&hearts helteinen viikko 24 SUURPERHEKUUMEILIJAT&hearts
Kommentit (58)
POISTUN TOISTAISEKSI TAKAVASEMMALLE N. 10 KILOMETRIN PAAHAN ITKUINENI JA SURUINENI;
ASKEISESSA LEKURISSA EI SITTEN LOYDETTY SYDANSYKETTA JA VERTAKIN OLI KERTYNYT HUOMATTAVA MAARA SIKIOPUSSIN YLLE ETTA HUOMENNA KIIRELLISEEN KAAVINTAAN!!! ELI EI MEILLE TAMMIVAUVAA SUOTU, ENKA TAIDA ENAA TAHAN RULJANSSIIN RYHTYA! Jokatapauksessa ehdoton 6 kk raskautusmiskieltokin sielta tuli, joten jos sita joskus viela innostuis niin tulen sitten takaisin! Yahoo-sivut jatan muistiin, mutta nama kaikki muut sivut pyyhin jo muististakin, niin koville tuo otti! IHANAA KESAA VAAN KAIKILLE ULKOMAILTA ja medisonille olisin kiitollinen jos poistaisit mut raskautuneista ettei jaisi muistutukseksi; mukavaa jatkoa kaikille! -
-levinia kera suuren tyhjyyden-
Musta pilvi kesäiselle taivaalle. Olen todella pahoillani puolestasi, me kaikki varmasti olemme. Voimia sinulle ja koko perheellenne.
Suviruusu
Olen niin pahoillani. Jatkan kunhan saan ajatukset koottua uudelleen.
Sanat eivät riitä kertomaan miten pahoillani olen puolestasi.
Voimia ja jaksamista sinulle ja olet tietysti tervetullut heti takaisin joukkoomme vaikka vain kertomaan kuulumisia kun itsestäsi siltä tuntuu.
T: Isotikru
Voi Levinia! Oon todella pahoillani menetyksestäsi. Vastikään keskenmenon kokeneena tiedän todella hyvin tuon tunteen. Suru on surtava rauhassa loppuun saakka. Paljon voimia lähetän sulle täältä surutyöhön.
Meillä kävi aamulla ystävä lapsensa kanssa kylässä. Kahviteltiin ja oltiin ulkona. Nyt on kuopus päiväunilla. Tai siis yrittää nukkua. Tuo helle on vähän häirinnyt pikkuherran päiväunia. 2 yötä on nyt nukkunut hyvin isojen poikien sängyssä mistä oon tyytyväinen. Kuopus on nyt myös ollut ilman vaippaa eilisen ja tän päivän. Unille oon laittanut vaipan. Ainoastaan 1 vahinko tullut, joten tähän asti mennyt hyvin. Sit on vielä se tutin pois saaminen tän kesän urakka.
Muuten oon jo hieman paremmalla mielellä. Ei muuta kun nokka kohti uutta kiertoa. Katoin laskurista, et seuraava mahdollinen la ois 19.3. Se oli meidän kakkospojan la aikanaan ja se on myös miehen syntymäpäivä.Poika tosin syntyi 7.3. Maaliskuussa on myös meidän hääpäivä. Toivon nyt todella et saatais ens maaliskuussa vauva. Se ois hyvä kuukausi syntyä.
Kesäistä päivän jatkoa kaikille!
Shannon ja nelikko
SUUREN SUURI HALAUS SINULLE!!!!!
Voimia ja jaksamista surun keskellä!
Leanna
Avasin äsken koneen ja suruviestihän täällä oli ensimmäisenä. Hirveän pahoillani olen ja kovasti toivon voimia jatkoon! Sanoja ei tahdo löytyä.
Medison
Suunnattomat pahoittelut Levinia. Tuska on nyt raju, toivottavasti perheenne jaksaa yhdessä eteenpäin ponnistellen niin, että ehkä joskus tulevaisuudessa sittenkin palailet joukkoomme takaisin. Hyvin ymmärrän, että nyt mieli on muualla.
Olen todella pahoillani puolestanne. Mitkään sanat eivät nyt lohduta, tiedän sen kokemuksesta. Toivotan teille voimia surun yli pääsemiseen.
Marlett
Meinaa mennä hermot,tai oikeastaan astuu esiin kova uupumus.Tämä meidän pienin on ongelmallinen tapaus,unien suhteen.Alusta asti levoton.Yhä nukkuu liian vähän.Illalla työn ja tuskan kautta saan nukkumaan noin klo 22.On jo useamman tunnin ollut sänkykelpoinen mutta tekee kaikkensa laittaakseen unelle vastaan.Aamulla kuitenkin herää jo klo 06.Päiväunet noin 2h ja jos ne sattumoisin pääsee venymään on se taas pois illan nukahtamisesta.
Alkaa uuvuttamaan todella ja pelkään jo ensisyksyä,kun 3 koululaista.Mitä jos tämä nuori herra terrorisoi koko taloa,herättämällä koululaiset kukonlaulun aikaan?
Eikö 1v10kk unimääränä 8h yöllä ja 2h päivällä ole liian vähän?
Auttakaa,onko mitään tehtävissä vai vaan kärsittävä??
Eikä meille tullut vauvaa,kp 2/26." Varmoihin päiviin" luottaen menemme elokuulle.Tulee vauva sitten ennen jos tullakseen...Tiedä nyt mitä haluankaan,väsyttää niin!
Iloista päivää kaikille ja voimia tarvitseville!
L+5
Pitkään aikaan en kirjoittelemaan ole päässyt ja voi kuinka ikävä viesti siellä olikaan luettavana elikkäs Levinia suuren suuret pahoittelut ja paljon voimia sinulle ja perheellesi !!!
NO nyt on härdelli jo päällä , joten kohta uudelleen jos mahd.
Mami
Kyllä tuo Levinian suru uutinen laittoi hiljaiseksi; puolisokin illalla kyseli, että mikä mulla on. Tuhruvuoto jatkuu ja toivon totisesti, että kuukautiset alkaisivat kunnolla.
Kummilapsista oli tässä taannoin puhetta. Meillä on omien lasten lisänä kolme kummilasta; 12 ja 8 vuotiaat pojat sekä 8 vuotias tyttö. En ole mikään hyvä kummi. Tottakai pyrin muistamaan niin joulut kuin syntymäpäivätkin, mutta muuten en niin paljon ehdi osallistumaan heidän elämäänsä (esimerkiksi hoitamalla heitä). Mutta heillä on oma erityinen paikkansa sydämessä, ja mulle on kyllä tärkeää muuten seurata heidän elämäänsä ja säänöllisesti kuulla mitä heille kuuluu. Meidän nuorimmaisella on muuten virallisena kummeina meidän kaksi vanhinta lasta. Halusin tytölle kummiksi yhden mun läheisimmistä ystävistäni, mutta koska hän ei kuulu kirkkoon niin se ei ollut mahdollista. Kastetilaisuuden hoitanut pappi otti tämän upeasti huomioon, vaikka vähän etukäteen pelkäsin miten hän tilanteeseen suhtautuisi.
Onneksi meillä nukutaan pidempään. Neidit 2 ja 6 ovat todella vähäunisia ja huonosti nukkuvia tapauksia. Vielä jokunen vuosi sitten meilläkin herättiin kesäaamuisin kuuden maissa. Kyllähän tuo nuorempi neiti edelleen herää aikaisin, mutta kauheiden uhkailujen jälkeen hän on oppinut olemaan herättämättä muita. Nuorimmainen on tottunut heräämään puoli 7 maissa, mutta nukahtaa maitopullon saatuaan takaisin, ihanaa...
Miksi pitikään käydä näin kurjasti?!? Voimia lähetän sinulle, jos vielä käyt lukemassa, ja aikaa tarvitset toipumiseen!! ))halaus((
Ei tässä nyt oikein muuta osaakaan, hiljaiseksi veti..
Kyllä se vaan pisti nuo ikävät uutiset taas pohtimaan kaikenlaista, miten asioiden sujuminen ei ole itsestään selvää, vaan välillä tulee eteen tosi rankkoja pudotuksia maanpinnalle. Tosi surullinen olo itselläkin tapahtuman johdosta.
Vielä pari päivää niin pääsen itse tohtorille tutkittavaksi. Edelleen tiputtelee jo 20.päivää, tosin välissä ehkä n.3 päivää ilman vuotoa. Olipahan vaan yllätys että vasta neljännellä kierrolla kierukan poiston jälkeen alkaa kroppa toimia itse. Kuulema kolmekin kuukautta elimistö toimii vielä " vanhalla rutiinilla" nimenomaan hormonikierukan horomneista johtuen....
Meillä muuten molemmat pojat ovat olleet paljon tyttöjä vähäunisempia. Vanhempi poju ei koskaan ole nukkunut yli 9h/vrk ei edes ihan vauvana. Pienempi kyllä nukkuu n.10h yössä mutta aamuisin herää viimeistään klo.6.30 (puoli-2vuotiaana heräsi klo.5.30-6.00) vaikka illalla jostakin syystä valvoisikin myöhempään. Tytöt ovat nukkuneet n.12h yöunia.
Nyt on kyllä pakko mennä vähän ulos.... tosin vaan omalle pihalle kun joudun päivystämään uuden öljykattilan saapumista. Tulee huomenna ukkoja vaihtamaan sen kun tuosta vanhasta ei tiedä kestääkö se 1kk vai pari vuotta.
Marlett
kohta pitäisi lääkärissä olla ja kuopus nukkuu , eikä ole syönyt mitään ... Minulla on jokin ihme jalkakipu ja pitää poissulkea ettei mikään veritulppa ole !? Ehkäpä vain jokin juttu jalassani on jumissa, kipu on pahinta aamuisin ja iltaisin, päivällä liikkuessa kyllä hellittää. Mutta kohta kait se selviää.
Kummilapsista oli kyselyä. Meillä on yhteensä neljä kummilasta, kaksi kumpaakin sukupuolta.En usko että ollaan parhaimmasta päästä kummeja, yhden ystävämme lasta en ole nähnyt pitkiin aikoihin, jotenkin vain yhteydenpito on jäänyt ja se aina tuntuu lapsen kannalta kurjalta. Molemmat pojat täyttävät tänä vuonna 7v ja tytöt ovat 4v ja 1v. Minusta tämä kummilapsimäärä tuntuisi sopivalta, mutta eihän sitä koskaan tiedä jos vielä kysytään (0= .
Ihanaa aurinkoista päivänjatkoa, nyt täytyy lähteä ettei myöhastytä!!
Mami ja neidit
ei tasta riippuvuudesta ihan heti paase vaikka nuppi mita sanoisi!
Tanaan olokin on rauhallisempi; eiliset kirjoitukset olivat ihan uuni kuumia ja itkua vaantaen ilmoittelin teitille ja tammikuisiiin!!
Nyt olo onkin enemman etta parempi nyt kuin myohemmin ja onneksi ei mitaan vaikeavammaista lasta tule! Mukana on nyt kaavinnasta sellainen ' pikkuolio' vietavaksi labraan tarkempiin tutkimuksiin... nyt toivon vaan etteivat mitaan yokottavaa siita loyda!
Kylla tama tasta - elama voittaa, mies on aivan ihana ja sukulaiset ja ystavat kannustavia; jokaisella on jotain omakohtaisiakin juttuja kerrottavana.
Kiitos kaunis kaikille kauniista sanoista ja ihanalta tuntuu kun sai heti purkaa vihan ja epatoivon tunteet jonnekin!!!
Mukavaa keskiviikkoa vaan kaikille ja kayn aina valilla teita lukemassa.
Eikös tämän kanavan juuri sellainen ole tarkoitus ollakin, että saa pahat olot purkaa noin suunnilleen nimettömänä. Näin uskon, että kun teillä se pakollinen puolen vuoden tauko on takana, niin taas elämä voittaa. :)
Hienoa muuten, että jaksoit kuulumiset tulla näin äkkiä kertomaan. Sairaalassa ilmeisesti kaikki meni hienosti kun jo olet kotiutunut.
Vielä näistä kummilapsista. Meidän kummipoika asuu naapuritalossa, eli ollaan tekemisissä paljon. Tyttö asuu sitten kauempana ja nähdään muutama kerta vuodessa. Ovat kuitenkin henkiystävät meidän esikoisen kanssa, joten ihan tiiviisti yhteys toimii kuitenkin. Hän yökyläilee muutaman päivä meillä joulun aikaan ja meidän neiti on vuorostaan kesällä siellä.
Todella hauska kuulla Levinia, että ajatukset jo hieman selkeytyneet ja olet toimenpiteestä selvinnyt!! Sehän on hyvä kun selvittävät mihin tuo ihmisentaimi on menehtynyt niin ei sitten tarvitse sitä itsekseen pähkäillä ! Ehkäpä jo piakkoin uskaltaudut antaa uudelle yritykselle mahdollisuuden, edes ajatuksen tasolla.
Täällä oli ollut puhetta ympäristön suhtautumisesta tuohon lapsiluvun lisääntymiseen. Mionulle oikeastaan vain anoppi on rumasti sanonut kun kolmosta aloin odottamaan, silloin oli yritystä ollut takana vuosi ennekuin neiti sai alkunsa. Kerroin rv 14 ja onnitteluja ei todellakaan sieltä suunasta kuulunut ! Kuopuksen odotuksesta kuulikin sitten vasta rv 32, jouluaattona, ehkäpä hieman ikävää, mutta emme nähneet sitä ennen kuin syksyllä jolloin viikkoja 16 ja massu oli vielä piilossa. Usein toki olen kuullut noita " yritätte sitten poikaa " kommentteja , mutta jätän ne omaan arvoonsa.
Minusta on jotenkin omituista kun isommat tytöt ovat mummolassa, ei ole pesue kasassa, joten olo hieman levoton aika-ajoin =0/. Ikävä jo painaa, tytöt lähtivät kyllä vasta maanantaina. En vain ole kovin pitkiä aikoja heistä erossa ollut. Pääasia tietysti, että tytöt nauttivat olostaan. Tuo mummolassa käynti on niin harvinaista herkkua , kun matkaa on n.500km. No ehkäpä minä selviydyn (0= !
Mami ja neidit *2
Sitä vartenhan täällä tosiaan ollaan että saa purkaa tuntojaan ja saa sitten vertaistukea näin netin välityksellä. Tosiaan onhan se hyvä että tutkivat mikä pienellä oli tai oliko mitään erityistä. Toivottavasti jaksat silloin tällöin täällä pyöriä ja toivottavasti tosiaan saamme sinut " täysillä" joukkoomme tuon puolen vuoden paussin jälkeen.
Meillä on ollut taas todella kiireinen päivä. Esikoisella ja nelosella oli tänään hammaslääkäri. Lisäksi oli sitten tätä normaalia rakennusvilinää. Välillä tuntuu että mun elämäni on parhaillaan voileipien ja ruoan laittoa. Tänään oli putkimiehet ja kirvesmies, oma mies ja vielä appiukko lasten lisäksi syömässä joten ruokaa saa tosiaan laittaa:)
Täti sitten löysi osoitteen tänne. Ihme kyllä kierto on ruvennut heittelemään ja tietty nyt kun olisi tuo yrityksen aika jo lähellä. Mulla on yleensä ollut tasan 28pv kierto. Viimeksi oli 30 ja nyt 31. No toivottavasti se ei vaikuta tuohon raskautumiseen. Yhden kierron jos vielä jaksaa odottaa niin sitten...
Eipä meillä muuta. Lapset ovat kaikki jo unten mailla ja mieskin on päivän työstä niin väsynyt että nukkuu tuolla olohuoneen sohvalla. Täytyy varmaan itsekin lähteä nukkumatin matkaan että jaksaa taas huomenna.
Täällä rupesi juuri satamaan vettä! Ihanaa kun se raikastaa mukavasti ilmaa. Heinä rupeaa selkeästikin kukkimaan, koska muutama aivastus on jo tullut. Allergialääkkeet kaivoin jo esille.
Medison+5
Ruokakuluista:Myös meillä menee noin 600e /kk.Välillä enemmän,välillä vähemmän.
Suvun kommentit:Mun äitini tapaa sanoa että alkäähän nyt enempää hankkiko,mutta jokaisesta lapsenlapsesta on ollut onnellinen.Anoppi taas suureksi avuksi.Kyllä kummatkin varmaan kokevat taas alkujärkytyksen kun joskus kerron vauvauutisen mutta luulen että iloitsevat meidän kanssa kuitenkin.Puolitutuilta ennemminkin kuulee niitä:mitäs hankkisitte noin monta?,ettekö tiedä että voi ehkäistä?ym
Aika monta perhettä joissa 1-2 lasta ovat jääneet pois ystäväperheistämme.En tiedä mikä siinä on.Ehkä he eivät uskalla puhua mulle/meille omista asioistaan ja huolistaan kun mulla/meillä kuitenkin " enemmän lapsia,enemmän huolia" .
Mutta ihan selvästi nähtävissä että yhteydenotot vähentyneet!!
Parhaalta ystävältäni juuri kysyinkin(heillä 2 lasta)että pysythän ystävänäni yhä vaikka meille tulis kuudes?=)Hän lupasi&hearts(ja tämä kysymys lipsahti kun oli tämä " äitien ilta" =)
Puheenoppiminen meilläkin mennyt aika eri tahtiin.
1.puhui täydellisiä lauseita,keskusteli 1v6kk(käveli 11kk)
2.puhui lauseita 1v8kk(kävelemään 11kk)
3.puhui lauseita runsas 2v(kävelemään 11,5kk)
4.alkoi pikkuhiljaa puhua vasta 3v3kk!!Huolissaan olimme ja neuvola lähetti puheterapiaan.Puhe tuli kuitenkin ennen kuin aika terapiaan.Nyt puhuu kuin papupata(4v6kk)joitakin kirjaimia(R ja S)puuttuu,kävelemään lähti jo 9,5kk
5. nyt ikää 1v10kk ja sanoja tulee lisää kaiken aikaa.Ei lauseita vielä.Kävelemään lähti 1v
Omanapaa sen verran että ei tätiä näy ei kuulu,ei oireen oiretta.ei edes tuhrua joka yleensä alkaa 2-3 päivää ennen.Tissit on taas kipeät ja juoksen vessassa kokajan tarkistamassa tilannetta.
kp siis 26/28
Nyt ulos tekemään allasta lapsille!
Kuramyyrän lapselle pikaista paranemista korvatulehduksesta!!!!!!!
L+5