Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökkivuokraajat, millaisia pieniä tervetuliaisjuttuja olette jättäneet vuokralaisille?

Vierailija
09.12.2019 |

Mistä on tullut hyvää palautetta?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mökissä on valmiina suodatinpussit, sokerit, suolat ja muutamat perusmausteet jne. Se kyllä lukee jo ilmoituksessa ja varauksen mukana tulevassa infossa, mutta siitä on tullut kiitosta, että ei tarvitse kaikkea itse hankkia.

Vierailija
2/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni sohvalle alasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vuokraan (siis vuokralaisena) airbnb- tai vastaavia asuntoja kuukausittain sekä työ- että lomamatkojen merkeissä. Parhaita tervetuliaisjuttuja ovat skumppapullo tai laadukas suklaa (Suomessa Fazerin sininen klassikkona riittävä laatutaso). Tervetuliaisen pitää ehdottomasti olla valittu ja varta vasten hankittu majoittujalle, ei siis mitään itseltä ylijäänyttä halpaa moskaa, sellainen vain ärsyttää :D Ei myöskään turhaa roinaa vaan nimenomaan syötävää/juotavaa.  Myöhään saavuttaessa pieni iltapala valmiiksi katettuna lämmittää mieltä, esim. kerran Saksassa oli tuoreita saksanpähkinöitä, digestivekeksejä, teepusseja, hedelmiä ja sitä suklaata sekä kupit ja lautaset katettu kauniisti keittiön pöydälle. Myös tuore kukkakimppu tai talvella kynttilät kivoja.

Vierailija
4/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse vuokraan (siis vuokralaisena) airbnb- tai vastaavia asuntoja kuukausittain sekä työ- että lomamatkojen merkeissä. Parhaita tervetuliaisjuttuja ovat skumppapullo tai laadukas suklaa (Suomessa Fazerin sininen klassikkona riittävä laatutaso). Tervetuliaisen pitää ehdottomasti olla valittu ja varta vasten hankittu majoittujalle, ei siis mitään itseltä ylijäänyttä halpaa moskaa, sellainen vain ärsyttää :D Ei myöskään turhaa roinaa vaan nimenomaan syötävää/juotavaa.  Myöhään saavuttaessa pieni iltapala valmiiksi katettuna lämmittää mieltä, esim. kerran Saksassa oli tuoreita saksanpähkinöitä, digestivekeksejä, teepusseja, hedelmiä ja sitä suklaata sekä kupit ja lautaset katettu kauniisti keittiön pöydälle. Myös tuore kukkakimppu tai talvella kynttilät kivoja.

Ok, mitä itse viet tuliaisina ja kiitoksena vuokraajalle? Joku pieni ystävällisyyden osoitus vuokralaiselta olisi paikallaan.

Leikkokukat ovat suosittuja viemisiä ympäri vuoden. Hyvä vuosikertaviini ja juustokori ilahduttaa kauniissa paketissa. Myös tarvehankinnat, kuten kauniit kestotiskirätit ja luksussaippuat ilahduttavat. Ehkä samppanja ja lasit olisi mukava löytää huolella siivotun mökin pöydältä vuokralaisten lähtiessä :)

Vierailija
5/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaan mökin, puhtaat pyyhkeet ja valmiit takka-/ saunapuut.

Vierailija
6/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jätän suomalaisille syötiksi puoli viinapullollista metanolia kaappiin.

Kaapin ovessa kolmella kielellä teksti ei saa avata, lukko ikäänkuin vahingossa jäänyt auki.

Vierailija
7/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi jätin matolle paskakiehkuran.

Vierailija
8/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, mitä itse viet tuliaisina ja kiitoksena vuokraajalle? Joku pieni ystävällisyyden osoitus vuokralaiselta olisi paikallaan.

Leikkokukat ovat suosittuja viemisiä ympäri vuoden. Hyvä vuosikertaviini ja juustokori ilahduttaa kauniissa paketissa. Myös tarvehankinnat, kuten kauniit kestotiskirätit ja luksussaippuat ilahduttavat. Ehkä samppanja ja lasit olisi mukava löytää huolella siivotun mökin pöydältä vuokralaisten lähtiessä :)

Minä olen huolehtinut kiitokseksi siitä, että asunto on aina lähtiessäni vielä paremmassa kunnossa, kuin tullessani. 

en ole tuo kenelle kommentoit.

Vierailija
9/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee nyt ekaa kertaa vuokralainen joulunpyhiksi. Ajattelin jonkun (tuoksuttoman) joulukukan ja ehkä glögiä ja pipareita tms jättää tervehdykseksi. Ap

Vierailija
10/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuokrasin mökin, vein vuokraemännälle kukan. Maksu oli sovittu suoritettavaksi käteisellä avaintenluovutuksen yhteydessä.

Emäntä sanoi ”emmää mitään kukkia tartte, anna vaan ne rahat”

Se oli viimonen kerta kun tuon mökin vuokranantajalle tuliaisia.

Vierailija
11/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiämmä kirjoitti:

Kerran vuokrasin mökin, vein vuokraemännälle kukan. Maksu oli sovittu suoritettavaksi käteisellä avaintenluovutuksen yhteydessä.

No olipas outo tyyppi. Kyllä minua mökkivuokraajana ilahduttaisi jos joku vuokralainen jättäisi kukan.

Vierailija
12/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suodatinpussit ja kahvi (perus juhlamokka) toimii aina. Kerran oli pöydällä pussillinen paikallisen leipomon suklaakeksejä ja voi taivas miten hyviä ne oli!! Kotiin lähtiessä piti käydä kyseisestä leipomosta ostamassa lisää.

Vierailija
13/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla pullo glögiä, kesällä sieltä löytyy aina kahvia, teetä ja pullo itse keitettyä mustaherukkamehutiivistettä.

Vierailija
14/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän mökissä on valmiina suodatinpussit, sokerit, suolat ja muutamat perusmausteet jne. Se kyllä lukee jo ilmoituksessa ja varauksen mukana tulevassa infossa, mutta siitä on tullut kiitosta, että ei tarvitse kaikkea itse hankkia.

Mä olen luullut että tuollaiset +wc/talouspaperit kuuluisivat perusvarustukseen.

Vierailija
15/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^

Vierailija
16/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulun alla tosiaan glögi, joulukahvi/-tee ja vaikka joku piparipussukka tms toimisi hyvin. Pääasia minusta, että ovat paikallisia, ei siis mitään perus Juhlamokkaa, vaan jotain vähän parempaa ja kivempaa mikä kuvastaa missä ollaan.

Vierailija
17/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkiämmä kirjoitti:

Jos mökki on vuokrattu jonkun ihan sivuston kautta, ettei minään puolitutunkauppana, niin on se minustakin vähän outoa viedä jotain tuomisia vuokranantajalle. Sinä olet asiakas, vuokranantaja myyjä. Ei kaupassakaan tarvitse tarjota myyjälle makeisia, vaikka myyjä niitä ständillä tarjoilisikin. 

Vierailija
18/18 |
09.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siellä on herkkukori pöydällä. Tosin laskutan sen mökin hinnassa ja saan laittaa summan verovähennyksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi