Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako rahastosäästäminen pienillä summilla

Vierailija
09.12.2019 |

Olisi alkuun laittaa ehkä muutama tonni, ja kuukausittain sitten 100-200 euroa. Voiko tuolla odottaa mitään todellista tuottoa pitkälläkään ajalla? En oikein tiedä asiasta, ja pienituloisena pohdin onko mitään itua alkaa tähän, vaikka kiinnostaa kyllä. :/

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiasta on täällä 50 ketjua. 

Google: vauva.fi rahastosäästäminen

Vierailija
2/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse laitan 10€ /kk. 😁

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin kannattaa, ajan mittaan iso summa.

Vierailija
4/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa laittaa nimenomaan niin pieni summa, että sen saa helposti käyttövaroista irti ja unohdettua sinne rahastoon lihoamaan. Jos kiristät talouttasi liikaa ja yrität siirtää rahastoon isompia summia kuin mihin sinulla on varaa, joudut nostamaan ja veivaamaan niitä edestakaisin. Se on tyhmää ja syö pääomaa. Itse keskituloisena laitan vain satasen kuussa ja ihan hyvin säästöt ovat kasvaneet korkoa. Käytän tottakai myös säästötiliä josta saa helposti nostettua tilapäisiin tarpeisiin.

Vierailija
5/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu siitä, mikä on se oinen vaihoehto. Mutta parempi on laittaa rahasoon pienempi summa kuin vaiika juoda kurkusta alas sama summalla keppanaa. 

Vierailija
6/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa olla puskuri käteistä yhden kuukauden tulojen verran vähintään niin ei tarvitse koskea sijoituksiin.

Vierailija
7/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen työmarkkinatuella +muut tuet ja laitan silti sijoituksiin 40-100e/kk, ulkomaille ja ulkomaiselta tililtä joten se ei vaikuta tukiin. Kannattaa säästää, tällä hetkellä "kasassa" n. 19000e muutaman vuoden ajalta.

Vierailija
8/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laskepa korkoa korolle -laskurilla

Vierailija
9/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerran joutuu maksamaan osamaksuna vaikka 2000 e laskun, ymmärtää, että on mahdollista myös säästää sama summa samassa ajassa.

Jotain 200 e / kk.

Tietenkin se oli nuukailua, mutta jännittävää aikaa.

Vierailija
10/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin tonnin alkupääomalla, 150€/kk säästämisellä ja 7%:n korolla 20 vuodessa kertyy jo 86.000€.

Kuulostaa huimalta ja sitä se osin onkin. Ensinnäkin aloitusaika vaikuttaa paljon. Jos aloittaa nousukauden huipulla, tuotto voi olla vain murto-osan tuosta. Lisäksi inflaatio syö tuon summan ostovoimasta yli 20.000€.

Eikä sillä, etteikö säästäminen ja sijoittaminen aina kannattaisi.

Vierailija
11/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piensijoittaja kirjoitti:

Parin tonnin alkupääomalla, 150€/kk säästämisellä ja 7%:n korolla 20 vuodessa kertyy jo 86.000€.

Kuulostaa huimalta ja sitä se osin onkin. Ensinnäkin aloitusaika vaikuttaa paljon. Jos aloittaa nousukauden huipulla, tuotto voi olla vain murto-osan tuosta. Lisäksi inflaatio syö tuon summan ostovoimasta yli 20.000€.

Eikä sillä, etteikö säästäminen ja sijoittaminen aina kannattaisi.

Pitää vielä lisätä, että tuossa vaiheessa nollakorkoiselle tilillekin säästäminen olisi kerryttänyt 38.000€. Lisäksi kannattaa ottaa huomioon, että verottajakin vie sijoitusvoitosta 30%, kun ne realisoi.

Vierailija
12/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen niin, että nimenomaan pienille rahoilleen haluaa mahdollisimman hyvän tuoton. Eli (indeksi)osakerahastoihin kaikki sellainen raha, jota ilman voit olla ainakin muutaman vuoden.

Vierailija
13/13 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai kannattaa.

Köyhä voi joutua toki kotiuttsmaan voittojs ja syömään säästöjä, mutta onpa mukavaa kun on säödtöjä, joita käyttää,!

Itselläni menee matalan tuoton/riskin rahastoon pieni summs kuuksusittain.

Huonona aikana olen joutunut tekemään takaisinostoja, mutta pesämunan olen aina jättänyt.