Onko parisuhde oikeasti parisuhde ilman seksiä?
Kommentit (48)
Henkilökohtaisesti olen ollut hyvinkin seksuaalisissa suhteissa, mutta myös täysin platonisessa, mutta totaalisen sielusymbioottisessa rakkaussuhteessa, (joka oli onnelisinta aikaa elämässäni). ”Parisuhde” voi olla aivan mitä tahansa kämppäkaveruudesta maksulliseen seksiin, rakkaussuhde ei sen sijaan tarvitse sekään lainkaan aika seksuaalista ulottuvuutta.
Parisuhde ei terminä tarkoita yhtään mitään.
Ei todellakaan ole. Ilman seksiä se on jokin kaveri suhde.
Vierailija kirjoitti:
Kaveri suhde sulla on housussasi.
Parisuhteita on moneksi. Miksi se ei voisi olla seksittömänäkin sitä?
Ei, seksi kuuluu keskeisesti monogamiseen parisuhteeseen.
Älkää alapeukuttako jooko vaan sen takia, että ootte itse eri mieltä jonkun kanssa, niin keskustelu pysyy asiallisena :)
Tietysti voi. Vai meinaatko, että avioliitto muuttuu yhtäkkiä kaverisuhteeksi, jos toinen vaikka sairauden myötä menettää kyvyn seksiin.
Tämähän ei ole mielipide kysymys. On nimittäin puhdas fakta, että parisuhde ei edellytä seksiä eikä seksi edellytä parisuhdetta.
En siis ole koskaan ollut parisuhteessa.. jassoo.
Meillä on pitkä parisuhde ja parisuhde tämä on edelleen, vaikka seksi on sairauden vuoksi loppunut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyllä ole tapana pussailla kavereitani tai asua heidän kanssaan. Mutta toki tapansa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyllä ole tapana pussailla kavereitani tai asua heidän kanssaan. Mutta toki tapansa kullakin.
Kämppis, ulkomaalaiset pussailevat kyllä tervehtiessä
Parisuhde voi olla seksitönkin. Meitä aseksuaaleja on sekä naisissa että miehissä. Löydämme toisemme siinä missä homoseksuaalit.
Se että ei piittaa seksistä ei tarkoita sitä, etteikö nauttisi toisen läheisyydestä.
Sukupuolinen kansssakäyminen on minusta toimintona jotenkin koomista puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
En siis ole koskaan ollut parisuhteessa.. jassoo.
no et niin, oot ollu jossain seksittömässä pariskuntasopimuksessa
Vierailija kirjoitti:
Parisuhde voi olla seksitönkin. Meitä aseksuaaleja on sekä naisissa että miehissä. Löydämme toisemme siinä missä homoseksuaalit.
Se että ei piittaa seksistä ei tarkoita sitä, etteikö nauttisi toisen läheisyydestä.
Sukupuolinen kansssakäyminen on minusta toimintona jotenkin koomista puuhaa.
Teillä ei sitten ole perinteistä parisuhdetta vaan seksittömiä sopimuksia, ystävyyksiä
Ei. Se voi olla platoninen kumppanuussuhde, mutta parisuhde sanan varsinaisessa merkityksessä se ei mielestäni ole.