Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opin tältä palstalta, että Jumala ja hänen oikealla puolellaan istuva ainoa poikansa Jeesus Kristus ovatkin itse asiassa yksi ja sama asia!

Vierailija
11.12.2019 |

Vielä rippikoulussa ymmärsin niin, että kyse on eri henkilöistä.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on kuollut ja Saatana hallitsee!

HAIL, HAIL, HAIL

Vierailija
22/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne on niin sekaisin yrittäessään selittää asioitaan monoteistisesti, ettei siinä kukaan pysy perässä. Ainakaan se ei ole millään lailla loogista. Siitti itse Marian, joka synnytti hänet itsensä, jonka hän sitten uhrasi muutamaksi päiväksi, joska ei kuollutkaan vain istuu hänen itsensä vieressä. 

Asiaa kai voisi ajatella esim. sitä kautta, että sinä tai esmes minä olemme vähän erilaisia eri konteksteissa. Saatat olla jossain julkisessa tilanteessa ihan punasteleva tuppisuu, jossain kavereiden kesken itsevarma moottoriturpa. Saman asian eri ilmenemismuotoja.

Ei noin. He eivät ole saman asian eri ilmenemismuotoja, vaan 3 erillistä persoonaa. He esiintyvät myös yhtä aikaa esim. kun Jeesus käy kasteella. Nämä kolme erillistä persoonaa muodostavat kuitenkin yhden ja vain yhden Jumalan.

Ok. Onko käsityksesi siis se, että kaikki asianlaidat ovat aina fiksoituneita eli eivät voi muuttua? Ehkä ne olivat erillään, mutta mielestäni on täysin mahdollista, että antaessaan oman henkilökohtaisen uhrauksensa (henkensä) Jeesus pääsi yhdeksi Isänsä kanssa. Koska asiathan voi muuttua omien päätösten seurauksena, vink vink.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus siis rukoili Getsemanessa itse itseään "Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä tahdot!"  Siis: "Minä, kaikki on mahdollista minulle, ota minun toisena persoonanani pois minulta tämä malja, mutta ei niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin minä tahdon toisessa persoonassani."

Vierailija
24/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loi ihmisen omaksi kuvakseen ja antoi ainoan poikansa...

Tulkitsen sen niin että Jumala on isä, poika ja pyhä henki. Poika on tie jumaluuteen maan päällä ihmisten joukossa. Kuolemassa Jumalan tavoittava, armosta, pyytäessään.

Minusta kristinusko on harvinaisen selvä, helppo käsittää ja sisältää oikeastaan kaikki tärkeimmät elementit hengellisyyden harjoittamiselle.

Harmi etten ole uskossa. Elämä olisi ehkä vähän helpompaa.

Vierailija
25/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus ja Jumala ovat 2 eri persoonaa ja omaa vapaata tahtoa se käy ilmi siinä kun Jeesus huutaa Isää avukseen ristillä.

No ei se noin kristinuskon mukaan mene. 

Vaan niin, että on yksi, siis yksi ainoa, Jumala. Ja tällä Jumalalla on kolme persoonaa: Isä, Poika ja Pyhä Henki.

Lukekaa vaikka Athanasioksen uskontunnustus, jonka hyväksyvät kristillisen opin auktoriteetiksi yhtä lailla katolilaiset, ortodoksit ja luterilaiset:  https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

Vierailija
26/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jeesus siis rukoili Getsemanessa itse itseään "Isä, kaikki on mahdollista sinulle; ota pois minulta tämä malja. Mutta ei, niin kuin minä tahdon, vaan niin kuin sinä tahdot!"  Siis: "Minä, kaikki on mahdollista minulle, ota minun toisena persoonanani pois minulta tämä malja, mutta ei niinkuin minä tahdon, vaan niinkuin minä tahdon toisessa persoonassani."

Ei, vaan rukoili Isää. Isä ei ole mikään Jeesuksen toinen persoona.

Vierailija
27/38 |
11.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mekään ymmärretä muslimien logiikkaa. Siis Jeesusko muka profeetta? Anteeksi mitä? Jumalan poika!

Jumala on vain yksi Jumala. Jeesus on jumalan poika. Älä pidä muita jumalia.

Isä, poika ja pyhä henki. Ymmärtäkää tuota tuttua lausetta.

Kun Jeesus kuoli ristillä ja kolmen päivän päästä nousi taivaaseen, pyhä henki laskeutui maan päälle ihmisille.

Jeesuksen opetuslapsien avuksi Jeesus lähetti pyhän hengen suojelemaan ja sanoi: "Niin kuin isä minut on lähettänyt, lähetän minä teidät nyt"

Jeesus istuu jumalan oikealla puolella.

28/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos todistuksestasi, tuli hyvä mieli !  

: )

Vierailija
29/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla noin...tyhmä! Isä, poika ja pyhä henki on kaikki yksi ja sama asia!

Vierailija
30/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mitä opit tai ymmärsit, sillä molemmat on mielikuvitusolentoja, joten saat ihan omassa mielikuvituksessasi päättää mitä ne ovat, vai ovatko mitään.

Vierailija
31/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset ainakin ymmärtää että on yksi risti yksi Siinä ristillä ja yksi isä meidän pojassa ihmisenä.

Vierailija
32/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on niin että epäusko on se synti mikä kadottaa. Älkää miettikö uskottomien kanssa se aiheuttaa pahaa oloa. Eivät voi uskoa koska on peite ja epäuskon synti. Ei tarvi jankuttaa kokoajan edestakaisin ja uudelleen ristiin naulita häntä mikä on synti.

Vierailija
33/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha henki demoni lankesi tänne maan päälle sieltä taivaasta ja täällä se meitä kiusaa . Syyttää. Se ei siis ole taivaassa vaan täällä missä mekin vaikka tämäkin on taivaassa tämä on langennut ihmiskunta.

Vierailija
34/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha henki demoni lankesi tänne maan päälle sieltä taivaasta ja täällä se meitä kiusaa . Syyttää. Se ei siis ole taivaassa vaan täällä missä mekin vaikka tämäkin on taivaassa tämä on langennut ihmiskunta.

Vierailija
35/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätähän on melkein yhtä vaikea ymmärtää, kuin pesäpallon sääntöjä.

Vierailija
36/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oikeastihan kolminaisuusoppi on juuri sen paholaisen aikaansaannos maan uskontoon. Raamatussa selkeästi sanotaan, että Jumalan Pyhä Henki saattoi Marian raskaaksi ja myöhemmin kun Jeesus oli jo palvelutehtävässään kerrotaan kuinka Jumala oli hänessä, (ei siis Jumala on hän). Jeesus jopa oli otollinen juuri Jumalanpelkonsa tähden jne. Nyt kaikki on alistettu Hänen alleen, ei kuitenkaan se, joka on antanut Hänelle tämän vallan. Unohda siis 200-300-luvulla pakanauskonnoista kehitetty kolminaisuu, lue Raamattua ja perusta uskosi apostoliseen opetukseen, (jos joku muuta Kristusta opettaa kuin mitä me opetamme......).

Vierailija
37/38 |
03.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Henki on Kaiken Äiti eli naispuolinen jumaluus.

38/38 |
04.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyhä Henki on Kaiken Äiti eli naispuolinen jumaluus.

Ei todellakaan ole "naispuolinen". Henki-sana on kreikassa neutrimuotoinen, ei siis maskuliini- tai feminiinimuotoinen.

Jumalasta Raamatun käyttämiä termejä on mm. "Isä"," Poika", "Pyhä Henki". Kaksi ensimmäistä maskuliineja ja viimeinen on suvultaan neutri.

Hyvä teologinen kuvaus yhdestä Jumalasta on Efosolaiskirjeen jakeissa 4:5-6  ;

"yksi Herra, yksi Usko, yksi Kaste,

yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa".

"Isä" inkarnoitui "Poikana". Jumala on Henki. Inkarnaatiossa Henki otti itselleen lihallisen muodon, jossa asussa syntinen ihminen voi kohdata Jumalan itse tuhoutumatta.

Jos Jumala, Jeesus, olisi tullut "Isänä", eli Kirkkaudessaan, ei mikään luotu olisi kestänyt tuhoutumatta. Jumala on ääretön, samoin on Hänen Kirkkautensa. Jumalan täytyi tulla sellaisessa oloasussa että me voisimme ottaa Hänet vastaan.

Terminologiaa ;

Isän nimi on Jeesus

Pojan nimi on Jeesus

Pyhän Hengen nimi on Jeesus

Johanneksen Evankeliumi on Uuden Testamentin parhaita kirjoja todistamaan Jeesuksen Jumaluudesta.

Samoin ne termit, joita Jumalasta käytetään Vanhassa Testamentissa, käytetään usein myös esim. Ilmestyskirjassa puhuttaessa Jeesuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän