Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se voi olla, että joidenkin naisten raskaudet kestävät aina sen

Vierailija
13.06.2006 |

37-38 vkoa ja jotkut joutuvat venaamaan tonne 42 viikolle ennen ku mitään tapahtuu? Itse odotan kaksosia ja on viikkoja jo 38, mutta ei niin mitään elettäkään, että tulisivat ulos. Ekaakin sai ventata kaks viikkoa lasketun ajan yli.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. esikoisensa viikolla 32 synnyttänyt.. Nyt ollaan lähellä samoja viikkoja eli 31+ jotain ja toivon kovasti että pysyis masussa viel pari kuukautta

Vierailija
2/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pätenyt tämä väittämä.

Tämä väittämä koskee vain normaalia raskautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mulla on myos ollut tosi lyhyt kuukautiskierto. Hitto, onkohan siina joku yhteys? Mulle ei nimittain ikina pystytty selittamaan miksi kavi niin kuin kavi.

Vierailija
4/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ajatellut, että kun mulla on tosi tilava lantio, niin kai he mahtuu siellä pitkään kasvamaan ja ei ole kiire syntyä :P Mutta tosiaan tämä ihan maallikon spekulointia vain ;)

Vierailija
5/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo " pitkä kierto, pitkä raskaus" pitää paikkansa, niin tämä nykyinen odotus päättyy varmaan vasta rv50 koska ekan synnytyksen jälkeen kierto piteni olemaan 32-34! :)

Vierailija
6/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tosin kierto lyhyt (n. 22) ja raskaus kesti 35+6 viikoille asti..

Vierailija
7/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin omien kokemusten (3 kpl), tuttavapiirin kokemusten ja lääkäreiden mukaan....

Vierailija
8/16 |
17.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidilläni on kolme siskoa. Meillä kellään neljällä ei ole koskaan mennyt yksikään lapsi yli la:n.

Olisiko siis geeneillä merkitystä?

Vierailija
9/16 |
18.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma jo ajattelin etta nyt loytyi hyva selitys miksi lapsi alkoi syntymaan 15 viikkoa etuajassa...Mutta ei se ollutkaan niin yksinkertaista.

Vierailija
10/16 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ettei lohduta (oon itsekin " pitkäkantoinen" ja tiedän mitä se odotus on - paitsi en tiedä mitä se on kaksosten kanssa...) mutta koeta ajatella niin, että parempi vähän pitempään kuin liian aikaisin.

Vierailija
11/16 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen valittaa siitä.

Vierailija
12/16 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelonen meinas sitä, että kaksosraskaudessa synnytys monesti käynnistyy varhemmin, kuin normaaliraskaudessa. Joten siksi erittäin hyvä, että vauvat ovat vielä massussa, saavat rauhassa kehittyä.

Vierailija
13/16 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkillä esikoinen syntyi 42. viikolla ja toista odottelen nyt 39. viikolla eikä taida vielä hetkeen ulos tulla.. ;)

Vierailija
14/16 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä ne sittenkään meinaa älytä tulla ulos. molemmat on avitettu maailmaan!!

Vierailija
15/16 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, yleensähän on kyllä tosiaan niin, että mitä pidempään vauva saa masussa " kypsyä" , sitä isompi=helppohoitoisempi hän on synnyttyään. Joten minä ainakin olen tosi tyytyväinen, ettei tämä kakkonenkaan ole vielä tullut maailmaan, mutta kyllä tuossa lasketun ajan tienoilla saisi jo jotain tapahtua, kyllä ne viikot 41-42 kuitenkin on aika tuskaisia.. =)

8

Vierailija
16/16 |
13.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. normaaliraskaudet nyt vain sattuvat kestämään sen 38-42 viikkoa eikä tässä heitossa ole mitenkään kyse siitä, että alku olisi arvioitu väärin, ts. 40 viikkoa tasan ei ole mikään absoluuttinen raskauden kesto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi