Tellaa, 47, luullaan 30-vuotiaaksi – uskoisitko näiden ikäistään nuoremmilta näyttävien naisten oikeat iät?
https://www.is.fi/mystyle/art-2000006337721.html
Tuon ensimmäisen kohdalla on kyllä unohtunut joltakulta rillit kotiin jos tuota luulee 30-35-vuotiaaksi. Ja muutenkin saisivat tällaisiin laittaa meikittömän kuvan (myös ilman mitään lisäkkeitä tai sonninrenkaita nenässä)
Kommentit (99)
Kaikkia naisia yhdistää yksi salaisuus: kuvat otettu kännykkäkameralla, joka blurraa pienet ihon epätasaisuudet, etenkin ensimmäisessä kuvassa näkyy selkeästi.
Mä täytän ihan just 40 ja olen käytännössä rypytön. Muutama pieni alkava ryppy näkyy silmäkulmassa jos iho on kovin kuiva. Kyllä multakin kysyttiin alkossa paperit vielä tänä vuonna. Ja usein hämmästytään jos sanon täyttäväni 40. En tiedä miksi näytän ikäistäni nuoremmalta. Olen hoikka, urheilullinen. Käytän vain vähän meikkiä. Olen pienirintainen siro nainen. Ehkä olemus tekee nuoreksi?
Vierailija kirjoitti:
Mä täytän ihan just 40 ja olen käytännössä rypytön. Muutama pieni alkava ryppy näkyy silmäkulmassa jos iho on kovin kuiva. Kyllä multakin kysyttiin alkossa paperit vielä tänä vuonna. Ja usein hämmästytään jos sanon täyttäväni 40. En tiedä miksi näytän ikäistäni nuoremmalta. Olen hoikka, urheilullinen. Käytän vain vähän meikkiä. Olen pienirintainen siro nainen. Ehkä olemus tekee nuoreksi?
En usko, että näytät ikäistäsi nuoremmalta. Ihmiset ovat vain huonoja arvioimaan ikiä. Kuten tuosta artikkelistakin näkee, niin monia täysin ikäisensä näköisiä luullaan nuoremmiksi. Ihmisillä on myös jokin ihme luulo, että nelikymppinen nainen on jo "vanha" ja sen pitäisi näkyä rajuna rupsahtamisena. Vaikka muutokset tosiaan vielä tuossa iässä ovat hyvin hienovaraisia.
Lisäksi tietenkin se, että osa (esim. juuri tuossa artikkelissa) pukeutuu selvän teinimäisesti ja varmaan osa arvioi tyylin mukaan eikä katso sen tarkemmin kasvojen hienovaraisia merkkejä. Joku lävistetty hiphoppari vaikuttaa tyyliään etsivältä teiniltä jne. Samoin shokkivärien kokeilu on aika yleistä teini-iässä ja parikymppisenä. Jos meikkaa kuten viimeisimmät trendit (instameikki, contouring), niin myös oletetaan, että on vielä teini/nuori parikymppinen, joka ei ole löytänyt itselleen imartelevinta tyyliä vaan seuraa vain massan mukana viimeisintä villitystä. Jne.
Olen 48v.
Viime keväänä kysyttiin henkilöllisyystodistusta kun ostin tupakkaa, melkoista:)
Multakin on kysytty 23- ja 24-vuotiaana bussissa tuleeko lapsen vai aikuisen lippu. Raja on 16-17v. Mutta toisaalta mua on samaan aikaan arvioitu myös 30 vuotiaaksi.
Ero näissä että bussissa ilta-aikaan hämärää ja 30v arvioitu "epäedustavassa" valaistuksessa, jossa kyllä rypyt näkyi. Joo, mulla on jo juonteita näin 25vnä, mutta eihän ne kaikissa valaistuksissa näy. Kasvonpiirteet on aika lapsenomaiset ja jos mulla ei olisi huono iho ja takavuosina huonot elintavat, voisin näyttää itseäni nuoremmalta.
Olisihan se kiva olla aina nuorekkaan näköinen, kun vanheneminen tekee myös väsyneemmän näköiseksi. Mutta onneksi elämä ei riipu ulkonäön varassa. Vanheneminen tapahtuu yleensä aika yhtäkkiä ja kaikilla se tapahtuu jossain vaiheessa.
Tuo huomio kontekstista oli varsin osuva.
Iästäni sain hämmästelyjä aikoinaan 80-luvulla, kun aloitin yliopisto-opinnot vasta 30-vuotiaana. Silloin aikuisopiskelukin oli huomattavasti harvinaisempaa. Vilpittömästi ihmiset hämmästyivät, kun puheeksi tuli 7- ja 5-vuotiaat lapseni. Monet olivat mieltäneet minut vähän päälle parikymppiseksi.
Sen sijaan leikkipuistossa äiti-kiljumisen keskellä varmasti olin aivan ikäiseni näköinen ja oloinen, koska olosuhteet olivat sellaiset.
Tuollainen selfie-tyyppinen teini-lookissa suun mutrustelu, typerät lävistykset ja kaamea hiusväri antavat ymmärtää naisen olevan nuorempi.
Tuo vanhinkin kun laittaisi rillit päähän, mummopermanentin lyhyisiin hiuksiin ja rusettihuivin kaulaan, niin viisvitosesta kävisi. Ihan on tavalliset tuon ikäsen merkit ihossa.
Kymmenen vuotta tekee ihmeitä ja kukaan ei ihmettele enää mitään.
Vierailija kirjoitti:
Törkeän näköinen tuo ranteen paksuinen rengas nuoren naisen nenässä...
Sonnia talutetaan tuollaisesta renkaasta :D
SONNIRENGAS ONNI kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Törkeän näköinen tuo ranteen paksuinen rengas nuoren naisen nenässä...
Sonnia talutetaan tuollaisesta renkaasta :D
Moi landepaukku.
Vierailija kirjoitti:
Kuka antaa lapselle nimeksi Tella?
No aikuinenhan tuo jo on.
Vierailija kirjoitti:
Kaula ei lörpsädä kaikilla todellakaan, ei edes niin että juonteita tulisi. Ihan mutua on.
Kyllä lörpsähää kaikilla kunhan tarpeeksi vanhaksi elää. Se kyllä vaihtelee kenellä missäkin iässä.
Rummot vihaa kauniita naisia taas täällä. Kaikki näyttivät tosi nuorekkailta.
Näiden artikkelien tarkoitus on vain saada naiset vakuuttuneiksi, kuinka tärkeää se ikä ja ulkonäkö on. Tehdä naisista enemmän kompleksisia ja poljettavissaolevia. Mitta miehet kelpaavat millaisina vain. Mä mietin aina, miksi juttu on kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Näiden artikkelien tarkoitus on vain saada naiset vakuuttuneiksi, kuinka tärkeää se ikä ja ulkonäkö on. Tehdä naisista enemmän kompleksisia ja poljettavissaolevia. Mitta miehet kelpaavat millaisina vain. Mä mietin aina, miksi juttu on kirjoitettu.
Tarkoitus on saada naiset nokkimaan toisiaan, se on hyvää viihdettä :D
Mä oon nainen 44v (itsekin huomattavasti nuoremman näköinen) ja voin myöntää että jokainen heistä on nuoremman näköinen kuin ikänsä. Etenkin 47v menis 10v nuoremmasta. Näen päivittäin töissä keski-ikäisiä naisia, joten helppo arvioida. Toki tyylikin vaikuttaa ja kokonaisuus, ylipaino vanhentaa ja tekee tätimäisen fiiliksen.
Milla oli noista ainoa joka näytti selvästi nuoremmalta kuin olikaan. Muuten oltiin ihan ikäisensä näköisiä muutaman vuoden toleranssilla.
Jutun ohjeet terveellisistä elämäntavoista vaikutti lähinnä huvittavilta, sillä itse olen mies melko epäterveellisillä elämäntavoilla mutta minua silti aina luullaan vähintään muutaman ja toisinaan sen yli 10 vuotta nuoremmaksi kuin olenkaan. Joskus kaupankassa ihan punastuu kun kysyy papereita, vaikka ikää on 35. Itse luulen tämän olevan aika perinnöllistä, sillä ysikymppinen isoisäni esimerkiksi menisi tuoreesta eläkeläisestä heittämällä. On sekä sisäisesti ja ulkoisesti niin nuorekas. Lisäksi sukuun mahtuu useampi satavuotiaaksi elänyt.
ensimmäinen näyttää 50 vuotiaalta
toinen ja kolmas ja neljäs 30 vuotiaalta
viides 40 vuotiaaalta.....
kuudes 40 v
oikeaa ikää en katsonut vielä....
ahaa
47 ja 30 ja tuo viiides joka nöytti 40 vuotiaalta olikin 34 samoin tuo 40 v näyttävältä olikin 35
kyllä nää suomalaiset naiset on vaan RUMIA
vertaaa IDF
Olen 43 v ja saan minäkin kännykän filttereillä itseltäni 20 vuotta pois, jokaisesta kuvasta näkyi että filttereitä on käytetty. Aivan eri asia miltä näyttää luonnossa. Ja on minuakin arvioitu silloin tällöin paljon ikäistäni nuoremmaksi (20-30v:nä) vaikka tuskin näytin nuoremmalta kuin olin, ikää on vaikea arvioida. Ei sen puolen, kauniita naisia kyllä jokainen, itse en osaa ottaa noin imartelevia kuvia kännykkäkameralla.
Omasta mielestäni näytän kyllä ikäiseltäni vaikka lähes rypytön olenkin.
Mua alko nyt kiinnostaa, et miten kolmekymppisen sit oikeen tulis pukeutua? Oon 28 ja kuljen edelleen onnellisena revityissä farkuissa ja tennareissa, jopa töissä. Mullakin on muuten nenälävistys, enkä ajatellut ottaa sitä pitkään aikaan pois.
Itseltä kysyttiin kaukoliikenteen bussissa että lasten vai aikuisten lippu. Olin 20-vuotias tuolloin ja festareilta tulossa jotka k-18.
Tuolloin ärsytti aivan älyttömän paljon kun halusi näyttää vanhemmalta. Baareissakin käytiin ilman henkkareita alle 18-vuotiaana kun vaan meikattiin ja pukeuduttiin aikuismaisesti ja sitten joku meni ja luuli pikkutytöksi!
No kyllä vieläkin nolottaa jos henkkareita kysytään. Olen kuitenkin 40-vuotias. Onneksi ei enää usein kysytä. Pukeudunkin aika klassisesti ja aikuismaisesti. Olin aika reilusti ylipainoinen ja silloin ei kysytty. Nyt kun olen laihtunut jonkin verran niin on pari kertaa kysytty. Vielä pitäisi vähän saada painoa pois että pääsee normipainon ylärajalle ja kyllä vähän hirvittää että miltä sitä näyttää kun tässä iässä laihduttaa. Kovin hoikaksi en halua (enkä edes pysty) juurikin sen takia että se vanhentaa. Rasvaa katoaa kuitenkin kasvoista iän myötä joka tapauksessa.
Noista linkin kuvista on vaikea sanoa k7n on vaan kuvia. Itsekin saisin edustavan kuvan jossa näyttäisin todella nuorelta. Nuoren näköisiä toki olivat kuvissa. Tosin nuoriahan noista moni vielä olikin!