Luteitako??
Elikkäs kysyn täällä neuvoa. Jospa löytyy kohtalon tovereita..
Perjantai iltana ilmestyi ihan yläselkään kolme punaista, ihan vähän koholla olevaa näppyä. Niitä kutisi hiukan. Pieni rapsutus lopetti kutinan. Lauantaina aamulla oli ilmestynyt kylkiin muutama samanlainen näppy. Sitten aloin siivoamaan hiki hatussa. Ilmestyi hikoillessa taas kaksi näppyä lisää. Tänään sunnuntaina oli ilmestynyt yksi näppy mahaan. Sitä rapsutin, ja se hiukan kasvoi. Kokeilin puristaa näppyä ja siitä tuli vain visvaa/kirkasta nestettä.
Olen hikoillut tosi paljon, nyt varsinkin näiden kuumien päivien aika. Muilla perheenjäsenillä ei ole ollut näitä.
Luin nuista luteista, että niitä puremajälkiä ei edes tule kaikille. Ja että jälki voinilmestyä hyvinkin vasta esim. kahden viikon kuluttua(vasta-aineet)
Netti on täynnä luteenpureman kuvia, mutta ovat niin epäselviä ettei niiden perusteella voi mitään sanoa/todeta.. Sekä myös muita keskustelupalstoja olen nyt lukenut, niin ei tunnosta TK lääkäritkään tietoisia olevan mikä on luteen purema.
Sängyn patjat jne tarkistettu. Ei mitään veri tai ulostejälkiä.
Netissä myös lukee, että puremat paranee 3-6 viikon aikana. Nämä on kohta jo parantuneet.
Kokemuksia??
Kommentit (10)
Okei. Mitähän ihmeen näppyjä nämä sitten on 😅
Ei niistä puremista mitään vuoda. Mulla oli puremista tulleita näppylöitä aikoinaan kun asuin Venäjällä. Ja kutisi ihan vietävästi, ei ihan vähän.
When bedbugs bite, you often see clusters of bites. Each cluster usually contains 3 to 5 bites that appear in a zigzag pattern.
Ok. Mitähän ihmeitä nämä on.. Tuli mieleen hikinäpyt, mut ei kai ne koholla ole ilmeentyessään. Kait se pitää käydä arvauskeskuksessa huomenna
Hikinäppyjä voi olla. Minulle tulee kuumalla ilmalla ja ihan outoihin paikkoihin.
Vaikee sanoo mitä näppyjä sulla oikein on. Joskus voi finnikin tulla minne tahansa kehoon. Tai sisäänkasvanu karva. Mene vaan terkkarille näyttää. Vaihtelua niihin kuumuuteen kaatuneisiin juoppoihin.
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mitähän ihmeitä nämä on.. Tuli mieleen hikinäpyt, mut ei kai ne koholla ole ilmeentyessään. Kait se pitää käydä arvauskeskuksessa huomenna
Jos suinkin mahdollista eli on rahaa niin kannattaa mennä suoraan yksityiselle ihotautilääkärille tai infektiolääkärille. Kannattaa toki ensin lukea kuvaus lääkärin tarkasta osaamisalasta ja siitä, mitä vaivoja hoitaa. Ihotautilääkäri tunnistaa ehkä ötökän puremat, mutta malaria ja vastaavat kuuluvat infektiolääkärien erikoisalaan.
Ei. Kesällä tulee tuollaisia näppyjä varsinkin jos on hellettä.
No jos patjoissa ei mitään,ei ole luteita..tarkasti kun petivaatteita kattoo,kyl ne näkee jos niitä on.