Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan tehnyt tällä ohjeella porkkanalaatikkoa?

Vierailija
07.12.2019 |

Teen harvoin itse laatikoita. Nyt innostuin tekemään porkkanalaatikkoa tällä ohjeella: http://hellasoturi.blogspot.com/2011/12/loppuelamasi-paras-porkkanalaat…
Nyt rupesin kuitenkin vertailemaan että tuossa on tosi vähän porkkanaa ja tosi paljon siirappia verrattuna muihin ohjeisiin. Mietin menikö ihan puihin! Maistan kohta lopputulosta mutta se miltä laatikko maistuu nyt ei todnäk anna ihan oikeaa kuvaa siitä miltä se maistuu pakastamisen ja uudelleenlämmityksen jälkeen. Kääk! Onko kokemuksia?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta juuri tuosta reseptistä, mutta sen verran sanoisin että toivottavasti kukaan keittiönoviisi ei tuon reseptin perusteella laita kuumaan porkkanasoseeseen ja kuumaan puuroon munia. Tulee munakokkelia, jos ei hoksaa jäähdyttää noita ensin.

Samaa mieltä, että puuron ja porkkanoiden suhde näyttää olevan aika reilusti puurovoittoinen. Varmaan maistoit ennen vuokaan panemista, kun tuossa ohjeessa ei ollut suolan määrää, vaan kehoitettiin maun mukaan laittamaan? Niin miltä se maistui? Oman kokemuksen mukaan pakastettaessa laatikoiden makeus hieman korostuu, mutta ei nyt mitenkään kauhean paljon.

Vierailija
2/5 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa ohjeessa 600g porkkanaa ja punnaan sen jälkeen kun olen kuorinut ja pätkinyt päät pois. Puuro ohjeessani tehdään 5dl maitoa ja sirappia laitan vajaa 0,5dl. Mausteita en mittaa vaan laitan silmämääräisesti kämmen kautta.

Maistan myös raakaa massaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen porkkalaatikon manneryyneihin, on parempaa kuin riisipuuropohjaan tehty,ja helpompaakin.Porkkanan maku tulee paremmin esille ja hieman kevyempääkin.

Vierailija
4/5 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen normaalin perinteisen porkkanalaatikon, ilman mitään siirappiällötyksiä.

Vierailija
5/5 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, miltä se maistui?