Sanna Marin ei osaa ruotsia
Kommentit (105)
Niinistökään ei osaa puhua sujuvaa ruotsia. Kumma kun se ei ole hänen kohdallaan ollut niin suuri ongelma. Itse kirjoitin a:n ruotsista, kun oli lukioaikana muita intressejä, kuin opiskelu. Silti virkamiesruotsi yliopistossa läpi. Vaikeustaso oli kova, vain puolet pääsi ekalla yrittämällä. Olin yksi onnekkaista ekalla läpi päässeistä ja samalla arvosanalla meni erään lukiossa e:n kirjoittaneen kanssa. Numerot ei välttämättä kerro yhtään mitään.
Sellainen saa olla jo meriitti nykypäivänä. Se taas ei että sinäkin todennäköisesti olet parempi matikassa kuin nykyinen valtionvarainministeri.
Vierailija kirjoitti:
Niinistökään ei osaa puhua sujuvaa ruotsia. Kumma kun se ei ole hänen kohdallaan ollut niin suuri ongelma. Itse kirjoitin a:n ruotsista, kun oli lukioaikana muita intressejä, kuin opiskelu. Silti virkamiesruotsi yliopistossa läpi. Vaikeustaso oli kova, vain puolet pääsi ekalla yrittämällä. Olin yksi onnekkaista ekalla läpi päässeistä ja samalla arvosanalla meni erään lukiossa e:n kirjoittaneen kanssa. Numerot ei välttämättä kerro yhtään mitään.
No ei todellakaan ollut kova. Ainakaan treella 2000-luvun alussa. Melko heikko sai olla ettei läpi päässyt.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on unohtunut tässä hallituspaniikissa. Ministerin pitää osata antaa haastattelu myös ruotsiksi.
Sanna muuttaa käytännön. Vaviskaa.
Englanti korvaa puuttuvan älyn, eiku miten se meni?
Hittoako te persut tästä märisette? Teidän mielestähän koko pakkoruotsi pitäis lopettaa. Niin, että voisitteko seistä arvojenne takana nytkin?
Ehkä tässä voisi katsoa vähän läpi sormien, kun on niin nuori ja nättikin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ei näitä möyhöjä oikeasti kiinnosta, että osaako Sanna Marin ruotsia vai eikö tai kukaan muukaan poliitikko, nämä möyhöt kun oikeasti vastustaa pakkoruotsia. On vaan pakko nyt keksiä jotain pahaa sanottavaa Sanna Marinista, toisaalta aika positiivista etteivät tämän parempaa keksi.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on lakko päällä mutta täällä on
Putinin kätyreiden toimesta 20 aloitusta Marinista ja loput Kulmunin tisseistä.
Normaalia, sillä ne ovat Suomi-Neuvostoliittoseuran tissit.
No nyt on sitten presidentti ja pääministeri samaa sarjaa tässä asiassa :)
Joojoojoojoo, kaikki tietää jo eikä ketään kiinnosta. Seuraava!
Mitä sitten? Kuka ruotsia tarvitsee? Aivan turha kieli.
t. Suomenkielinen
Kyllähän pressa puhuu "Niinistön ruottia". Itsepäisyyspäivä näkin sönkötti jotakin, mitä kukaan ei ymmärtänyt. Ei se mitään.
Onko sillä kulmunilla tissit? Luulin sitä mieheksi.
Sdp ja vihreät ovat nyt osoittaneet jälleen, että millään ei ole mitään väliä, kun suhmurointi vain jatkuu. TOIVON todellakin että se ei jatkuisi. Sanna varmasti yrittää parhaansa ja sen nyt olisi riitettävä tässä tilanteessa ja uskon että riittääkin, kun ei sorru valehteluun, niin kuin ennen. Varmaankin ottanut opikseen. Suurennuslasin alla vaikeita päätöksiä tekevänä ei todellakaan ole helppo olla täällä hyeenalauman keskellä, silti siellä pitäisi kyetä olemaan, valehtelematta.
Vierailija kirjoitti:
Englanti korvaa puuttuvan älyn, eiku miten se meni?
Mitenhän sillä Hakkaraisella menee tehtävässään, kun ei osaa edes sitä englantia? Ja lähti vielä ulkomaille mepiksi.
EI haittaa vaikka ei osaakaan. NYt on hyvä sauma lopettaa koko pakkoruotsi/kaksikielisyys höpötys. Eiköhän tuosta ole jo suomalaiset tarpeeksi kärsineet.
Aivan naurettavaa, että suomalaisen täytyy puhua naapurimaan kieltä. Ei muuallakaan sellaista vaadita. Suomi on vain teoriassa kaksikielinen, ei käytännössä.
Suomesta on tehtävä yksikielinen maa. Ruotsi on valloittajan kieli ja tapa kyykyttää suomalaisia, jotka ovat oikeasti suomen kielisiä.
Suomalaiset ovat puhuneet suomea, kunnes ruotsalaiset ovat tänne tunkeutuneet ja tuoneet kielensä tullessaan, mutta eiköhän siitä ole aika jo luopua. Puhukoot kuka haluaa, mutta ei siihen pidä suomalaisia pakottaa.
Marinillekin on paljon hyödyllisempää osata vaikkapa saksaa.
Pitäisi mielestäni osata.