Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä "teidän mummolassa" ei saa tehdä? Meidän mummolassa ei saa..

Vierailija
11.12.2019 |

..kuunnella Hevisaurusta! 6v. ei kylässä ollessaan saanut kuunnella mukana olluttaan CD:tä, hevi-musiikki ei isovanhempien mukaan kuulu lapsille..

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä28010 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän mummolassa ei saa

- syödä muualla kuin keittiössä

- ottaa itse kaapista ruokaa

- tonkia kaappeja ( ja niitä mummolassa on noin 30 kpl)

- kiipeillä kirjahyllyillä

- piirtää seiniin

- availla ja sulkea pakastinta huvin vuoksi

- imuroida hiiriä

- juoksennella edestakaisin sisään ja ulos

- levitellä leluja ja tavaroita ympäriinsä

- puhua ruoka suussa

- purra koiraa

- yrittää polttaa pihanurmea

- sulattaa muoviastioita uunissa

- hyppiä sohvalla

- käyttää kaukosäädintä

- pelata mummin tietokoneella (ja se on pelikone!)

- kiroilla

- moittia mummia paskapääksi

Tämä oli hyvä :)

Mä ajattelin ottaa tämän listan käyttöön, jos me joskus ollaan mummola.

Vierailija
62/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei saa käydä ollenkaan. 

Ankeaa, mutta totta. Näin joulun alla harmittaa enemmän kuin muina päivinä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa myös mummon ja papan ikä näkyviin. Kiinnostas tietää onko samanikäisiä mummoja ja pappoja kuin itse oon (54).

Vierailija
64/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ei saa käydä ollenkaan. 

Ankeaa, mutta totta. Näin joulun alla harmittaa enemmän kuin muina päivinä. 

Ovat syntyneet vuosina -51 ja -54. 

Vierailija
65/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa olla leikkimättä mummon (63v) kanssa. Mummo on ahkera leikkijä ja kaikkien pitää tulla mukaan rosvoleikkiin, avaimen piilotukseen, näytelmiin ja bändikisaan  jne. Kivaahan se on. Mummo nauttii leikkimisestä ehkä eniten itse.

Vierailija
66/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on arkisin päivät hoidossa mummollaan, joka on perhepäivähoitaja, joten samat säännöt sillä on ku muillakin hoitolapsilla. Vapaa-ajalla eivät juuri näe.

Vierailija
67/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu sallittu paitsi sohvalla hyppely. 

Alkoi naurattaa... minä olen myös mummo, jonka sohvalla ei saa hyppiä. Ei kyllä mene aina perille.

Sohvasääntöön on syynsä.

On aikanaan hankittu (säästäen, harkiten) kallis sohva (ei todellakaan ikeamallistoa). Sen tarkoitus on kestää mummon ja papan päikkärisohvana loppuikä. Siinä ei hypitä.

Liikuntatarpeet voi hoitaa pihalla, jos lattiatila kunnon jumppapatjoineen ei riitä. Ulkona on lääniä juoksuun, puita kiipeilyyn ja leikkimökki ja hiekkalaatikko keittopuuhiin.

Ikean sohvat kestääkin hyppimistä. Siksi minulla on sellainen 😊

Vierailija
68/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appivanhempien luona ei saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Ja koskee sekä minua, miestä että kolmea teini-ikäistä lastamme.

Viimeistään kahdeksalta appivanhemmat alkavat kolisuttaa tahallaan tiskejä ja tiskikonetta, keittämään kahvia ja huutelemana että nyt on aamupalaa. Kuulemma on aika herätä ja alkaa hommiin (puiden teko, veneen kunnostus, you name it) eikä ole mitään syytä nukkua.

Teinit ei tykkää. Me vanhemmat ei tykätä koska tehdään h*lvetin kiireistä työtä molemmat ja viikonloppuna olisi _pakko_ saada levättyä. Ei käydä enää juuri koskaan anopilassa, kerran kesässä kohteliaisuudesta. Nytkin pyydettiin appivanhempia käymään meillä _päiväreissulla_ joulun pyhinä. En ota niitä yöksi, koska herättävät meidän omassakin kodissa kahdeksalta jos ovat meillä yötä.

Ja puhe ei auta. Katsovat minua kuin hölmöä jos sanon, että meidän täytyy saada nukkua niin pitkään kuin halutaan. Kun kuulemma ei ole syytä tai tarvetta siihen. Kele.

Peukutusten perusteella olen varmaqn ainoa, mutta minulle ei tulisi mieleenkään kyläpaikassa nukkua yli kasiin jos talon väki herää aiemmin. Tuntuisi tosi oudolta mennä kylään nukkumaan. Varmaan ihmiset sitten ottavat päiväuniakin mennessään kylään.

Silloin kun vielä käytiin vanhemmillani yökylässä, niin toki aamukahvit oli 8.00. Ei sitä kukaan ihmetellyt. Samoin anoppilassa, sisaruksilla, mökeillä jne. Ja kun meille tulee väkeä kylään, laitan aamupalan pöytään kasiksi.

Vierailija
69/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaivaa peffaa.

Vierailija
70/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mummulassa ei saa laittaa penistä kakkosreikään.

Kerran laitoin ja mummu oli puoli vuotta vihainen.

Vierailija
71/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa koskea mummon intiimialueisiin.

Vierailija
72/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kuunnella folksaurusta. Hevisaurus kyllä käy..

Vierailija
73/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme se mummola ja olen saanut vääntää lastenlasten ja heidän vanhempiensa kanssa seuraavista asioista

-sohvalla ei syödä ja murustella ja levitellä suklaatahroja

-kädet pitää pestä ennen ruokailua

-vittu-sanaa ei saa viljellä joka toisena sanana

-nurmikkoa ja kukkapenkkejä ei saa repiä paljaaksi

-jäätelöä ei käydä ahmimassa pakastimesta kaikkea heti kerralla

-mummia ei sanota ääliöksi tai vitun tyhmäksi, jos ei anna heti sitä litran jäätelöpakettia, kun astuvat sisään

Vierailija
74/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut juuri mitään sääntöjä, sillä osasin käyttäytyä. Ainoa oli, että mummon mielestä "mummo" oli loukkaava sana, joten häntä olisi pitänyt kutsua "isoäidiksi." Tuo oli vanhempienikin mielestä niin naurettavaa, etten noudattanut sitä. Ukin luona sen sijaan ei ollut mitään sääntöjä, sillä sielläkin osasin käyttäytyä. Kerran yksi kaverini oli myös siellä käymässä ja häneltä piti kieltää ukin tupakantumppien heitteleminen parvekkeelta alas.

Vierailija
75/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme se mummola ja olen saanut vääntää lastenlasten ja heidän vanhempiensa kanssa seuraavista asioista

-sohvalla ei syödä ja murustella ja levitellä suklaatahroja

-kädet pitää pestä ennen ruokailua

-vittu-sanaa ei saa viljellä joka toisena sanana

-nurmikkoa ja kukkapenkkejä ei saa repiä paljaaksi

-jäätelöä ei käydä ahmimassa pakastimesta kaikkea heti kerralla

-mummia ei sanota ääliöksi tai vitun tyhmäksi, jos ei anna heti sitä litran jäätelöpakettia, kun astuvat sisään

Anteeksi, mutta kamalalta kuulostaa. Onko näitä kasvatettu lainkaan? Omani (18) ei ikipäivänä kiroilisi isovanhemmille, ja me vanhemmatkin saatiin vain pari haistattelua pahimmassa murkkuiässä. Ei vielä 15 v sitten kersojen annettu käyttäytyä kuin siat pellossa.

Vierailija
76/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Papan pikkuautoilla ei saa leikkiä, ne on koristeita. Syödä saa vain keittiön pöydän ääressä.

Missä ihmeessä muualla pitäisi saada syödä??? Ei meillä syödä missään muualla kuin keittiön pöydän ääressä (ruokapöydällä siis).

T. N34 ja kolme lasta.

Vierailija
77/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa jättää rojuja keskelle lattiaa eikä jättää ovia ammolleen. Tähän on hyvät lääketieteelliset perusteet. Ei tule muita erityisrajoituksia mieleen.

Vierailija
78/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa mummoloissa ei tainnut paljoa erikoisia sääntöjä olla kun ei muistu mieleen. Pelkkiä hyviä muistoja on jäänyt.

Mutta vanhempieni luona eli 1,5v lapseni mummolassa on tiettyjä sääntöjä (minusta ihan normaaleja käytöstapoja vaan): ei juosta sisällä, ei avata kaikkia kaappeja ja pengota, ruokaa syödään vain pöydällä, sohvalla ei hypitä, eläimiä ei kiusata, tavarat kerätään illalla jne. Ihan normaalia. Veljeni mielestä hirveä n*tsipaikka jossa lasten luovuus tapetaan. Paha vain ettei itsekään tunnu jaksavan omien lastensa ”luovuutta” niin usein jolloin mummola kelpaa kummasti jatkuvasti.... 😄

Vierailija
79/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummon (92v) luona ei saa näkyä tatuoinnit :D Olen 28vuotias ja molemmat jalat tatuoitu täyteen sekä koko selkä projekti meneillään.

Kesäisin nämä pakosti aina vilahtaa ja mummolta satelee rumia katseita. Rakas se silti on

Vierailija
80/84 |
12.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki muu sallittu paitsi sohvalla hyppely. 

Alkoi naurattaa... minä olen myös mummo, jonka sohvalla ei saa hyppiä. Ei kyllä mene aina perille.

Sohvasääntöön on syynsä.

On aikanaan hankittu (säästäen, harkiten) kallis sohva (ei todellakaan ikeamallistoa). Sen tarkoitus on kestää mummon ja papan päikkärisohvana loppuikä. Siinä ei hypitä.

Liikuntatarpeet voi hoitaa pihalla, jos lattiatila kunnon jumppapatjoineen ei riitä. Ulkona on lääniä juoksuun, puita kiipeilyyn ja leikkimökki ja hiekkalaatikko keittopuuhiin.

Ikean sohvat kestääkin hyppimistä. Siksi minulla on sellainen 😊

Hypi ihan rauhassa. Nykyrahassa meidän sohva maksaisi reilu 5 tonnia. - Mutta on kestänyt hyvänä jo 25 vuotta, eiköhän kestä seuraavatkin - tuskin kuitenkaan, jos sitä käytettäisiin trampoliinina. Tramppa voidaan pystyttää pihaan erikseen jos joku tosissaan haluaa hyppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan seitsemän