mitä tekisitte jos ystävänne toisi teille lapsenne hoitoon jotta saa päiväkodista..
maksuttoman kuukauden kesällä, eikä maksa sinulle siitä mitään?
Itse saa kolmen lapsen " vapautuksen" päivähoitomaksuista.
Eikö olekkin aika törkeää? Sanoisitko itse asiasta ystävällesi?
minulle nimittäin on käymässä niin. Ystäväni tuo 3 lastaan minulle heinäkuussa kahdeksi viikoksi. Itse on kaksi viikkoa lomalla ja hoitaa silloin lapsiaan. Saa koko heinäkuun vapautuksen maksuista tällä järjestelyllä. Itse olen kotihoidon tuella ja venytän muutenkin penniä..ja vituttaa hiukan tämä juttu.
paljonko pyytäisin ruokarahaa? (koska olen ajatellut, että jotakin pitää nyt sitten maksaa kun minulla on kuitenkin 6 lasta kaksi viikkoa ruokittavana enkä itse saa mitään vapautuksia mistään maksuista)
vinkkejä?
Kommentit (39)
tai sitten tuo ruuat kotoaan ja sinä saat 200 euroo
Vierailija:
maksuttoman kuukauden kesällä, eikä maksa sinulle siitä mitään?
Itse saa kolmen lapsen " vapautuksen" päivähoitomaksuista.Eikö olekkin aika törkeää? Sanoisitko itse asiasta ystävällesi?
minulle nimittäin on käymässä niin. Ystäväni tuo 3 lastaan minulle heinäkuussa kahdeksi viikoksi. Itse on kaksi viikkoa lomalla ja hoitaa silloin lapsiaan. Saa koko heinäkuun vapautuksen maksuista tällä järjestelyllä. Itse olen kotihoidon tuella ja venytän muutenkin penniä..ja vituttaa hiukan tämä juttu.paljonko pyytäisin ruokarahaa? (koska olen ajatellut, että jotakin pitää nyt sitten maksaa kun minulla on kuitenkin 6 lasta kaksi viikkoa ruokittavana enkä itse saa mitään vapautuksia mistään maksuista)
vinkkejä?
tämä äiti on minun hyvä ystävä ja meidän lapset parhaita ystäviä keskenään. Olen ilmoittanut mielelläni ottavani lapset hoitoon milloin vain nyt kun olen hoitovapaalla.
En tosin tarkoittanut tietysti kun päiväksi tms. Ystäväni kyllä kysyi että otanko lapset ja tietysti vastasin että kyllä mielelläni. Nyt vaan hehkuttaa siitä, ettei tarvitse maksaa hoitomaksua ja sellainen perisynti kun kateus alkoi nostaa päätään koska hän säästää yhtä paljon kun minun kuukausitulot ovat! Muutenkin tienaa varmasti viisinkertaisesti kun minä joten jos olisin hän, maksaisin puolet säästämästäni summasta kernaasti.
Pyydän siis tuon 15 euroa päivässä ruokaan, sillä ruokin myös omani. Saanpa viettää laatuaikaa kotona ihanien lasten kanssa ja saan myös tehtyä hyvän työn: nämä hoitoon tulevat lapset inhoavat päiväkodissa olemista ja tulevat aina mielellään meille " lomapäivälle" .
Tällaisen hoitopäätöksen voi tehdä myös lasta ajatellen, joten ajattelin laittaa itsekkäät raha-ajatukseni taka-alalle.
Kiitos kuitenkin runsaista kommenteista, kiva kun vastasitte!
ap
tuskin heillä on joka viikonloppu suunniteltuna koko kesäksi., varsinkaan lapsiperheillä...
tarjoapas lapsiasi sinne hoitoon kun tämä äiti on lomalla sen kaksi viikkoa heinäkuussa. vaikka keskellä viikkoa...
katsos mitä sanoo...ovat varmaan poissa kotoa koko sen ajan.
montako lasta sulla ap on?
Mun mielestä tuossa on kyllä ystävyys kaukana, jos kehtaa vielä oman ehdotuksensa jälkeen ilmoittaa, että kaikki viikonloput on täynnä. Hävytöntä sanon minä!
Tuollaisen tilanteen selvittäminen ei tosin varmaankaan onnistu ilman välien sotkeutumista, mutta onkohan tuollainen ystävyys mistään kotoisin. Yksipuoleiselta hyväksikäytöltä tuo kuulostaa enemmän kuin ystävyydeltä.
Muuten olisin niellyt tuon jutun, mutta tuo, ettei voi vastavuoroisesti katsoa sinun lapsia meni pahasti yli sietokyvyn.
Olisihan ystäväsi toki voinut sua jotenkin muistaa tästä tuikitärkeästä avunannosta. Mutta missä on nykypäivänä pyyteetön auttaminen??? Mä autan nyt ystävää, hän ehkä sit joku toinen kerta minua...
Ymmärrän erittäin hyvin, että ystäväsi halusi pitää 3 lastaan pois päikystä , jotta ei joutunut maksamaan 3:sta lapsesta koko kuukauden maksua.
Mulla oli sama tilanne. Tytär pois päikystä kahdeksi päiväksi. Mummu lupautui hotamaan ja sai " palkaksi" kauniin amppelikukan. En kysynyt rahallisesta palkasta, eikä hän taatusti olisi sitä vaillakaan.
tuskinpa haluaa tuo perhe kolmea lasta hoitoon kun on vaan 2 viikkoa yhteistä aikaa.
Uskon kyllä (melkein), että heillä on joka viikonloppu täynnä koska matkustelevat tosi paljon (liian paljon). On sukulaisia yms. ympäri suomea ja he reissaavat sinne sun tänne.
Ovat kyllä vähän itsekästä porukkaa, se on pakko tunnustaa. Itse taas olen vähän sellanen " juntti" ja helposti tulen toisten polkemaksi, joten en aina pidä puoliani. Tämäkin lukeutuu yhteen niistä kerroista.
Itseppä annan asioiden tapahtua joten en valita. Ja kuten sanoin, nämä hoitoon tulevat lapset ovat aivan ihania ja olen heidät tuntenut syntymästään asti. joten oletettavissa kivat kaksi viikkoa!
ap
Itse olin 2002 vielä mll:n hoitajana silloin perhe maksoi 4.20 tunti + kilometrikorvaus linja-auto taksan mukaan. Pyydä vähintään 5¿ jokaisesta lapsesta ruokarahaa.
Kyllä ihan pyyteettömästi lupauduin lapsia piikomaan.
Jälkeenpäin nyt vain (kuten mainitsinkin aikaisemmin) tulin pohtineeksi sitä, että hän säästää enemmän kun tienaan kuukaudessa ja kehtaa siitä minulle mainita.
Ja nyt sitten tuota ruokapuoltakin pohdiskelin, että kuinka paljon kehtaisin ihan asiallisesti pyytää ruuasta.
Ja muuten tuo säästämisestä puhuminen tapahtui samalla puhelinsoitolla jossa ilmoitin, että emme voikkaan lähteä ruotsin risteilylle koska meillä ei ole rahaa. tuli vaan mieleen..
ap
Kyllä mun mielestä on ihan aiheellista vähän ihmetellä tuollaista käytöstä. Ihmisten hävyttömyydellä ei tunnu olevan rajaa.
3 lapsesta joutuu maksimissaan maksamaan 420 eur kuussa, ja heillähän oli hyvät tulot joten varmastikin tämä on se summa. Tämän voisit ehdottaa jaettavaksi puoliksi.
kuin ystävä/kaveri, 3 lasta ja 2vkoa. meidän lasten mummot hoitaa ilman amppelikukkia ja vaikka päivittäin, jos vain annettaisi hoitoon. mutta tuskin ystävät/kaverit. enkä itsekään hoitaisi yhdenkään ystävän lapsia 2 viikkoa 10h>/pv ilmaiseksi. Niih!
Minun mielestä sinun pitää saada korvaus vaikka kyseessä
onkin ystävä, varsinkin kun et saa lastenhoitoapua
vastapalveluksena.
Minunkin ystävät joskus hoitaa silloin tällöin minun lapsiani,
ja yleensä maksan 40-50e kerta. Yhden kaverini kanssa
hoidamme toistemme lapsia vastavuoroisesti.
2 viikkoa on pitkä aika hoitaa omien lisäksi toisenkin lapsia,
ruokapuolen lisäksi, siivottavaa on enemmän ja jokaiselle
pitää keksiä tekemistä.
jotka olettavat päivähoitokustannusten olevan kaupungin päiväkodeissa laskutettava summa! Tuo summahan on vain osa päivähoitomaksusta, josta kunnallisveroissa maksamme sitten sen muun osuuden! Eli kaupunki maksaa suurimman osan päiväkodin kuluista. Eihän kenekään palkka virallisesti suomessa ole 7,5 h päivästä (keskim.) 200 euroa!
Haloo pahvit!
Miksi täällä päivittelet OMAA käytöstäsi? Sinustahan se on kiinni, paljonko veloitat tältä ystävältäsi. Vai eikö sulla ole itsetunto kohdillaan?
Kuinka joku voi tietää jo nyt kolmen kk:n viikonlopun menot jos ei ole työvuorojakaan silloin?
Vähän haiskahtaa.