normaalia vielä. Olimme ala-asteella.
Kommentit (528)
Väkivaltaa, viinaa ja ahdistelua. Niistä on suomalainen koulumaailma tehty, ainakin ennen. Toivottavasti asiat ovat nykyään edes hieman paremmin.
Matikan opettaja (30v mies) seurusteli pikkusiskon luokkakaverin kanssa. Pikkusisko oli yläasteella.
Sama matikanopettaja oli meidän lukion risteilyn valvojana ja ryömi räkäkännisssä jostain pöydän alta nuolemaan kaverini käsivartta. Opettaja löydettiin myöhemmin sammuneena toisen luokkakaverin sängystä.
Muistan myös kuinka ala-asteen rehtori puristi luokanopettajani (nuori nainen) takapuolta täydessämä ruokalassa ja kuiskasi korvaan. Olin ekalla ja muistan sen olon, minua alkoi itkettää opettajan puolesta kun näin hänen ilmeensä.
Nämä 90- ja 2000- luvuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettaja juopotteli kesken päivän koulun varastossa - usein, opettaja räpsytteli tyttöjen rintsikoiden olkaimia jos ne näkyi ja hinkkasi muniaan etupulpettiin, opettaja vaati nähdä käytetyn siteen jos sanoi että on menkat eikä voi uida (voi tehdä tätä vieläkin)
Nuo nyt tulee heti mieleen, ehkä hetken päästä lisää.
Meillä oli myöskin kasarin lopussa/ysärin alussa muutamakin juoppo opettaja. Lööppikamaa olisi tapaus, jossa opettaja ei ilmaantunut tunnille. Hän asui ihan kivenheiton päässä koulusta, joten joukko oppilaita lähti hakemaan häntä kotoaan. Ope avasi oven ympäripäissään pelkissä alushousuissa (kyseessä siis miesope). Toinen opettaja taas oli niin kännissä, että sammui luokkaan. Hän pisti videon pyörimään ja meni istumaan takariviin. Kun tunti päättyi, me oppilaat poistuimme luokasta ja ope jäi sinne nukkumaan. Tässä nyt nopeasti pari esimerkkitapausta.
olen ehkä kuullut huhuja tai ollut samanlainen tapaus kokkolassa .
erään (mies) opettajan hermoromahdus H: lla alkavalla paikkakunnalla pohjois-pohjanmaalla sanoi tapaavansa itsensä itkien, ja huutaen jos luokka ei olisi hiljaa.
tätä opettajaa kiusattiin monesti ja hänellä usein näkyi takapuoli ja kääntyi aina oppilaisiin selin. hyvin usein nojasi etu rivillä istuvan pulpettiin samalla kun naantalin aurinko näkyi kovinkaan moni ei halunnut istua siinä eturivissä sen takia.
en muista kaikkea, mutta hermoromahduksen jälkeen joutui sairaslomalle.
sääliksi kävi sinänsä kukaan ei kuunnellut koskaan hänen tunneillaan .
tosin tässä tarinassa kuitenkin opettaja oli selkeästi brun out partaalla, mutta aika moni oppilas säikähti varmasti tätä ja Nykyaikana oppilaat olisivat saaneet kriisi apua tämän takia.
Lauloi päivät pitkät kitaran kanssa uskonnollisia oma tekemiä lauluja ja jakoi elämänsä traumakokemuksensa meille.
Yläasteen tyttöjen liikuntaope oli joku lähihoitaja koulutukseltaan, ja saanut työn maisterimiehensä siivellä (mies oli liikunnanope myös, mutta koulutettu). Tämä nainen oli hirveä, haukkui lapsia muiden edessä, jakoi lapset suosikkeihin ja inhokkeihin, pilkkasi ja kilpaili itse lasten kanssa.
Kun olin jo lukiossa, kuulin että hän oli ärsyttänyt joitain tyttöjä niin paljon, että olivat uhanneet häntä veitsellä. Tytöt erotettiin määräajaksi ja ope sai asian selvittelyjen myötä potkut. Hän on tähän päivään mennessä yksi hirveimmistä ihmisistä jonka olen tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Krapulainen hammaslääkäri koulun omassa hammashoitolassa uhkaili ensin, että jos inahdankin (siihen aikaan ei koulussa saanut puudutusta), hän hommaa minulle huonon käytösnumeron. Porasi sitten kieleeni samalla kun rupatteli hammashoitajan kanssa (joka oli myös krapulainen). Mulla valui vesi silmistä, mutta olin hiljaa kun oli käsketty. Lopulta, kun veri lensi kaaressa seinälle asti, hammaslääkärinainen lopetti ja alkoi haukkua mua vammaiseksi, kun en ollut sanonut mitään.
Sitten uhkaili, että jos kerron kenellekään, kertoo mun olleen väkivaltainen ja riuhtoneen itse niin että vahinko tapahtui. Ja hammashoitaja lupasi todistaa, että näin se meni. Olin siis alakoululainen ja todella pienikokoinen.
Sanoi vielä lähtiessäni ystävällisesti, että mun tosiaan kannattaisi käydä tutkituttamassa olenko kehitysvammainen :D
Näiden selkähermoilla kun pääsisi vähän soittelemaan, heh. :P
Vanha ketju mutta en jaksa lukea läpi jos olen kirjoittanut tämän jo tänne. Kasarilla eräässä yäkoulussa kävi melko tunnettu lapsille ja nuorille esiintyvä henkilö, en viitsi sanoa minkä tyyppinen vain siksi ettei viattomia kollegoja epäillä. Hän pyysi lavalle avustamaan yläkouluikäisen tytön. Esityksen jälkeen tämä noin nelikymppinen mies pyysi tyttöä tulemaan koulun jälkeen tiettyyn paikkaan kaupungin keskustaan. Tyttö oli mennyt kaverinsa kanssa katsomaan ja siellä tämä pedari oli istuskellut autossa odottamassa.