Onko parisuhde oikeasti parisuhde ilman seksiä?
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Vai meinaatko, että avioliitto muuttuu yhtäkkiä kaverisuhteeksi, jos toinen vaikka sairauden myötä menettää kyvyn seksiin.
Tämä juuri.
Mutta on myös kysymys itsellään, että miten seksi määritellään. Onko se pelkkää yhdyntää? Onko se suulla ja/tai käsin toisen tyydyttämistä? Entä seksuaalissävytteinen hyväily, jonka ei ole ollut tarkoitus johtaa laukeamiseen? Entä ihan muuten vain hyväily ja suudelmat? Esimerkiksi kaulan suutelemisessa voi olla vahvakin lataus.
Henkilökohtaisesti tämä on itsellä aiheuttanut pohdintaa, nimittäin meillä on juuri lainaamani kaltainen tilanne. Minulle tilanne on ymmärrettävä ja ok, mutta en tiedä miten puoliso (mies) asian kokee, vaikka kyseinen asia on nimenomaisesti hänestä kiinni.
Seksille on määritelmä...
Kyllä se voi olla.
Ihmisiä on periaatteessa kahdella eri järjestelmällä (ja varmaan jotain siltä väliltäkin).
Jos pitäisi valita:
*Seksi ilman rakkautta
*Rakkaus ilman seksiä
Useat valitsisivat tuon ensimmäisen.
Itse demiseksuaalina ja matalalibidoisena valitsisin tuon jälkimmäisen.
Kumpikaan ei varmaan ole enempää oikein tai väärin.
Ihmiset ovat erilaisia ja se on ihan ok.
Joku syy jokaisessa suhteessa on. Henkinen, psyykkinen, fyysinen, materialistinen. Mitä useampi syy yhdistyy parisuhteessasi yhdistyy, sitä tyytyväisempi siihen olet.
Parisuhde on pohjimmiltaan kahden ihmisen suhde ilman seksiä. Parisuhde seksin kanssa tekee siitä avioliiton. Yhdynnässä avioliitto saa täyttymyksensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Vai meinaatko, että avioliitto muuttuu yhtäkkiä kaverisuhteeksi, jos toinen vaikka sairauden myötä menettää kyvyn seksiin.
Tämä juuri.
Mutta on myös kysymys itsellään, että miten seksi määritellään. Onko se pelkkää yhdyntää? Onko se suulla ja/tai käsin toisen tyydyttämistä? Entä seksuaalissävytteinen hyväily, jonka ei ole ollut tarkoitus johtaa laukeamiseen? Entä ihan muuten vain hyväily ja suudelmat? Esimerkiksi kaulan suutelemisessa voi olla vahvakin lataus.
Henkilökohtaisesti tämä on itsellä aiheuttanut pohdintaa, nimittäin meillä on juuri lainaamani kaltainen tilanne. Minulle tilanne on ymmärrettävä ja ok, mutta en tiedä miten puoliso (mies) asian kokee, vaikka kyseinen asia on nimenomaisesti hänestä kiinni.
Seksille on määritelmä...
Ok. Älä pidä meitä jännityksessä vaan kerro, että millainen.
Vastauksen tietää jokainen pariskunta itse. Jos molemmille ok elää ilman seksiä, niin ei seksin puute silloin parisuhdetta mitätöi. Mutta jos toinen joutuu ajattelemaan, että luopumalla seksielämästä joutuu uhrautumaan toisen takia, silloin se ei ole parisuhde, vaan huono olosuhde, jota ylläpidetään väkisin.
Tottakai se voi olla, mutta onnelinen parisuhde vain jos siitä ollaan samaa mieltä tai jollain kompromissilla molemmat on tyytyväisiä.
Omalta osalta viimeisin parisuhde päättyi siihen, koska ei oltu asiasta samalla levelillä.
Mulle se oli tärkeämpää ja halusin enemmän, eikä se tuntunut miltään kun toinen lähinnä suostui, muttei varsinaisesti itse olisi halunnut.
Joten se siitä. Parempi yksin, kuin turhautua toisen kanssa, joka ahdistui.
Kaverisuhteessa oltais toki voitu olla, mutta en mä sitä tahtonut.
N46