40+ nainen oletko kokeilumielessä tapaillut vähän vanhempia miehiä? Moni julkisuudenkin nainen on rakastunut 15+ vuotta vanhempaan ja hyvin menee
Kommentit (155)
No kyllä jos ajatellaan pitkää suhdetta, se on aika iso asia että molemmilla on suunnilleen saman verran hyväkuntoisia elinvuosia odotettavissa ja suunnilleen samalla tasolla sairastumisriskit. Jos ajatellaan sitä tilannetta että nainen on vasta eläköitynyt, hyväkuntoinen ihminen joka haluaisi mennä ja tehdä, niin siinä vaiheessa mies on vanhuuttaan raihnainen eikä halua matkustaa palvelutalon parveketta kauemmaksi.
Jos katsotaan miehiä tuosta 55-60 ikäluokasta, niin aika kremppaista ja rupsahtanutta sakkia ovat. Toki elämäntavat vaikuttavat paljon, mutta keskimäärin näin.
Vanheneminen ei kohtele miehiä yhtään sen hellävaraisemmin naisia. Melkeinpä päinvastoin, koska miehet kuolevat keskimäärin nuorempina. Jos nainen haluaa maksimoida yhteisen ajan, on järkevintä valita hieman nuorempi mies. Se jos miehet haluavat kieltää tämän ja vongata nuorempia naisia pönkittääkseen egoaan, on sitten ihan oma lukunsa. Naurettavimpia ovat nämä 35-45 naisten harmaapartaiset metsästäjät jotka kuvittelevat että heillä on hyvä sauma kun naisten vienti perheenperustamista havittelevien miesten keskuudessa on laskenut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan ajatella sen verran pitkälle että parisuhde itseni ikäisen kanssa tarjoaa todennäköisemmin huomattavasti enemmän myös 15 vuoden päästä. Osaan myös ajatella vielä pitemmälle: että (toivottavasti) itse eläkeiän saavuttaessani minulla on kumppanini kanssa mahdollisuus viettää vielä muutama rento ja rauhallinen vuosi yhdessä. Miksi olisin alkanut rakentamaan parisuhdetta jo valmiiksi vanhan miehen kanssa? Etsikää itsenne ikäistä seuraa. Julkkisten parisuhteet on kertakäyttökamaa. Heidän ei tarvitse miettiä tai eivät halua miettiä tällaisia asioita.
n41
Miksi teet nyt päätöksiä sen joiden vaikutus onn20v päästä kun aika harva suhde kestää edes viittä vuotta.
En ihan ymmärtänyt mitä tämä sinun lauseesi tarkalleen tarkoittaa mutta vastaan sen mukaan, mitä ymmärsin: Kun etsin parisuhdetta, etsin sitä loppuelämäksi, jonka voi odottaa kestävän pitempään kuin 5 vuotta. Se ero on 40- vuotiaalla ja 55- vuotiaalla. Meitä ei vielä pelota ajatella elämää 20 vuoden päästä. Lisäksi 55- vuotias on silmissäni vanha vaikka hän itse varmasti näkeekin itsensä todella nuorekkaana. Eroottisesti puistattava. Joten ei, en tarkoituksella ole koskaan etsinyt vanhoja miehiä parisuhteeseen. Nykyinen mieheni on minua pari vuotta vanhempi ja toivottavasti olemme yhdessä vielä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ajatellut kokeilla itseäni 15 vuotta vanhempaa miestä. Miksi pitäisi? Ei olisi mitään yhteistä ja suoraan sanottuna- ei herättäisi seksuaalisia haluja. Minulle seksi* on liima , joka pitää parit yhdessä.
Ei kai pitäisikään, on vain outoa määritellä kaikkea pelkän iän mukaan, sitä kai ap ihmetteleekin.
Hyvin eri ikäiset ihmiset ovat pääosin hyvin erilaisissa elämäntilanteissa, miksei sitä saa ottaa huomioon kumppania etsiessä?
Eikä ap tuota ihmetellyt, vaan halusi vain paljon nuorempaa naista. Jos ap olisi valmis 55-vuotiaana miehenä ottamaan 70+-vuotiaan naisen kumppanikseen, niin sitten nuo argumentit olisi uskottavia, nyt ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe ottaa vaan naisille niin koville. Minulla on ollut huomattavasti nuorempia ja sitten vähän vanhempiakin naisia, kaikilla on puolensa. Se mitä en ymmärrä on tämä naisten reaktio kyseiseen asiaan. " minä en vanhempia ota" ym. Okei, sinä et ota, mutta jos joku ottaa, miten heidän onni on sinulta pois? Miksi asetut kysymyksestä hyökkäyskannalle? Joskus jopa naiset alkavat tappelemaan keskenään mikä on pars ikä ja minkä ikäiselle. Kertokaa oma mielipiteenne, mutta hyväksykää myös muiden kokemukset ja mielipiteet. Lähtökohtisesti rakkaus kahden aikuisen välillä ei katso ikää. Jos rakastun johonkin ihmiseen, niin en voi jättää rakastumatta siksi että hän on vanha tai nuori, se ei ole päätös. On epätodennäköistä että rakastuisin 20 vuotta nuorempaan tai vanhempaan, mutta en todellakaan voi sanoa että se ei koskaan olisi mahdollista.
Siis miten TÄMÄ kommentti nyt liittyy aloitukseen millään tavalla? Kysyttiin oletko harkinnut tapailevasi ja koska olen miettinyt tätä ikäjuttua ja mihin kannattaa seuranhaussa raja vetää niin vastasin perustelujen kanssa.
Eikä se ole laskelmointia, se on ihan realismia ja jokainen järkevä ihminen tekee valintansa harkiten myös sen seurauksia. Miksi joillekin kuuttakymmentä ikävuotta lähestyville miehille on niin vaikea hyväksyä sitä, että ei ole enää keski-ikäinen eikä ihan syystä todennäköisesti suurta osaa (normaaleista) keski-ikäisistä naisista parisuhdemielessä kiinnostava? Pitää aloittaa taas tämä naiset sitä naiset tätä- mussutus ja syyllistäminen.
Minä olen tapaillut nuorempia, joten kerroin asiasta oman näkemykseni. Samalla ihmettelin tätä showta mitä tämänkaltainen kysymys saa aikaiseksi. Ei kai tässä kenelläkään ole vaikeaa hyväksyä sitä että kaikki ei ole kiinnostunut kaikista, vaan ilmeisesti sitä, että osa on kiinnostunut vanhemmista. Tuotahan sinäkin ajat takaa. Miksi muiden onni on sinulta pois? Tässä ketjussa ollaan ainakin ihan hyväksytty että naiset haluaa myös omanikäisiä ja nuorempia miehiä. Täysin ok asia, näin päin, mutta negatiivinen toisinpäin. Kannattaa katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä aihe ottaa vaan naisille niin koville. Minulla on ollut huomattavasti nuorempia ja sitten vähän vanhempiakin naisia, kaikilla on puolensa. Se mitä en ymmärrä on tämä naisten reaktio kyseiseen asiaan. " minä en vanhempia ota" ym. Okei, sinä et ota, mutta jos joku ottaa, miten heidän onni on sinulta pois? Miksi asetut kysymyksestä hyökkäyskannalle? Joskus jopa naiset alkavat tappelemaan keskenään mikä on pars ikä ja minkä ikäiselle. Kertokaa oma mielipiteenne, mutta hyväksykää myös muiden kokemukset ja mielipiteet. Lähtökohtisesti rakkaus kahden aikuisen välillä ei katso ikää. Jos rakastun johonkin ihmiseen, niin en voi jättää rakastumatta siksi että hän on vanha tai nuori, se ei ole päätös. On epätodennäköistä että rakastuisin 20 vuotta nuorempaan tai vanhempaan, mutta en todellakaan voi sanoa että se ei koskaan olisi mahdollista.
Siis miten TÄMÄ kommentti nyt liittyy aloitukseen millään tavalla? Kysyttiin oletko harkinnut tapailevasi ja koska olen miettinyt tätä ikäjuttua ja mihin kannattaa seuranhaussa raja vetää niin vastasin perustelujen kanssa.
Eikä se ole laskelmointia, se on ihan realismia ja jokainen järkevä ihminen tekee valintansa harkiten myös sen seurauksia. Miksi joillekin kuuttakymmentä ikävuotta lähestyville miehille on niin vaikea hyväksyä sitä, että ei ole enää keski-ikäinen eikä ihan syystä todennäköisesti suurta osaa (normaaleista) keski-ikäisistä naisista parisuhdemielessä kiinnostava? Pitää aloittaa taas tämä naiset sitä naiset tätä- mussutus ja syyllistäminen.
Minä olen tapaillut nuorempia, joten kerroin asiasta oman näkemykseni. Samalla ihmettelin tätä showta mitä tämänkaltainen kysymys saa aikaiseksi. Ei kai tässä kenelläkään ole vaikeaa hyväksyä sitä että kaikki ei ole kiinnostunut kaikista, vaan ilmeisesti sitä, että osa on kiinnostunut vanhemmista. Tuotahan sinäkin ajat takaa. Miksi muiden onni on sinulta pois? Tässä ketjussa ollaan ainakin ihan hyväksytty että naiset haluaa myös omanikäisiä ja nuorempia miehiä. Täysin ok asia, näin päin, mutta negatiivinen toisinpäin. Kannattaa katsoa peiliin.
Olet ilmeisesti provoilija koska hoet tuota samaa onnen poistamista viiteen kertaan ja naureskelet kun naisia ärsyttää.
Mikä show?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ajatellut kokeilla itseäni 15 vuotta vanhempaa miestä. Miksi pitäisi? Ei olisi mitään yhteistä ja suoraan sanottuna- ei herättäisi seksuaalisia haluja. Minulle seksi* on liima , joka pitää parit yhdessä.
Ei kai pitäisikään, on vain outoa määritellä kaikkea pelkän iän mukaan, sitä kai ap ihmetteleekin.
Hyvin eri ikäiset ihmiset ovat pääosin hyvin erilaisissa elämäntilanteissa, miksei sitä saa ottaa huomioon kumppania etsiessä?
Eikä ap tuota ihmetellyt, vaan halusi vain paljon nuorempaa naista. Jos ap olisi valmis 55-vuotiaana miehenä ottamaan 70+-vuotiaan naisen kumppanikseen, niin sitten nuo argumentit olisi uskottavia, nyt ei ole.
Tietenkin elämäntilanne määrittää paljon, mutta nyt kyse olikin iästä ei elämäntilanteesta. Hölmöä että oletat elämäntilanteet iän mukaan, tämähän on sama kun olettaisin että tykkäät olla keittiössä koska olet nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vois vähempää kiinnostaa joku vieras pari isolla ikäerolla. Omapa on asiansa mutta itse en halua sitä. Minua lähinnä veetuttaa se kun seuranhaussa nämä paapat eivät kunnioita naisen asettamia ikätoiveita. Toinen asia mikä vähän miestenkin puolesta harmittaa on heidän oma jumiutumisensa nuorempaan -max. vuoden vanhempaan netissä mutta livenä kelpaa aivan hyvin seurusteluunkin muutamia vuosia nuoremmalle kuitenkin saman ikäluokan edustajalle. Itsekin haen noin omanikäistä.
Aloittaja tuli itse kyselemään kelpaisiko 15 v. vanhempi mies ja suurin osa naisista kertoi ettei kelpaa. Ottaako koville?
Ei tietenkään ota koville, jokaisella on oikeus tahtoa sellaista kumppania mitä tahtoo. Kovin hyökkäävä asenne vaan vaikka sinua ei ilmeisesti asia edes kiinnosta, enemmän kiinnosti päästä avautumaan ihan muista asioista.
Hänhän vastasi kysymykseen. Itselläsi, AP, on hyökkäävä asenne kaikkia niitä kommentteja kohtaan, jotka eivät kannata näkemyksiäsi.
Vierailija kirjoitti:
Minua vtuttaa suunnattomasti tässä keskustelussa se, että tämä AP haukkuu suunnilleen kaikki, joilla on eriävä mielipide asiaan ja sitten sanoo että asiasta pitää saada keskustella....Eli siis voi keskustella, kunhan on samaa mieltä kuin ap ja kannattaa hänen näkemyksiään.
Mitä aloitat näitä ketjuja, jos et kerta kestä sitä mitä ihmiset täällä vastaavat?
Esiintyykö täällä joku nimissäni, en ole tuollaisia kommentoinut. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jankuti jankun jaa Jaa-a jaaaaaaa. Jankuti jankun Jaa-a. Trolli- pelle. Opettele teilläkään. Tässä ei vituta aihe vaan sinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ap tuota ihmetellyt, vaan halusi vain paljon nuorempaa naista. Jos ap olisi valmis 55-vuotiaana miehenä ottamaan 70+-vuotiaan naisen kumppanikseen, niin sitten nuo argumentit olisi uskottavia, nyt ei ole.Tietenkin elämäntilanne määrittää paljon, mutta nyt kyse olikin iästä ei elämäntilanteesta. Hölmöä että oletat elämäntilanteet iän mukaan, tämähän on sama kun olettaisin että tykkäät olla keittiössä koska olet nainen.
Aa, etsit siis kumppania myös 15+v vanhempien naisten joukosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua vtuttaa suunnattomasti tässä keskustelussa se, että tämä AP haukkuu suunnilleen kaikki, joilla on eriävä mielipide asiaan ja sitten sanoo että asiasta pitää saada keskustella....Eli siis voi keskustella, kunhan on samaa mieltä kuin ap ja kannattaa hänen näkemyksiään.
Mitä aloitat näitä ketjuja, jos et kerta kestä sitä mitä ihmiset täällä vastaavat?
Esiintyykö täällä joku nimissäni, en ole tuollaisia kommentoinut. AP
Sinähän se täällä . Mussuti mussun muu.
Käsittääkseni aika monia naisia vanhempi mies kiinnostaa vaikka eivät uskalla aina sitä edes itselleen myöntää
Olen 41,seurustelin 50-vuotiaan miehen kanssa. Hän oli fyysisesti ihan hyväkuntoinen, mutta.Jatkuvaa vessassaramppaamista öisin (vihjasin eturauhasvaivasta, tuloksetta), vanhoillisia mielipiteitä, tiettyä avuttomuutta esim. netin käytön kanssa, rajoittunut ruokavalio ja seksi oli surkeaa. Todella surkeaa. Eikä opastuksella parantunut. Alkoi vuoden aikana "pappaa tumaan", en halunnut jäädä seuraamaan mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ilmeisesti provoilija koska hoet tuota samaa onnen poistamista viiteen kertaan ja naureskelet kun naisia ärsyttää.
Mikä show?
En ole. Hoen tuota siksi, koska siihen ei kukaan kiukuspäissään suostu vastamaan, että kumppanin ikä on jokaisen oma asia, tämä tuntuu olevan vaikeata myöntää. Ihmetellään vain että miksi ketään haluaa papparaista. Ja kyllä naureskelen näille vakuutteluille, koskaa itse tiedän että sellaisiakin ihmisä on, kuten minä, mille ei iällä numerona ole väliä. Tiedän myös että kaikki neljäkymppiset eivät ole yhtä aktiivisia kuin mitä esim kuusikymppiset. Sam pätee myös henkiseen kehitykseen. Sellainen show missä kilpaa vakuutellaan muidenkin puolesta että vanhempi kumppani ei kiinnosta ketään, vaikka sitten kuitenkin jotain kiinnostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 41,seurustelin 50-vuotiaan miehen kanssa. Hän oli fyysisesti ihan hyväkuntoinen, mutta.Jatkuvaa vessassaramppaamista öisin (vihjasin eturauhasvaivasta, tuloksetta), vanhoillisia mielipiteitä, tiettyä avuttomuutta esim. netin käytön kanssa, rajoittunut ruokavalio ja seksi oli surkeaa. Todella surkeaa. Eikä opastuksella parantunut. Alkoi vuoden aikana "pappaa tumaan", en halunnut jäädä seuraamaan mitä tapahtuu.
Jos tuo suhde ei toiminut, se oli hyvä päätös erota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, oman isän ikäluokkaa olevat papat eivät sytyttäneet nuorempana, eivätkä sytytä edelleenkään. Nykyinen miesystävä on pari vuotta nuorempi, olen oikein tyytyväinen. Jos joskus pitäisi hänelle seuraajaa katsella, niin varmaan katselisin taas vähän nuorempia.
En ymmärrä, miksi nuoremman naisen pitäisi haluta papparaisen omaishoitajaksi.
Ei kai ap noin sanonutkaan, sinä otit asian ihan itse esille. Onkohan näiden onni jotenkin sinulta pois, vai mitä ajat takaa? Kun tämä on jokaisen oma valinta, eikä ulkopuolisten. Minäkään en ymmärrä miksi pitäisi ottaa juuri nuorempi, tai saman ikäinen tai vanhempi, mutta tästä ei ole kyse.
No kuule, AP, kyllä tässä ketjussa on ihan tuosta asiasta kyse, eli siitä, että naisten pitäisi huolia joku paappa. Etkö kestä sitä, kun naiset vastaavat, että ei kiinnosta ukki- ikäiset, jos ei itse ole samaa ikäluokkaa
Tässähän on kyse kokemuksista, ja siitä onko ikä sopivan kumppanin määrittävä tekijä. Ei ap
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi missä?
Jos tarvitsisin uuden miehen, niin ehdottomasti 25 vuotias on makeimmillaan. Ei mitään 55++++
Minua eivät eläkeläispapat kiinnosta. Nauratti ja ällötti, kun vaarit ottivat yhteyttä, kun olin 45-vuotias.
Äiti ihastui työkaveriinsa ja meni naimisiin itseään 20 vuotta vanhemman miehen kanssa. Kränkkäukko kotona oli viheliäinen lasten kannalta.
Isä valitsi itseään 17 vuotta nuoremman naisen eli mies, jota lapset eivät kiinnostaneet sai toisen perheen ikämiehenä. Idea oli huono. Lasta muistuttava vaimo on surkea valinta.