Ajattelin aloittaa ostolakon ensi vuodeksi, tietyin lievennyksin
Eli vuoden 2020 aikana EN ostaisi tavaroita, vaatteita, kenkiä, tekstiileitä, astioita, siivousvälineitä, lehtiä, koruja, meikkejä, (muuta, mitä...?) En uutena enkä edes kirpputoreilta.
Sen sijaan saisin ostaa tietysti ruokaa, lääkkeitä, pyykkipulveria, shampoota, palasaippuaa (peseytymiseen), terveyssiteitä, vessapaperia, leivinpaperia, tiskiainetta... (muuta tarpeellista, mitä?)
Mietinnässä myös miten teen esim. kahvilakäyntien ja elokuva-/teatteri-/konserttikäyntien kanssa, rajaanko ne ostolakon ulkopuolelle, vai en. Vai annankö itselleni luvan käyttää näihin rahaa esim. kerran kuukaudessa.
Kommentit (5)
Itsekään en mitään kulutusjuhlaa ole viettänyt koskaan, mutta tekee mieli haastaa itsensä pärjäämään vähemmällä ekologisista syistä.
Myös rahan säästö kiinnostaa, ja se, pystyisikö töitäkin vähentämään tämän ostolakon myötä.
Ap
Jos kykenet oikeasti tuohon, niin mikä ettei.
Mulla on ollut ostolakko jo monta vuotta. Esim. tänä vuonna olen ostanut vaateosastolta yhdet rintaliivit, 17e ja sukkapaketin (kolmet sukat) 6,99.
T:Köyhä
Näitä ostolakkovuosia nykyään porukka viettää, mutta mahtaa vielä olla marginaalisia?
Aika lailla mun elämää nyt jo. Rahaa säästyy. Mielessä isommat hankinnat.