Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katri Kulmuni ei kirjoittanut edes lyhyttä matematiikkaa lukiossa ja nyt hänestä tulee valtion kassanhoitaja - Sanna Marin on kaksikielisen maan päänministeri A:n ruotsilla eli juuri ja juuri läpäisi ylioppilaskirjoitukset

Vierailija
09.12.2019 |

Sirpa Paaterosta tulee kuntaministeri B.n papereilla. Onko tässä todella Suomen kerma joka ansaitsee yli 10000 euron kuukausipalkan kaikkine etuineen?

Kommentit (364)

Vierailija
41/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä jollakin yo-todistuksella on? Minua ei kiinnostanut opiskelu yhtään ja todistus on sen mukainen. Vasta 21-vuotiaana oli motivaatio kohdillaan ja tähän ikään mennessä (43) olen ehtinyt opiskella kaksi yliopistotutkintoa. Työelämässäkin olen ihan kivassa asemassa. Luojan kiitos lukio ei ratkaise koko tulevaisuutta, vaikka av-mammat niin luulevat.

Ei ratkaisekaan, mutta kun keskiverto-papereihin riittää kyllä ihan normaali asiantuntijatyöhän soveltuvan ihmisen älykkyysosamäärä. Erikoisia ponnisteluja ei vaadita. Opiskelun ei siis tarvitse kiinnostaa M-papereihin.

Vierailija
42/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkääksi tituleerattu Sanna Marin lyhyen matikan C, Lindmanilla sentään M. Kumpikin kirjoittaneet ruotsinkielestä abbrobaturin. 

Eri vuosien yo-tulokset eivät ole keskenään vertailukelpoisia, koska tiettyyn arvosanaan vaadittu pistemäärä vaihtelee vuosittain. Itse olisin saanut matematiikasta E:n, jos olisin kirjoittanut vuotta aiemmin. Omana vuonnani sillä samaisella pistemäärällä sai B:n. Marin saattoi siis saada korkeamman pistemäärän kuin Lindman, mutta sattui vain kirjoittamaan sellaisena vuonna, jolloin pisterajat olivat korkeammat kuin Lindmanin vuonna. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä jollakin yo-todistuksella on? Minua ei kiinnostanut opiskelu yhtään ja todistus on sen mukainen. Vasta 21-vuotiaana oli motivaatio kohdillaan ja tähän ikään mennessä (43) olen ehtinyt opiskella kaksi yliopistotutkintoa. Työelämässäkin olen ihan kivassa asemassa. Luojan kiitos lukio ei ratkaise koko tulevaisuutta, vaikka av-mammat niin luulevat.

Koko ajanhan sitä ylioppilastodistuksen arvoa jatkoaopintoihin pääsyssä kasvatetaan. Oletko aivan pihalla nykypäivästä?

Niin kasvatetaan, mutta tässä puhutaan ihmisistä, jotka ovat suorittaneet korkeakoulututkinnon. Eli tuo yo-arvosana on AIVAN TURHA tässä asiayhteydessä! Kun on päässyt opiskelemaan. Saanut jatko-opintopaikan. Ymmärrätkö? Et tietenkään ymmärrä.

Vierailija
44/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja, olitko yhtä huolissasi, kun Mika Lintilästä (Kulmumin edeltäjä) tuli valtion kassanhoitaja?

Ei hänkään ole kirjoittanut edes lyhyttä matematiikkaa.

Mutta ei kai se haittaa kun oli sentään MIES!

En ole kiinnostunut historiasta.

ap

Vierailija
45/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo yo-arvosanat löytyy?

Vierailija
46/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliitikon tarvitse tietää mistään mitään eikä osata mitään. Poliitikon tarvitsee vain olla edustava. Eihän edustavuudella mitään aikaiseksi saa, mutta edustavuudella saa kannatusta ja ääniä vaaleissa.

Vierailija
47/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministerit johtavat ja valvovat oman ministeriönsä toimintaa, ja vetävät sen suuntaviivat.

Ei ministeri tee budjettia, vaan alan asiantuntijat.

Ei firmoissakaan toimitusjohtaja istu kirjanpitäjän huoneessa valvomassa menoja ja tuloja.

Hän istuu omassa huonessaan ja vastaa koko firman asioista ja luo suhteita matkustelemalla ja tekemällä firmaansa tunnetuksi.

Vierailija
48/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä nuo yo-arvosanat löytyy?

Pervot vakoilijat Suomessa kaivavat kaikki esiin. Vaikka naapurin palkkatiedot, jotta voi mahtailla.

Vierailija
49/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyh. Otetaans vielä yhdet!

- Hakkaraisen Teukka

Professori Hakkarainen! Mites siellä Prysselissä?

Komppaan tuota joka sanoi että kansa ne on äänestänyt sinne.

Jos kansa välittäisi, niin olisivat kyselleet nuo asiat ennen kuin sinne ne äänestivät. Eli suurinta osaa ei kiinnosta tipan vertaa. Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
50/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

yoasiantuntia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko ajanhan sitä ylioppilastodistuksen arvoa jatkoaopintoihin pääsyssä kasvatetaan. Oletko aivan pihalla nykypäivästä?

Niin kasvatetaan, mutta tässä puhutaan ihmisistä, jotka ovat suorittaneet korkeakoulututkinnon. Eli tuo yo-arvosana on AIVAN TURHA tässä asiayhteydessä! Kun on päässyt opiskelemaan. Saanut jatko-opintopaikan. Ymmärrätkö? Et tietenkään ymmärrä.

Marinin uusimmassa cv:ssä lukee ruotsin kielen osaaminen tyydyttävä. Ei se kielitaito siellä korkeakoulussa ole juurikaan petraantunut.

Vierailija
51/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä edellisen kanssa, että kyllä luulisi ministeritasolla olevan jo jotain meriittiä myös arvosanoissa... Itse olen ihan tavallinen "asiantuntija" ja kirjoitin M:n paperit (lyhyestä matikasta L) ja kaksi maisterin tutkintoa hyvin/erinomaisin arvosanoin. Olen ihan yllättynyt politiikkaan lähteneiden ihmisten tasosta. En ole itsekään kummoisesti päntännyt tai stressannut, ihan perusduunilla irronneet nämä arvosanat. Epäilen, että nämä nykypoliitikot ovat yksinkertaisesti vain pyrkyreitä.

Taitaa Jussi olla ainoa, kenellä on oikeasti rahkeita tehdä isoja päätöksiä älykkyydellä... 

Vierailija
52/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paaterolla ei oo akateemista loppututkintoa, toki oåpsikellut Jyväskylän yliopistossa ja Hgin. Päidetyöntekijän ohjaana toiminut Kotkassa joskus. Jyrki Käteinen on ollut pääministerinä palikkamatikan Beellä. Jutta kasöörinä kasvatustieteilijä. Virkamieskunnassa on varmaan pätevää naista ja miestä, valtiotieteilijöitä pääaineena kansantalous jne. On Valtiosihteeriä, erityisavustajaa, avuastajaa ja mitä lie onkaan. 

Ja sitten meillä on tämä Ike Kanerva, joka ei ole ollut päivääkään oikeissa töissä, mutta onnekseen sillä on paljon kavereita, jotka ovat äänestäneet sen yli 40 vuotta eduskuntaan. Kokoomus lykkäsi sen yhden kerran ulkoministeriksi (voi herran pieksut!), mutta suomalaisten onneksi oli olemassa yksi Johanna Tukiainen, jota Ike oli käynyt tyypilliseen tapaansa vonkaamassa. Tuksun blondi vaikutus oli niin voimakas, että Iken ministerinpesti päättyi sitten siihen. Luojan kiitos.

Vierailija
53/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pressa oli surkea koulussa. Pitäiskö noille paikoille sitten nimittää taloustieteilijöitä ja ammattipomoja? Sipilä oli ennen kaikkea bisnesmies ja politiikkapuoli aiheutti ongelmia kun oli eri lainalaisuuksia.

Mun puolesta ministerin hommaan saisi olla jokin oikea kriteeri. Ei meillä puoluekirjalla pääse opettajaksi tai lääkäriksikään

Onhan sinne kriteerit. Pitää saada riittävä määrä ääniä vaaleissa, jotta pääsee eduskuntaan. Sen jälkeen pitää saada riittävä määrä kannatusta puolueen sisällä, jotta saa ministerin paikan. Ei opettajan ja lääkärinkään tehtäviin yo-todistuksen perusteella valita....

Ministerin ei tarvitse olla kansanedustaja. Opettajan ja lääkärin tehtäviin ei vaadita yo-todistuksen perusteella, mutta se on (käytännössä) esivaatimuksena. Toki pitää olla vielä akateeminen loppututkinto. En minä ainakaan haluaisi mennä lääkärille, jonka koulutus on askartelunohjaaja, mutta hän on pidetty henkilö omassa piirissään

Kai muistat aina ennen vastaanotolle menoa kysyä lääkärisi yo-arvosanat. Kun ne kerran ovat niin merkityksellisiä, niin eihän niitä voi tuosta vaan sivuuttaa lääkäriä valittaessa. 

Vierailija
54/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap, näin on. Ministeriksi ei valita eikä ole koskaan valittu yo-todistuksen perusteella. Jos olisi, aika harva ex-ministeri olisi saanut pestiä. 

No ei mutta ihmetyttää vain miten voi poliitikoilla lähes järjestään olla aivan surkeat paperit!

Kyllähän ihan perusjantterikin jotkut M:n paperit kirjoittaa. Siis sellainen joka ei välttämättä jaksa edes lukea, saati tehdä kotitehtäviä kolmen vuoden aikana. 

Miksi nämä meidän ministerit ovat kirjaimellisesti heikompaa ainesta? Se kun ei vaadi mitään neroutta, että selviää lukiosta asiallisilla arvonsanoilla. Suurimmalle osalle se tulee ihan luonnostaan. Älläläiset onkin sitten jo hiukan eri tarina tietysti, mutten minä sellaisia papereita keltään odotakaan. M ja E riittää todisteeksi normaalista, ylipäätään asiantuntijatyöhön vaadittavasta älykkyydestä. 

Niin... miksihän suurin osa poliitikoista ei ole tehnyt normaalia asiantuntijatyötä?

Nakuttaako?

Miksi suurin osa nuoren polven poliitikoista ei ole päässyt edes kesätöihin mihinkään asiantuntijatyötä likeltä liippaavaan hommaan?

Kyllä ne on yksinkertaisesti ja ihan oikeasti liian tyhmiä siihen. 

Tuntuu radikaalilta ajatukselta meistä jotka toimimme asiantuntijatehtävissä emmekä todellakaan tunne itseämme mitenkään erityisiksi. Emmehän me sinänsä olekaan. Mutta pitää muistaa, että yli 50% väestöstä on meitä matalampi älykkyysosamäärä! Kun käymme soveltuvuustesteissä uutta työpaikkaa hakiessamme, tuloksiamme verrataan omaan viiteryhmäämme - ei koko väestöpohjaa edustavaan vertailuaineistoon. Kollegamme ovat suurin piirtein yhtä älykkäitä kuin mekin. Todennäköisesti myös puolisomme, vanhempamme ja lapsemme. Siitä syntyy tämä kuuluisa kupla! Tulee muistaa, että älykkyys esiintyy väestössä normaalijakauman mukaisesti. 

Vierailija
55/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pressa oli surkea koulussa. Pitäiskö noille paikoille sitten nimittää taloustieteilijöitä ja ammattipomoja? Sipilä oli ennen kaikkea bisnesmies ja politiikkapuoli aiheutti ongelmia kun oli eri lainalaisuuksia.

Mun puolesta ministerin hommaan saisi olla jokin oikea kriteeri. Ei meillä puoluekirjalla pääse opettajaksi tai lääkäriksikään

Onhan sinne kriteerit. Pitää saada riittävä määrä ääniä vaaleissa, jotta pääsee eduskuntaan. Sen jälkeen pitää saada riittävä määrä kannatusta puolueen sisällä, jotta saa ministerin paikan. Ei opettajan ja lääkärinkään tehtäviin yo-todistuksen perusteella valita....

Ymmärtääkseni vaaleilla ja pääministerin tehtävällä ei ole mitään yhteyttä

Vierailija
56/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yoasiantuntia kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Marinin uusimmassa cv:ssä lukee ruotsin kielen osaaminen tyydyttävä. Ei se kielitaito siellä korkeakoulussa ole juurikaan petraantunut.

Ihan sama mitä hän CV:hen laittaa. Suorittanut korkeakoulututkinnon. Yo-arvosana täysin merkityksetön. En itsekään pidä Marinista, mutta ihan kaikesta ei tarvitsisi nipottaa. Viimeisimpänä merkityksettömät asiat (mm. yo-arvosana).

Vierailija
57/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopas pressan todistukset😀😀😀😀

Salen yli 50 vuotta vanhat lukiopaperit tuskin on vertailukelpoiset tähän päivään

Lisäksi Sale on mies, kuten myös Mika Lintilä, joten ei niillä papereilla niin väliä.

Vierailija
58/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni vaaleilla ja pääministerin tehtävällä ei ole mitään yhteyttä

Niinkö? Kyllä minun kotimaassani Suomessa pääministeri valitaan niiden joukosta, jotka ovat päässeet eduskuntaan. Ja minun kotimaassani Suomessa sinne eduskuntaan ei pääse, jos ei saa riittävästi ääniä eduskuntavaaleissa. Miten sinun kotimaassasi pääministeri valitaan, jos vaalit eivät siihen vaikuta mitenkään?

Vierailija
59/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänkoululaiset meuhkaavat yo-tuloksista :D Tämä alkaa olla melkein viihdettä. 

Vierailija
60/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elisabeth Rehn oli puolustusministeri, joka ei ollut käynyt armeijaa. Muinoin oli myös liikenneministeri, jolla ei ollut ajokorttia, mutta en enää muista nimeä. Joskus 70-80-lukujen aikana se oli. Miehen kanssa keskustelin ketjun aiheesta ja hän muistutti, että Ilkka Kanerva oli joskus työministerinäkin, mikä oli aika hauskaa, koska tiedetään, että kyseinen heppu ei ole päivääkään oikeita töitä tehnyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän