Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opin tältä palstalta, että Jumala ja hänen oikealla puolellaan istuva ainoa poikansa Jeesus Kristus ovatkin itse asiassa yksi ja sama asia!

Vierailija
11.12.2019 |

Vielä rippikoulussa ymmärsin niin, että kyse on eri henkilöistä.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä, poika ja pyhä henki ovat yhtä ja samaa. Ei väliä kenelle sanasi osoitat.

Vierailija
2/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli kun Jumala lähetti maan päälle ainoan poikansa, jotta ei yksikään joka häneen uskoo joutuisi kadotukseen, niin itse asiassa hän lähetti itse itsensä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuuko vasemmalla puolella Lucifer?

Vierailija
4/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus ja Jumala ovat 2 eri persoonaa ja omaa vapaata tahtoa se käy ilmi siinä kun Jeesus huutaa Isää avukseen ristillä.Tai kun Raamatussa lukee: Siitä hetkestä ei tiedä Enkelit eikä edes Poika vaan Isä yksin (Viimeinen tuomiopäivä)

Vierailija
5/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kun Jumala lähetti maan päälle ainoan poikansa, jotta ei yksikään joka häneen uskoo joutuisi kadotukseen, niin itse asiassa hän lähetti itse itsensä?

Kysyin kerran teologian tohtorilta tästä, ja kuulemma joo itse itsensä.

t. ohis

Vierailija
6/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, älä leiki tyhmää.

Vierailija
7/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, älä leiki tyhmää.

No vttuako tiedän mitään kristinuskosta. Ei sitten.

Vierailija
8/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on niin sekaisin yrittäessään selittää asioitaan monoteistisesti, ettei siinä kukaan pysy perässä. Ainakaan se ei ole millään lailla loogista. Siitti itse Marian, joka synnytti hänet itsensä, jonka hän sitten uhrasi muutamaksi päiväksi, joska ei kuollutkaan vain istuu hänen itsensä vieressä. 

Vierailija
9/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jakomielitauti iski

Vierailija
10/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on niin sekaisin yrittäessään selittää asioitaan monoteistisesti, ettei siinä kukaan pysy perässä. Ainakaan se ei ole millään lailla loogista. Siitti itse Marian, joka synnytti hänet itsensä, jonka hän sitten uhrasi muutamaksi päiväksi, joska ei kuollutkaan vain istuu hänen itsensä vieressä. 

Asiaa kai voisi ajatella esim. sitä kautta, että sinä tai esmes minä olemme vähän erilaisia eri konteksteissa. Saatat olla jossain julkisessa tilanteessa ihan punasteleva tuppisuu, jossain kavereiden kesken itsevarma moottoriturpa. Saman asian eri ilmenemismuotoja.

Vierailija
11/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ja Jumala ovat 2 eri persoonaa ja omaa vapaata tahtoa se käy ilmi siinä kun Jeesus huutaa Isää avukseen ristillä.Tai kun Raamatussa lukee: Siitä hetkestä ei tiedä Enkelit eikä edes Poika vaan Isä yksin (Viimeinen tuomiopäivä)

Jeesus sanoi: Miksi sanot että minä hyvä kun on vaan yksi isä joka on hyvä ja se on taivaissa?

Niin vieläkö luulet että sama persoona?

Heillä oli kyllä yhteinen missio, ja samat geenit, mutta eri persoonia ovat omine vapaine tahtoineen.

Vierailija
12/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranen aika, pyhä kolminaisuus. Isä, poika ja pyha henki. Ne on kaikki sama asia ja yksi. Siksi jeesuksen kuoleminen ristillä on hieman outo juttu eikä ihan tajuttavissa muuta kuin isohkona draamailuna.

Vierailija
13/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiaa kai voisi ajatella esim. sitä kautta, että sinä tai esmes minä olemme vähän erilaisia eri konteksteissa. Saatat olla jossain julkisessa tilanteessa ihan punasteleva tuppisuu, jossain kavereiden kesken itsevarma moottoriturpa. Saman asian eri ilmenemismuotoja.

Ei noin. He eivät ole saman asian eri ilmenemismuotoja, vaan 3 erillistä persoonaa. He esiintyvät myös yhtä aikaa esim. kun Jeesus käy kasteella. Nämä kolme erillistä persoonaa muodostavat kuitenkin yhden ja vain yhden Jumalan.

Vierailija
14/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jeesus sanoi: Miksi sanot että minä hyvä kun on vaan yksi isä joka on hyvä ja se on taivaissa?

Niin vieläkö luulet että sama persoona?

Heillä oli kyllä yhteinen missio, ja samat geenit, mutta eri persoonia ovat omine vapaine tahtoineen.

Ei todellakaan ole. Miten hemmetissä ihmiset on näin menneet metsään kristinuskon perusteiden kanssa? On vain YKSI Jumala ja älä pidä muita Jumalia. Jumala on isä, poika ja pyhä henki. Siksi me ollaan riidoissa muslimeiden kanssa kun ne väittää että Jeesus on profeetta eikä millään tajua että meillä on vain yksi Jumala ei kolme Jumalaa.

Vierailija
15/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jumala itse kyselee ristillä riippuessaan, että miksi hänen isänsä hänet hylkäsi? Kuka se sen isä sitten on? Jeesuksen vaari?

Vierailija
16/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhan Testamentin Jumala on Jeesus Kristus.

Vierailija
17/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herranen aika, pyhä kolminaisuus. Isä, poika ja pyha henki. Ne on kaikki sama asia ja yksi. Siksi jeesuksen kuoleminen ristillä on hieman outo juttu eikä ihan tajuttavissa muuta kuin isohkona draamailuna.

Jeesus oli itsenäinen persoona ja jopa yritti kapinoida Isän tahtoa vastaan, sanomalla Getzemanessa, että ota tämä malja pois, vaikka taipuikin sitten. Samoin ristillä huusi että Miksi Isä hylkäsit? Ei hän itselleen huutanut.

Kahdella voi olla sama dna kuten kaksosillakin mutta silti ihan omat elämät, persoonat ja tahtonsa.

Vierailija
18/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhan Testamentin Jumala on Jeesus Kristus.

Ei ole vaan Sana joka oli tykönä.

Vierailija
19/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei noin. He eivät ole saman asian eri ilmenemismuotoja, vaan 3 erillistä persoonaa. He esiintyvät myös yhtä aikaa esim. kun Jeesus käy kasteella. Nämä kolme erillistä persoonaa muodostavat kuitenkin yhden ja vain yhden Jumalan.

No en ihmettele jos muslimit eivät ymmärrä tuota logiikkaa, koska en tajua sitä minäkään. On olemassa kolme erillistä persoonaa, paitsi että oikeasti ne eivät ole erillisiä persoonia vaan yksi ja sama jumala. No voihan tuota toisaalta ajatella ikään kuin jakautuneena persoonana, jos se on ihmisella mahdollista niin varmasti sitten myös jumalalla.

Vierailija
20/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo jotka pitävä Jeesusta ja Jumalaa samoina ovat karsimaliikkeitä ja rapparien harhaoppisia. raamatussa on selkeästi ilmaistu jeeusksen olleen oma persoona jolla oli oma vapaa tahto. Vaikka halusikin rakkaudesta Isään noudattaa tahtoaan. Siinä he olivat yhtä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme