Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietokonenäytön värinä.

Vierailija
31.05.2006 |

Onko ideoita, voiko siihen värinään vaikuttaa jotenkin? Työpaikan tietokoneen näyttö värisee toisinaan niin, että alkaa heikkoa tehdä. Minulla ollut epilepsia taannoin ja pelkään saavani tästä ennen pitkää kohtauksia. Värinää on useamman kerran päivässä. Olen uusi talossa, joten tuntuu kurjalta mennä heti alkuun pomon luokse pyytämään uutta näyttöä, etenkin kun tämä on alle 1v vanha.

Vaikuttaako näytön sijoittelu asiaan yhtään? Nyt on ihan tuuletusikkunan alla, joten vaikuttaako veto tms asiaan?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos näyttö on noinkin uusi, niin kestää ainakin 85 Herziä, enemmänkin.

Vierailija
2/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko suoraan klikkaat keskellä tyhjää työpöytää hiiren oikeaa nappia -> Properties (Ominaisuudet) tai sitten Control Panelista Start - settings (asetukset?) - Control Panel (Ohjauspaneli) - Monitor (näyttö).

Sieltä sitten Settings (Asetukset) - Advanced (en muista suomenkielistä vastinetta) -> ja riippuen näytönohjaimesta / ajurista niin jostain paikkaa täällä (esim. monitor/näyttö)

ohjeet pätee Windows XP:hen. Etsivä löytänee :-)

-2-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei säädöt auta, niin rohkeasti pyytämään parempaa näyttöä vedoten juuri tuohon, mitä täälläkin kerroit.

Vierailija
4/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin epileptikkona (ei ihan noin kauan kohtaukseton mutta lääkityksellä silti vielä) tiedän miten inhaa on näytön värinä... olen erittäin tarkka siitä itsekin.

-2-

Vierailija
5/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan niin että sen huomaisi eli kannattaa pyytää työnantajalta LCD-näyttöä. Ei ne enää ole edes kovin kalliita.

Vierailija
6/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän aina muutamaa sekuntia ennen kännykän kohta soivan, näyttö kun alkaa värisemään juuri ennen sitä (silloin kun puhelin on pöydällä vieressä). Samoin muut langattomat laitteet voivat aiheuttaa ongelmia.

Vierailija
7/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei käy kuten mulle! Mun työnäyttö alkoi väpättää ja kuva täristä aina välillä ja lopulta kävi niin,e ttä se näyttö RÄJÄHTI rikki kesken työnteon. Näyttö oli tavallinen iso putkinäyttö ja sieltä näytön takaa nousi kipinöitä ja savua ja koneen takana ollut ilmoitustaulu mustui alaosastaan kokonaan.

Onni onnettomuudessa oli se, että olimme töissä -jos tuo olisi tapahtunut yöllä, olisi koko toimisto voinut palaa.

Nyt on uusi näyttö joka ei värise :o) Kerron tämän vain jotta osaat suhtautua asiaan myös vakavasti. Ei näytöt aina hajoa vaikka väriseekin, mutta sekin mahdollisuus on olemassa.

Vierailija
8/8 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieressä ei ole langattomia laitteita (kännykkääni lukuunottamatta ja se ei taas ole niin lähellä että aiheuttaisi värinää). Eikä ole kyseessä litteä näyttö.

Kiitos kaikille vinkeistä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä