Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katri Kulmuni ei kirjoittanut edes lyhyttä matematiikkaa lukiossa ja nyt hänestä tulee valtion kassanhoitaja - Sanna Marin on kaksikielisen maan päänministeri A:n ruotsilla eli juuri ja juuri läpäisi ylioppilaskirjoitukset

Vierailija
09.12.2019 |

Sirpa Paaterosta tulee kuntaministeri B.n papereilla. Onko tässä todella Suomen kerma joka ansaitsee yli 10000 euron kuukausipalkan kaikkine etuineen?

Kommentit (364)

Vierailija
21/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas pressan todistukset😀😀😀😀

Vierailija
22/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pressa oli surkea koulussa. Pitäiskö noille paikoille sitten nimittää taloustieteilijöitä ja ammattipomoja? Sipilä oli ennen kaikkea bisnesmies ja politiikkapuoli aiheutti ongelmia kun oli eri lainalaisuuksia.

Mun puolesta ministerin hommaan saisi olla jokin oikea kriteeri. Ei meillä puoluekirjalla pääse opettajaksi tai lääkäriksikään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs olikaan ap:n arvosana ko. aineissa?

Ei kai kukaan ihminen ole ikuisesti henkisesti ja kyvyiltään samalla tasolla kuin ylioppilaaksi päästessään? Ainakin minä olin siihen aikaan ihan rehellisesti sanottuna toivottoman lapsellinen sekä laiska. Elämä sitten koulutti minua paremmin kuin lukio. Jos menisin tänään ylioppilaskokeisiin, kirjoittaisin varmasti paremmin kuin abiturienttina ollessani.

Vierailija
24/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Röyh. Otetaans vielä yhdet!

- Hakkaraisen Teukka

Teukka juokoon edustajille tarjottavaa ilmaista olutta siellä brysselissä. Ei onneksi vaikuta kauheasti suomalaisen veronmaksajan elämään.

Vierailija
25/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs olikaan ap:n arvosana ko. aineissa?

Ei kai kukaan ihminen ole ikuisesti henkisesti ja kyvyiltään samalla tasolla kuin ylioppilaaksi päästessään? Ainakin minä olin siihen aikaan ihan rehellisesti sanottuna toivottoman lapsellinen sekä laiska. Elämä sitten koulutti minua paremmin kuin lukio. Jos menisin tänään ylioppilaskokeisiin, kirjoittaisin varmasti paremmin kuin abiturienttina ollessani.

Vierailija
26/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paaterolla ei oo akateemista loppututkintoa, toki oåpsikellut Jyväskylän yliopistossa ja Hgin. Päidetyöntekijän ohjaana toiminut Kotkassa joskus. Jyrki Käteinen on ollut pääministerinä palikkamatikan Beellä. Jutta kasöörinä kasvatustieteilijä. Virkamieskunnassa on varmaan pätevää naista ja miestä, valtiotieteilijöitä pääaineena kansantalous jne. On Valtiosihteeriä, erityisavustajaa, avuastajaa ja mitä lie onkaan. 

Vierailija
27/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yo-kokeet eivät itsessään kerro älykkyydestä paljoa vaan puhtaasta motivaatiosta päntätä loputtomia kirjoja. Kirjoista on muutenkin tulossa fossiilisia, ne ovat tylsää ja vanhentunutta. Tableteilla tulevaisuudessa mennään. Ja sitten, tunnen monia tosi hyvät paperit kirjoittaneita, jotka ovat päätyneet aivan perusduuneihin. Sitten tunnen niitäkin, joita ei lukio, koulunkäynti ja yo-kirjoitukset oikein jaksaneet kiinnostaa, kehnot arvosanat, ja ovat asiantuntijatehtävissä. Ei siis kerro mitään.

Vierailija
28/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsopas pressan todistukset😀😀😀😀

Salen yli 50 vuotta vanhat lukiopaperit tuskin on vertailukelpoiset tähän päivään

Vierailija
29/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pressa oli surkea koulussa. Pitäiskö noille paikoille sitten nimittää taloustieteilijöitä ja ammattipomoja? Sipilä oli ennen kaikkea bisnesmies ja politiikkapuoli aiheutti ongelmia kun oli eri lainalaisuuksia.

Mun puolesta ministerin hommaan saisi olla jokin oikea kriteeri. Ei meillä puoluekirjalla pääse opettajaksi tai lääkäriksikään

Onhan sinne kriteerit. Pitää saada riittävä määrä ääniä vaaleissa, jotta pääsee eduskuntaan. Sen jälkeen pitää saada riittävä määrä kannatusta puolueen sisällä, jotta saa ministerin paikan. Ei opettajan ja lääkärinkään tehtäviin yo-todistuksen perusteella valita....

Vierailija
30/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihmetellyt monien poliitikkojen heikkoja koulu- ja lukioarvosanoja. Toivon, että se kertoo siitä, että on jo nuorena ollut hyvin omistautunut jollekin kuten politiikalle tai urheilulle ja koulu on jäänyt vähemmälle. Muuten kertoo mielestäni vain laiskuudesta.

Vierailija
31/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkääksi tituleerattu Sanna Marin lyhyen matikan C, Lindmanilla sentään M. Kumpikin kirjoittaneet ruotsinkielestä abbrobaturin. 

Vierailija
32/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen fetissi suomalaisilla on vakoilla muiden kouluarvosanoja, verotietoja, palkkatietoja? Siis yksityisasioita. Ei oikeesti ihme, että muualla maailmalla katsotaan meitä kieroon. Tästä on tulossa hyvin ahdasmielinen maa.

Vierailija
33/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen väliä jollakin yo-todistuksella on? Minua ei kiinnostanut opiskelu yhtään ja todistus on sen mukainen. Vasta 21-vuotiaana oli motivaatio kohdillaan ja tähän ikään mennessä (43) olen ehtinyt opiskella kaksi yliopistotutkintoa. Työelämässäkin olen ihan kivassa asemassa. Luojan kiitos lukio ei ratkaise koko tulevaisuutta, vaikka av-mammat niin luulevat.

Koko ajanhan sitä ylioppilastodistuksen arvoa jatkoaopintoihin pääsyssä kasvatetaan. Oletko aivan pihalla nykypäivästä?

Vierailija
34/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ap, näin on. Ministeriksi ei valita eikä ole koskaan valittu yo-todistuksen perusteella. Jos olisi, aika harva ex-ministeri olisi saanut pestiä. 

No ei mutta ihmetyttää vain miten voi poliitikoilla lähes järjestään olla aivan surkeat paperit!

Kyllähän ihan perusjantterikin jotkut M:n paperit kirjoittaa. Siis sellainen joka ei välttämättä jaksa edes lukea, saati tehdä kotitehtäviä kolmen vuoden aikana. 

Miksi nämä meidän ministerit ovat kirjaimellisesti heikompaa ainesta? Se kun ei vaadi mitään neroutta, että selviää lukiosta asiallisilla arvonsanoilla. Suurimmalle osalle se tulee ihan luonnostaan. Älläläiset onkin sitten jo hiukan eri tarina tietysti, mutten minä sellaisia papereita keltään odotakaan. M ja E riittää todisteeksi normaalista, ylipäätään asiantuntijatyöhön vaadittavasta älykkyydestä. 

Vierailija
35/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja, olitko yhtä huolissasi, kun Mika Lintilästä (Kulmumin edeltäjä) tuli valtion kassanhoitaja?

Ei hänkään ole kirjoittanut edes lyhyttä matematiikkaa.

Mutta ei kai se haittaa kun oli sentään MIES!

Vierailija
36/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuttuisi enää siviilipalvelusmies Halla-Aho puolustusministeriksi :D

Vierailija
37/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmistolla on sydämen sivistystä. Virkamiehet ne asiat tarkistaa oikeasti.

Vierailija
38/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkääksi tituleerattu Sanna Marin lyhyen matikan C, Lindmanilla sentään M. Kumpikin kirjoittaneet ruotsinkielestä abbrobaturin. 

ja Paaterolla englanti A. Lähellä on ollut, että kaikki kolme olisivat reputtaneet kirjoitukset

Vierailija
39/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinne kriteerit. Pitää saada riittävä määrä ääniä vaaleissa, jotta pääsee eduskuntaan. Sen jälkeen pitää saada riittävä määrä kannatusta puolueen sisällä, jotta saa ministerin paikan. Ei opettajan ja lääkärinkään tehtäviin yo-todistuksen perusteella valita....

Ministerin ei tarvitse olla kansanedustaja. Opettajan ja lääkärin tehtäviin ei vaadita yo-todistuksen perusteella, mutta se on (käytännössä) esivaatimuksena. Toki pitää olla vielä akateeminen loppututkinto. En minä ainakaan haluaisi mennä lääkärille, jonka koulutus on askartelunohjaaja, mutta hän on pidetty henkilö omassa piirissään

Vierailija
40/364 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paaterolla ei oo akateemista loppututkintoa, toki oåpsikellut Jyväskylän yliopistossa ja Hgin. Päidetyöntekijän ohjaana toiminut Kotkassa joskus. Jyrki Käteinen on ollut pääministerinä palikkamatikan Beellä. Jutta kasöörinä kasvatustieteilijä. Virkamieskunnassa on varmaan pätevää naista ja miestä, valtiotieteilijöitä pääaineena kansantalous jne. On Valtiosihteeriä, erityisavustajaa, avuastajaa ja mitä lie onkaan. 

Eikös Lindströminbiffi ole joku laborantti tms ja kelpasi kuitenkin ministeriksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä