Onko teillä kotona huoneiden ovet yleensä auki vai kiinni?
Meillä on kaikki auki paitsi wc raollaan mutta ei sekään ikinä kunnolla kiinni ellei joku kävijä ehdottomasti itse halua. Tuli mieleen kun kävin kylässä tutulla, niin oli kaikki huoneiden ovet tiukasti kiinni. Makuasia tietenkin mutta itselle tuli jotenkin ahdistunut olo mennä pelkkää autiota käytävää keittiöön kahvittelemaan.
Kommentit (35)
Makuuhuoneen ovi ainoana kiinni, jotta kissat ei pääse sinne. Joillain voi ovet olla kiinni myös sen takia, että kaikkia huoneita ei ole siivottu vieraiden nähtäväksi.
Vessan ovi aina kiinni. Keittiön ja olohuoneen aina auki (tarkotus ottaa kokonaan pois). Yksin ollessa makkarin ovi auki, jos vieraita, niin kiinni.
Eli ap:n kyläilypaikassakin saattaa normaalisti olla ovet auki, mutta vieraiden tullessa kiinni, niin ei huoneiden mahdollinen sekasuus haittaa.
Nousetteko sängystä oikealla vai väärällä jalalla?
Vierailija kirjoitti:
Auki. Myös siksi, että meillä osa ilmanvaihdosta toimii painovoimaisesti ja ja osa låmmitystä on keskellä taloa oleva leivinuuni, eli ilman kulku huoneesta toiseen on tärkeää. Ja todellakin makuuhuoneiden ovet on auki myös öisin.
Meillä sama.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisempi kysymys, sammutatteko valot esim. vessasta kun poistutte sieltä? Sitten noi kaappien ovet, töissä jotkut jättää ne auki ja niihin voi törmätä. En ymmärrä kumpaakaan, valojen turhaa käyttöä enkä näitä kaapinovien aukijättöjä.
Vessassa meillä on loisteputkilamppu 24/7 ellei nyt jonnekin matkoille lähdetä. Jostain luin että se valojen rämpytys auki ja kiinni veisi enemmän sähköä kuin kokoaikainen auki pitäminen? No, sama se mutta tuo on totuttu tapa eikä lamppuja tarvitse vaihdella jatkuvasti kuitenkaan. Kerran olen tainnut vaihtaa ja ollaan asuttu tässä kohta jo 10 vuotta. Mutta kaappien ovet täytyy aina olla kiinni. ap
Katsotteko ulos ikkunasta vai jostain muusta aukosta? Maakunta?
Kävelettekö lattialla vai seinillä?
Minä laitan usein makkarin oven kiinni, kun tulee vieraita. Helpoin tapa "siivota" ko. huone :D
Meillä on kahdella teinillä ovet kiinni melkeinpä yötä päivää, voi olla tuo kohta 2v vilkkaassa menijässä syy.
Auki kaikki aina. Hullu traumatisoitunut löytökissa on läheisriippuvainen, ja jos ovi on kiinni, sen täytyy käydä "koputtamassa" ovea, kunnes se avataan. Se raapimisääni on sietämätön.
Kiinni kissojen takia. Järsivät kaiken pikkujutun mitä löytävät eli pitää pitää loitolla lasten leluista ym.
Millä kädellä vetäisette vessanpöntön nupista? Ikä?
Vierailija kirjoitti:
Millä kädellä vetäisette vessanpöntön nupista? Ikä?
En vedä, vaan painan. Minulla on uudenaikainen wc.
Mielenkiintoisempi kysymys, sammutatteko valot esim. vessasta kun poistutte sieltä? Sitten noi kaappien ovet, töissä jotkut jättää ne auki ja niihin voi törmätä. En ymmärrä kumpaakaan, valojen turhaa käyttöä enkä näitä kaapinovien aukijättöjä.