Liian herkkä?
Asia liittyy parisuhteeseen. Olen tässä 1,5 kk aikana saanut kuulla miesystävältäni kommentteja tyyliin: meikkaan liikaa, sanomista rasvan käytöstä (hänestä käytän liikaa rasvaa), kahvin juonnista, kahvinkeitin on liian pitkään päällä, tuhoan luontoa kun keitän vettä ilman kattilan kantta. Ollaan varsinaisesti seurusteltu tuo sama aika, eli 1,5 kk. Miehen mielestä minä olen liian herkkä ja minun pitäisi kestää paremmin arvostelua, minulla taas on mennyt hermo tuollaiseen kommentointiin. Saatiin aika iso riita tästä aikaiseksi, kun sanoin, että minusta minun ei tarvitse sietää arvostelevia kommentteja parisuhteessa ja kyseenalaistin sen, miksi mies haluaa nähdä minut negatiivisessa valossa. Eilen taas tuli kommenttia, että älä tuijota, kun katsoin miestä yrittäessäni lukea hänen elekielestään, mikä miehen tunnetila on ja mitä voin sanoa. Hän oli hetkeä aiemmin lukenut viestittelyjämme asian tiimoilta ja veti uusia kierroksia, oli tosi kireenä ja ärtyneenä luonani. Loukkaannuin tuostakin kommentista, ei tunnu mukavalta kuulla rakastamalta ihmiseltä, että muka tuijottaisin, kun yritän lukea hänen elekielestään, että mitähän ihmettä tapahtuu...ja mies taas turhautui siitä, että en tykännyt tuosta kommentista.
En tiedä, tuntuu että mies kommentoi mitä sylki suuhun tuo ja jos reagoin ja kivahdan takaisin, niin se on sitten väärin. Tuntuu että koko homma kiertää kehää. Mies selvästi ärsyyntyy, kun ei saa sanoa minulle miettimättä mitä tahansa ilman, että reagoisin siihen. Minä taas ihmettelen, että miksi moisia kommentteja pitää edes heittää. Olen ollut todella epävarma miehen kiintymyksen laadusta nuiden kommenttien takia, aikaisemmissa suhteissa minulle ei ole heitelty mitään tuollaisia heittoja, vaan täss vaiheessa suhde on ollut yhtä vaaleanpunaista höttöä.
Olen vakavasti miettinyt sitäkin, onko suhteessa järkeä, jos se kerta jo täss vaiheessa on tällaista. Ainut vaan, että olen jo aika syvässä kiintymyksen vaiheessa ja ero tuntuu ajatuksena ihan älyttömän pahalta.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
1,5kk?! Tuossa vaiheessa oltiin miehen kanssa vielä ihan lässytystasolla. Ei oltu edes riitelty tai kinasteltu mistään. Tuo kuittailu on todella typerää!
Jos hän jo nyt käyttäytyy kummallisesti niin kuinkas sitten vuosien kuluttua?
Samaa mietin. Ei mullakaan missään aikaisemmissa suhteissa ole tällaista ollut tässä vaiheessa. Eikä todellakaan mitään isompia riitoja.
Ap
Et ole liian herkkä, vaan täysin normaali. Mies taitaa olla liian herkkä, kun ei kestä mitään sellaista, mitä itse ei tekisi.
Vierailija kirjoitti:
Et ole liian herkkä, vaan täysin normaali. Mies taitaa olla liian herkkä, kun ei kestä mitään sellaista, mitä itse ei tekisi.
Sanoinkin hänelle siitä, kun hän tavallaan loukkaantui, kun kommentoin syömiskommenttia, että on ärsyttävää jos syömisiä kommentoidaan. Ja on ärsyyntynyt muutenkin, jos reagoin hänen sanomisiinsa. Sanoin siitä, että jos hänellä on hänen mielestä oikeus sanoa, niin miksi minulla ei muka olisi oikeutta reagoida sanomisiin? Ei kommentoinut siihen mitään.
Ap
1,5kk?! Tuossa vaiheessa oltiin miehen kanssa vielä ihan lässytystasolla. Ei oltu edes riitelty tai kinasteltu mistään. Tuo kuittailu on todella typerää!
Jos hän jo nyt käyttäytyy kummallisesti niin kuinkas sitten vuosien kuluttua?