Pilalle menneet joulut- ketju
Siis tuli mieleen vuoden takainen joululahjakriisi ex mieheni kanssa, kun kuulin juuri mitä tämä mies oli jälkeenpäin minusta puhunut. Eli tarina alkaa näin:
Olin työtön ja mietin suhteellisen tuoreelle miehelleni silloin jotain kivaa lahjaa. Mies uteli ja sanoin etten pysty mitään hienoa ja kallista ostamaan mutta kerroin että se on tarpeellista.
Jouluaattona sitten annoin lahjan hänelle: boksereita, sukkia, tuoksu ja silloista huutoa olevan sähköisen partahöylän. (Koska mies sanoi usein että haluaisi sellaisen) lahjoihin meni yli 100e ja se kyllä näkyi tilillä. Olin ylpeä salaa, että keksin tarpeellisen kivan lahjan.
Miehen reaktio oli ensin kun näki paketin. "Tämäkö se on?" Viskasi paketin pöydälle ja kertoi avaavansa sen myöhemmin. Ajattelin että mikä hänelle tuli. Mutta ajattelin myös että varmaan halusi olla cool ettei ole innoissaan lahjoista tms.
Yllytin hänet avaamaan paketin ja hän sitten avasi sen. Reaktio oli "mitä vittua minä näillä teen?" Viskasi lahjan syliini ja lähti tupakalle. Siinä vaiheessa loukkaannuin mutten näyttänyt sitä, sanoin että etkö ole aina puhunut tuosta höylästä? Mies vastasi että ei tarvitse mitään turhuuksia, että olisi sen itsekkin voinut ostaa jos tarvitsisi. Sanoin että aika loukkaavaa minua kohtaan, kun vähillä rahoilla ostin noin kallista että olisi voinut nätimmin sanoa jos ei tykkää. Mies otti oman lahjansa+ lahjan kuitin ja viskasi ne pöydälle ja lähti ovesta.
Avasin lahjan, 250e maksava kaulakoru joka oli ruma, näytti halvalta ja lapselliselta, sydän koru. En edes käytä koruja.
Meni muutama tunti ja mies soittaa ja pyytelee anteeksi mutta vielä sanoi "en vaan ymmärrä miksi tuollaista paskaa ostat?" Oli ymmälläni että ja sanoin että anteeksi, luulin että lahja olisi ollut hyvä ja kun en niin hyvin tunne sinua niin en ymmärrä mitä odotit? En saanut vastausta mutta uteli omasta lahjastaan. Sanoin että koru on ihana mutta en haluaisi ottaa niin kallista korua vastaan. Mies sanoi että se on okei ym ym ym.
Tästä meni muutama viikko ja mies sanoi että oli luullut että olin ostanut hänelle PlayStation 4 pelikonsolin ja siksi oli pettynyt. Sanoin että eikö hän ymmärrä etten mitenkään työttömänä sellaisia voi ostella. Ymmärsi kuulema, mutta edelleen ei minun lahja silti kelvannut joten siitä muutama päivä niin palautin sen kauppaan että sain rahat takaisin. Tästä meni pari kuukatta niin alkoi kyselemään lahjan perään, sanoin että palautin sen kauppaan. Mies suuttui ihan äärettömästi ja haukkui minut valehtelijaksi ja säälittäväksi ämmäksi ym.
Myöhemmin oli kertonut kavereilleen että olen hullu että olin kuulema rikkonut hänen lahjat pienen riidan takia. Kuuntelin tarinaa ihan silmät suurina. Noh onneksi tämä mies on exä mutta edelleen jännittää ostaa lahjoja kellekkään tuon reaktion vuoksi.
Kertokaa omia paska joulu tarinoita 😅
Kommentit (3)
Tarinassasi ei ollut mitään järkeä. Ei myöskään ostoksessasi. Se on voi voi sitten vaan.
Vierailija kirjoitti:
Tarinassasi ei ollut mitään järkeä. Ei myöskään ostoksessasi. Se on voi voi sitten vaan.
Sinun synnyttämisessä ei ollut mitään järkeä. Ei myöskään sinut synnyttäneessä.
Oho tuli hirveän pitkä teksi mutta jospa jaksaisitte lukea 😅
Ap