Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairauspoissaolo omallailmoituksella. Kysyykö pomosi, mikä sairaus sinulla oli?

Vierailija
09.12.2019 |

Kerrotko?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä luottamusmies teki saman linjauksen ja työnantaja linjasi välittömästi, että ilman lääkärintodistusta ei töistä olla poissa päivääkään. Työterveydestä ei saa saikkulappua, joten porukka oppi aika nopeasti, että sairausloma on palkaton. Harva jaksaa kuumeessa jonottaa terveyskeskuksessa.

Pomo kysyi kerran, että eikö ollutkin helppoa silloin, kun sai ihan vaan ilmoittaa, että on kuumeessa.

Vierailija
22/27 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoimmalla pääsee kun suoraan kertoo syyn. Omalla ilmoituksella harvemmin ollaan pois muuta kuin sellaisissa sairauksissa, jotka eivät tarvitse lääkärihoitoa. Ja ne ovat niin tavallisia sairauksia, että kokisin jopa hieman erikoisena jos niistä ei voisi kertoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei saa olla pois omalla ilmoituksella, joten jos haluaa palkan saikulta niin on oltava lääkärintodistus. Siitähän sen diagnoosin saa selville kysymättä.

Vierailija
24/27 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selostan aina syyn. Meillä ainakin vain tietyt sairaudet oikeuttavat poissaoloon omailmoituksella (kuume, flunssa, migreeni, mahatauti yms.). Esimies ohjaa sitten työterveyteen tarvittaessa. Minulle ei ole ongelmaa kertoa kuumeesta tms. Hävettäisi kyllä kertoa jostain intiimivaivasta. Sellaista en haluaisi kertoa.

Vierailija
25/27 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitsee kertoa. Ilmoitan aina, flunssan, mahataudin tai selkäkivun tässä järjestyksessä: flunssa, mahatauti, selkäkipu, flunssa, selkäkipu. Jokainen soitto 3 päivää eli yhteensä 15 päivää vuodessa. Todella harvoin olen oikeasti sairas.

Vierailija
26/27 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut. Myös silloin kun minulla oli toinen keskenmeno ja kouristelin sängyllä. Pomo kävi kysymässä miten voin ja tartenko lisää lepoa kun tulin töihin.

Vierailija
27/27 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy kuuluu kertoa, koska vaikuttaa siihen onko palkallista vai palkatonta sairaslomaa. Myös lääkärintodistuksessa tulee olla syy muuten sairasloma on automaattisesti palkatonta. Eri poissaolonsyille on määritelty se saako olla pois palkallisesti vai ei. Lisäksi pomo pitää saada kiinni henkilökohtaisesti soittamalla ekan sairaslomantyövuoron aikana. Pomon tavoittelu pitää aloittaa viimeistään työvuoron alkaessa. Tekstiviesti, vastaaja viesti jne ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi