Lapset tekevät H&M-paitoja ja saavat palkkaa 14 äyriä/paita
Kommentit (52)
Oletteko vilkaisseet missä ne teidän Nokialaiset on tehty?
Esim. Nike maksaa miljoonia jalkapallomiljonääreille tuotteidensa mainostamisesta, mutta työntekijälle ei makseta kuin parin euron päiväpalkka, jos sitäkään. Dieselin farkkuja tehdään samoissa tehtaissa kuin halpismerkkejäkin.
Vierailija:
Tämän takia en osta H&M:n vaatteita. Ostan mieluummin kalliimpia ja LAADUKKAAMPIA vaatteita kuin lapsityövoimalla tehtyjä rättejä.
samaa ei voi sanoa monista ns. laatumerkeistä.
Siis että yritys maksaa työntekijöilleen edes sen minimipalkan ja työolosuhteet ovat ok. Ostan niitä mielelläni, jos suinkin on niihin varaa. Ja niitä on saatavilla joka tuppukylästä.
Auttaisikohan tässä asiassa suuri julkisuus, adressit yms?
että lapset joutuu töitä tekeen, mutta ei mulla ainakaan oo varaa ostaa mitään kotimaista käsityötä. Ja H&M vaatteet on hyviä ainakin mun mielestäni.
Sieltä löytyy vinkkejä reiluun kuluttamiseen ylipäänsä. Esim. Ruskovilla .
Kyllä niitä on! Pitää vain hiukan nähdä vaivaa. Kiitos kiinnostuksesta, se lämmittää mieltä.
Vierailija kirjoitti:
tuolla väitteellä, että parempi työskennellä H&M:n tehtailla kuin myydä itseään prostituoituna. Kumpikin on väärin, kun kyseessä on LAPSI.
Laittakaa oma lapsenne alaikäisenä töihin, jos se kerran on ok.
Mun äitini joitui 8 v piialsi isoon maalaistaloon.
Itse olin 10-11v sokerijuurikaspellolla kesätöissä 12 v lapsen piikana ja 13-14 v kioskimyyjänä ( kesällä).
15 v sitten kokopäivätyössä myyjänä.
En silti osta lapsityövoimalla tehtyjä vaatteita.
Teen lähes kaikki vaatteet itse.
Jos kuluttajat oikeasti vaatisivat, työntekijöille maksettaisiin säällistä palkkaa. Mutta kun ei vaadita. Yhtä yritystä on turha syyttää, sillä melkein kaikki vaateyritykset taitavat menetellä samalla tavalla.