Mitä "teidän mummolassa" ei saa tehdä? Meidän mummolassa ei saa..
..kuunnella Hevisaurusta! 6v. ei kylässä ollessaan saanut kuunnella mukana olluttaan CD:tä, hevi-musiikki ei isovanhempien mukaan kuulu lapsille..
Kommentit (84)
Ei saa koskea tavaroihin, syödä ilman että määräillään missä järjestyksessä otetaan perunaa ja kastiketta, ei saa silittää kissaa ilman että vahditaan vieressä, ei saa nauraa äänekkäästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papan pikkuautoilla ei saa leikkiä, ne on koristeita. Syödä saa vain keittiön pöydän ääressä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä muualla te ihmiset syötte kuin keittiön pöydän ääressä? Jos mummoloissa saa syödä VAIN pöydän ääressä. Me ollaan ihan perus rento perhe kaikin puolin, mutta kyllä meilläkin syödään aina keittiössä pöydän ääressä.
Syön usein omassa sängyssäni ja katselen samalla tabletilta jotain sarjaa 😁. Lapsenlapsetkin saavat syödä olohuoneessa. Olen siis itse mummo.
Aika low lifea syödä muualla kuin pöydän ääressä.
Kuuntelin kerran teininä Pikku G:n levyä mankalla mummolan vierashuoneessa ja mua käskettiin laittamaan se pois koska "tuollaista rokkimusiikkia" ei kuunnella tässä talossa. :D Eli "rokkimusiikki" (eli kaikki paitsi lastenlaulut, klassinen ja virret) oli kiellettyä.
Tehdä mitään fyysistä työtä sunnuntaisin. Se on pyhitetty levolle..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papan pikkuautoilla ei saa leikkiä, ne on koristeita. Syödä saa vain keittiön pöydän ääressä.
Ihan mielenkiinnosta kysyn että missä muualla te ihmiset syötte kuin keittiön pöydän ääressä? Jos mummoloissa saa syödä VAIN pöydän ääressä. Me ollaan ihan perus rento perhe kaikin puolin, mutta kyllä meilläkin syödään aina keittiössä pöydän ääressä.
Ruokasalissa.
T. Se, jonka teinit joutuvat syömään keittiössä, aikuisille on katettu kahvit ruokasaliin, eli siis hienompaan olohuoneeseen, jossa kauniimpi ruokapöytä.
Appivanhempien luona ei saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Ja koskee sekä minua, miestä että kolmea teini-ikäistä lastamme.
Viimeistään kahdeksalta appivanhemmat alkavat kolisuttaa tahallaan tiskejä ja tiskikonetta, keittämään kahvia ja huutelemana että nyt on aamupalaa. Kuulemma on aika herätä ja alkaa hommiin (puiden teko, veneen kunnostus, you name it) eikä ole mitään syytä nukkua.
Teinit ei tykkää. Me vanhemmat ei tykätä koska tehdään h*lvetin kiireistä työtä molemmat ja viikonloppuna olisi _pakko_ saada levättyä. Ei käydä enää juuri koskaan anopilassa, kerran kesässä kohteliaisuudesta. Nytkin pyydettiin appivanhempia käymään meillä _päiväreissulla_ joulun pyhinä. En ota niitä yöksi, koska herättävät meidän omassakin kodissa kahdeksalta jos ovat meillä yötä.
Ja puhe ei auta. Katsovat minua kuin hölmöä jos sanon, että meidän täytyy saada nukkua niin pitkään kuin halutaan. Kun kuulemma ei ole syytä tai tarvetta siihen. Kele.
Vierailija kirjoitti:
Appivanhempien luona ei saa nukkua niin pitkään kuin nukuttaa. Ja koskee sekä minua, miestä että kolmea teini-ikäistä lastamme.
Viimeistään kahdeksalta appivanhemmat alkavat kolisuttaa tahallaan tiskejä ja tiskikonetta, keittämään kahvia ja huutelemana että nyt on aamupalaa. Kuulemma on aika herätä ja alkaa hommiin (puiden teko, veneen kunnostus, you name it) eikä ole mitään syytä nukkua.
Teinit ei tykkää. Me vanhemmat ei tykätä koska tehdään h*lvetin kiireistä työtä molemmat ja viikonloppuna olisi _pakko_ saada levättyä. Ei käydä enää juuri koskaan anopilassa, kerran kesässä kohteliaisuudesta. Nytkin pyydettiin appivanhempia käymään meillä _päiväreissulla_ joulun pyhinä. En ota niitä yöksi, koska herättävät meidän omassakin kodissa kahdeksalta jos ovat meillä yötä.
Ja puhe ei auta. Katsovat minua kuin hölmöä jos sanon, että meidän täytyy saada nukkua niin pitkään kuin halutaan. Kun kuulemma ei ole syytä tai tarvetta siihen. Kele.
Miksi ihmeessä menette sinne?
Vierailija kirjoitti:
Ei saa olla paljain jaloin tai sukkasillaan. Sisäkengät oltava.
Hah, meilläkin anoppi osti mulle aikuisten jumppatossuja kun sisällä pitää käyttää sisäkenkiä. Siis tällaisia: https://www.simpsetti.fi/product/1969/hiphop-nahkatossut--valkoinen
Ei kiitos, meni Uffille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu sallittu paitsi sohvalla hyppely.
Alkoi naurattaa... minä olen myös mummo, jonka sohvalla ei saa hyppiä. Ei kyllä mene aina perille.
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummolassa ei saa
- syödä muualla kuin keittiössä
- ottaa itse kaapista ruokaa
- tonkia kaappeja ( ja niitä mummolassa on noin 30 kpl)
- kiipeillä kirjahyllyillä
- piirtää seiniin
- availla ja sulkea pakastinta huvin vuoksi
- imuroida hiiriä
- juoksennella edestakaisin sisään ja ulos
- levitellä leluja ja tavaroita ympäriinsä
- puhua ruoka suussa
- purra koiraa
- yrittää polttaa pihanurmea
- sulattaa muoviastioita uunissa
- hyppiä sohvalla
- käyttää kaukosäädintä
- pelata mummin tietokoneella (ja se on pelikone!)
- kiroilla
- moittia mummia paskapääksi
Tämä oli hyvä :)
Mun omassa mummulassa ei saanut poimia omppuja puista, eikä saanut edes ottaa maahan pudonneita luvatta ja puita oli paljon. No, tietysti sitten olimme omppuvarkaissa oman mummon puutarhassa.
Toisella mummulla ei saa oikeastaan tehdä mitään, kokoajan vahditaan ja kielletään älä hypi älä huuda, varo ettet loukkaa itseäsi (mummulla ylihuolehtivuutta) älä ota mummun tavaroita, älä juokse (villi 3v) älä älä älä... siksi ei käydäkään, saapahan pitää kotinsa "siistinä" ja tavaransa paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
En ole mummola mutta kaveri lapsineen jos käy kylässä niin minun luona on paljon tiukemmat säännöt kuin heillä kotonaan. Esim.Lapset eivät saa leikkiä kaukosäätimillä eikä peliohjaimilla (tämä oli kaverista aivan *atsi sääntö koska heidän kotonaan lapset sai leikkiä jopa vanhempien puhelimilla), kädet ja suut pitää lasten pestä syönnin jälkeen koska olivat aivan ruuassa ja sen seurauksena sohva jne pinnat myös.
Huutaa/kiljua ei saa koska asun kerrostalossa ja inhoan kova äänisiä ihmisiä (melkein aina olinkin uupunut heidän vierailun jälkeen).
Kylässä istutaan paikallaan eikä hypitä tai juosta edes takaisin kuin hullut. (Kotini ei ole leikkipuisto tai päiväkoti)
Ruoka/tarjottavat syödään lautasen tai servetin päältä ja istualtaan (ei saa kävellä esim pulla kädessä pitkin asuntoa).
Ja mielellään jos painuisivat omaan kotiinsa aika äkkiä eivätkä venyttäisi parin tunnin kahvittelua yöhön asti tai pahimmillaan viikonlopun kestäväksi pikku lomaksi koska luonani on niiin mukavaa!
Tuommoisia tapaisin jossain Rossossa max tunnin joskus.
Toisaalta kaverin tenaville tekee hyvää käydä jossain, missä on erilaiset säännöt kuin kotona.
Meilläkin noudatetaan mun sääntöjä. En hypi kenenkään sohvalla eikä mun sohvalla hypi kukaan. Jos ei kelpaa, en ikävöi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän mummolassa ei saa
- syödä muualla kuin keittiössä
- ottaa itse kaapista ruokaa
- tonkia kaappeja ( ja niitä mummolassa on noin 30 kpl)
- kiipeillä kirjahyllyillä
- piirtää seiniin
- availla ja sulkea pakastinta huvin vuoksi
- imuroida hiiriä
- juoksennella edestakaisin sisään ja ulos
- levitellä leluja ja tavaroita ympäriinsä
- puhua ruoka suussa
- purra koiraa
- yrittää polttaa pihanurmea
- sulattaa muoviastioita uunissa
- hyppiä sohvalla
- käyttää kaukosäädintä
- pelata mummin tietokoneella (ja se on pelikone!)
- kiroilla
- moittia mummia paskapääksi
Ihan normaaleja käytöstapoja? Onko nuo kaikki tapahtuneet kun pitänyt kieltää? 😂 kauheita lapsia
Kaikki tuo on tapahtunut. Bonuslapsenlapset on aika usein valtava kokemus isovanhemmille.
On ihan pakko saada tietää miten tuo hiirien imuroiminen tapahtui käytännössä! :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muu sallittu paitsi sohvalla hyppely.
Alkoi naurattaa... minä olen myös mummo, jonka sohvalla ei saa hyppiä. Ei kyllä mene aina perille.
Sohvasääntöön on syynsä.
On aikanaan hankittu (säästäen, harkiten) kallis sohva (ei todellakaan ikeamallistoa). Sen tarkoitus on kestää mummon ja papan päikkärisohvana loppuikä. Siinä ei hypitä.
Liikuntatarpeet voi hoitaa pihalla, jos lattiatila kunnon jumppapatjoineen ei riitä. Ulkona on lääniä juoksuun, puita kiipeilyyn ja leikkimökki ja hiekkalaatikko keittopuuhiin.
Meidän mummolassa ei saa puhua vegaaniruoasta eikä saa koskea vaarin tavaroihin; pikkuautoihin, veneen osiin, papereihin, mihinkään mikä on vaarin. Ei saa katsoa ipadia, muuta kuin silloin kun mummo ottaa nokoset :)
Vierailija kirjoitti:
Kahdeksalta? Mitä luxusta! Meidän anoppilassa leipominen (kuulemma hiljaa, että saadaan nukkua rauhassa, heh heh) alkoi klo 5.30. No, muut nukkuivatkin - minä herkkäunisena en, vaikka pienten lasten äitinä jotenkin nautin siitä, että omassa kodissani sain nukkua silloin kun lapsetkin :/
Vierailija kirjoitti:
Peritte sitten aikanaan ne papan 30-40-50-luvun keräilyautot. Saatte hyvät rahat kun myytte. Kai teillä sitä hajotettavaksi tarkoitettua muovikrääsää on riittämiin omastakin takaa. Otatte ne mukaan sinne mummolaan.