Sairaanhoitaja, paljonko saat palkkaa käteen?
Äitini oli sairaanhoitaja. Jäi 23 työvuoden jälkeen sairauseläkkeelle. Silloin eläke laskettiin niin, että viimeisestä 5 työvuodesta otettiin 2 parasta vuotta ja niiden perusteella laskettiin eläke. Hän saa nettona käteen 1600e.
Kommentit (10)
Ennen veroja 4100€/kk. Olen asiantuntija yksityisessä firmassa. Pomon kaveruus saattaa olla nostanut palkkaa hieman ;)
Vierailija kirjoitti:
Ennen veroja 4100€/kk. Olen asiantuntija yksityisessä firmassa. Pomon kaveruus saattaa olla nostanut palkkaa hieman ;)
Oho sori, en siis ole sh! En lukenut otsikkoa.
Yksinkertaisesti ei ole mitään järkeä puhua nettopalkasta, sitä paitsi en usko tuota palkkaa sillä itse sain lähärinkin hommissa nettona enemmän. Sairaanhoitajien BRUTTO on 2400-3400e/kk noin karkeasti sanottuna, netosta ei kannata koskaan puhua.
Tota 1600e nettoa nyt ei usko kukaan. Tai jos tuo on totta, niin kyllä sh:n koulutuksella olisi paremmillekin liksoille päässyt. Pk-seudulla lähtöpalkka on n. 2500e ja sillä jo saa enemmän nettona kun tuo.
Vierailija kirjoitti:
Tota 1600e nettoa nyt ei usko kukaan. Tai jos tuo on totta, niin kyllä sh:n koulutuksella olisi paremmillekin liksoille päässyt. Pk-seudulla lähtöpalkka on n. 2500e ja sillä jo saa enemmän nettona kun tuo.
Aloittaja puhui eläkkeestä, joka on kyllä todella hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä uskon! Ton suuntaista eläkettä olisin sh:n palkalla veikannutkin!
Ihmisten lukutaito on kyllä käsittämättömän huono...
En saa käteen yhtään mutta pankkitilille kylläkin.
Miksi haluat puhua netosta? Siihen vaikuttaa erilaiset vähennykset tai voi maksaa pääomaveronsa, jolloin ei saa minkäänlaista käsitystä todellisesta bruttopalkasta.