Onko parisuhde oikeasti parisuhde ilman seksiä?
Kommentit (48)
Meillä on suhteessamme paljon läheisyyttä, halailua, kiihottumistakin. Yhdyntää kuitenkaan ei. Näin on ollut 10 vuotta. Tämä ei ilmeisesti sitten ole parisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Vai meinaatko, että avioliitto muuttuu yhtäkkiä kaverisuhteeksi, jos toinen vaikka sairauden myötä menettää kyvyn seksiin.
Juuri näin, se muuttuu ajan kanssa kaverisuhteeksi kun ei ole sitä seksuaalisuutta siinä mukana
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan ole. Ilman seksiä se on jokin kaveri suhde.
Minulla ei kyllä ole tapana pussailla kavereitani tai asua heidän kanssaan. Mutta toki tapansa kullakin.
Kämppis, ulkomaalaiset pussailevat kyllä tervehtiessä
Pussaavat suulle? Oho, enpä tiennyt.
Joo, kannattaisi ehkä käydä vähän ulkomailla josset tota tiennyt :DDD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti voi. Vai meinaatko, että avioliitto muuttuu yhtäkkiä kaverisuhteeksi, jos toinen vaikka sairauden myötä menettää kyvyn seksiin.
Juuri näin, se muuttuu ajan kanssa kaverisuhteeksi kun ei ole sitä seksuaalisuutta siinä mukana
Höpö höpö. Olet yksinkertainen, naiivi ja ajatusrakennelmiltasi ohut. Kaltaisesti saavat minut aina vihaamaan ihmisyyden alempia tasoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaveri suhde sulla on housussasi.
Niin on ja hyvä kaveri onkin. Tiedät kyllä mitä tarkoitin ja turha purkaa frigidistä kiukuttelua minuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muutu. En minäkään tunne ketään muita kohtaan samalla tavalla mitä mieheni kohdalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei kyllä ole tapana pussailla kavereitani tai asua heidän kanssaan. Mutta toki tapansa kullakin.
Missä maassa on tapana tervehtiessä pussata suulle? Tai oikein pussailla? Poskipusut eivät ole pussailua. Nehän eivät usein edes osu vaan ne tehdään tarkoituksellisesti ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Älkää alapeukuttako jooko vaan sen takia, että ootte itse eri mieltä jonkun kanssa, niin keskustelu pysyy asiallisena :)
Sitä vartenhan peukutetaan, että ollaan joko samaa mieltä tai eri mieltä.
"Meillä on suhteessamme paljon läheisyyttä, halailua, kiihottumistakin. Yhdyntää kuitenkaan ei. Näin on ollut 10 vuotta. Tämä ei ilmeisesti sitten ole parisuhde."
Ei niin. Kyseessä on kaverisuhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, kannattaisi ehkä käydä vähän ulkomailla josset tota tiennyt :DDD
Olen käynyt noin 50 eri maassa Euroopassa, Pohjois- ja Etelä-Amerikassa ja Aasiassa. Koskaan ei ole tervehtiessä pussattu suulle. Poskipusuja toki vaihdetaan useassakin maassa. Tietääkseni myöskään Afrikan maissa ei pussata suulle tervehtiessä. Niistä ei ole omakohtaista kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti olen ollut hyvinkin seksuaalisissa suhteissa, mutta myös täysin platonisessa, mutta totaalisen sielusymbioottisessa rakkaussuhteessa, (joka oli onnelisinta aikaa elämässäni). ”Parisuhde” voi olla aivan mitä tahansa kämppäkaveruudesta maksulliseen seksiin, rakkaussuhde ei sen sijaan tarvitse sekään lainkaan aika seksuaalista ulottuvuutta.
Tuossa kommentissa on niin paljon älyllistä epärehellisyyttä, että en jaksa edes aloittaa. Parisuhde=maksullinen seksi, aito sielujen sympatia=ei seksiä. Huoh...
Vierailija kirjoitti:
Tämä juuri.
Mutta on myös kysymys itsellään, että miten seksi määritellään. Onko se pelkkää yhdyntää? Onko se suulla ja/tai käsin toisen tyydyttämistä? Entä seksuaalissävytteinen hyväily, jonka ei ole ollut tarkoitus johtaa laukeamiseen? Entä ihan muuten vain hyväily ja suudelmat? Esimerkiksi kaulan suutelemisessa voi olla vahvakin lataus.
Henkilökohtaisesti tämä on itsellä aiheuttanut pohdintaa, nimittäin meillä on juuri lainaamani kaltainen tilanne. Minulle tilanne on ymmärrettävä ja ok, mutta en tiedä miten puoliso (mies) asian kokee, vaikka kyseinen asia on nimenomaisesti hänestä kiinni.
Eiköhän se ole niin, että jos kaksi ihmistä kokee olevansa parisuhteessa, näin myös on. Sitten on toki niitä, jotka kokevat, ettei asia sopisi itselle. Hekin muuttanevat mielensä kumppanin tai omien erektio-ongelmien edetessä.
Suhde, jossa sitä seksiä ei ole niin hirveästi. On monesti henkisesti paljon antoisampi. Ja siinä on kyse aidosta toisen välittämisestä.
Ehdottomasti voi olla ja onnellinen vielä lisäksi.
Riippuu ihmisistä. Kaikille seksi ei ole yhtä tärkeä asia. Ilman seksiä voi silti olla syvempää yhteyttä mitä on kavereiden tai perheen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On, rakkaus on aivoissa.
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole niin, että jos kaksi ihmistä kokee olevansa parisuhteessa, näin myös on. Sitten on toki niitä, jotka kokevat, ettei asia sopisi itselle. Hekin muuttanevat mielensä kumppanin tai omien erektio-ongelmien edetessä.
No, minä en pidä heidän suhdettaan parisuhteena. Mielipideasia.
En nyt vertaisi tätä iän tuomiin muutoksiin. Onhan sekin selvä että eläkkeellä useimmat eivät käy töissä, luonnollinen muutos. Mutta nuoret käyvät. (Joo, saa saivarrella kuten aina kun joku vertaa keskustelussa jotakin johonkin.)