eläimen vakuutus ja välttämätön leikkaus
Meillä olisi lemmikille tulossa noin 700 euron leikkaus, vakuutus löytyy. Miten tämä menee, laskuttaako eläinlääkäri suoraa vakuutusyhtiötä ja me maksamme eläinlääkärinvastaanotolla vain omavastuun (meillä 60e per kerta). Vai pitääkö meidän ensin maksaa itse koko summa ja sitten vasta anoa vakuutusyhtiöltä kuitin kanssa summaa takaisin?
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Riippuu eläinlääkäriasemasta. Osalla on suoraveloitus ja osalla ei.
Ai siis joku klinikan ja vakuutusyhtiön välinen suoraveloitussopimus? Ap
Riippuu vakuutuksesta ja klinakasta. Soita vakuutusfirmaan ja kysy.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vakuutuksesta ja klinakasta. Soita vakuutusfirmaan ja kysy.
Näinhän se täytyy tehdä. Miten teillä palstalaisilla on mennyt vastaavissa tilanteissa, oletteko maksaneet itse laskun ja anoneet sitä vakuutusyhtiöltä vai onko eläinlääkäri laskuttanut suoraa vakuutusyhtiötä? Jännittää, että vakuutusyhtiöllä on joku oma "asiantuntija" käytössä, joka toteaakin ettei leikkaus ole heidän mielestään tarpeellinen ja tullut turhaan tässä maksettua kalliita vakuutusmaksuja kuukausittain. Ap
Kylä siinä eläinlääkäriaseman suoraveloituksessakin katsotaan dg eli jos ei ole ehtojen mukaan korvattava (esim keisarinleikkaus tai ennen vakuutuksen alkamista ollut vika) niin ei mene läpi. Eläinlääkäriasemat eivät laskulla tee, joten maksat itse ja haet vakuutuksesta korvausta. Senkin voi tehdä netissä. Maksa luottokortilla, jos olet epävarma maksukyvystä lähiaikoina.
Vierailija kirjoitti:
Kylä siinä eläinlääkäriaseman suoraveloituksessakin katsotaan dg eli jos ei ole ehtojen mukaan korvattava (esim keisarinleikkaus tai ennen vakuutuksen alkamista ollut vika) niin ei mene läpi. Eläinlääkäriasemat eivät laskulla tee, joten maksat itse ja haet vakuutuksesta korvausta. Senkin voi tehdä netissä. Maksa luottokortilla, jos olet epävarma maksukyvystä lähiaikoina.
Kiitos vastauksesta. Vakuutus on otettu ihan heti luovutusiässä kun tuli meillepentuna. Kyseessä nyt noin vuoden iässä alkaneet jatkuvat anaalirauhastulehdukset, ja tästä tietysti aiheutuu kipua eläimelle :-( Suunnittelin, että ne voisi leikkauttaa kokonaan pois, silloin ilmeisesti tilanne helpottaa kerta heitolla. Leikkaus maksaa noin 700-800 euroa. Ap
Huh,ompaha hinta.Meillä koiran analirauhaset aukaistiin ja hinta oli muistaakseni 70€.Elli teki sen viel vappupäivänä.Onneks oma elli osas suositella kelle mennä,kun ei itsellä ollut alan kokemusta.Kannatti ajaa Pieksämäeltä Saarijärvelle tekee operaatio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Vakuutus on otettu ihan heti luovutusiässä kun tuli meillepentuna. Kyseessä nyt noin vuoden iässä alkaneet jatkuvat anaalirauhastulehdukset, ja tästä tietysti aiheutuu kipua eläimelle :-( Suunnittelin, että ne voisi leikkauttaa kokonaan pois, silloin ilmeisesti tilanne helpottaa kerta heitolla. Leikkaus maksaa noin 700-800 euroa. Ap
Vakuutusyhtiöstäkin voi etukäteen tiedustella, kuuluuko tuo leikkaus korvattavien piiriin. Jos ei kuulu, niin kannattaa sitten etsiä halvin mahdollinen lääkäriasema, jos on rahasta tiukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vakuutusyhtiöstäkin voi etukäteen tiedustella, kuuluuko tuo leikkaus korvattavien piiriin. Jos ei kuulu, niin kannattaa sitten etsiä halvin mahdollinen lääkäriasema, jos on rahasta tiukkaa.
Miksi ei kuuluisi korvattavien piiriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei taida tuo leikkaus olla ns pakollinen, siksi voi olla, että joudutte itse maksamaan. Ja jos vakuutus ei korvaa, opetelkaa itse tyhjentämään ne rauhaset, ettei ehdi tulla niitä kipuja koiralle.
Evidencia ainakin on suoraan yhteydessä vakuutusyhtiöön ja me maksoimme 80€ omavastuun. Meillä oli kaksi rasvapatin poistoa nukutuksessa 800€, eli kuulostaa normaalihinnalta tuo 700€, anaalirauhasten pelkkä tyhjennys on muutamia kymppejä
Vierailija kirjoitti:
Huh,ompaha hinta.Meillä koiran analirauhaset aukaistiin ja hinta oli muistaakseni 70€.Elli teki sen viel vappupäivänä.Onneks oma elli osas suositella kelle mennä,kun ei itsellä ollut alan kokemusta.Kannatti ajaa Pieksämäeltä Saarijärvelle tekee operaatio.
Ymmärsin että nuo viillot/auki on eri toimenpide kuin että rauhaset poistetaan kokonaan.. sa korjata jos olen väärässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei taida tuo leikkaus olla ns pakollinen, siksi voi olla, että joudutte itse maksamaan. Ja jos vakuutus ei korvaa, opetelkaa itse tyhjentämään ne rauhaset, ettei ehdi tulla niitä kipuja koiralle.
Ne on koko ajan tulehtuneessa tilassa ja vuotaa tiputtelee vaikka tyhjentelisikin, eli tässä tapauksessa kokonaan poisto olisi varmasti lemmikin hyvinvoinnin kannalta kaikkein paras. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä nyt noin vuoden iässä alkaneet jatkuvat anaalirauhastulehdukset, ja tästä tietysti aiheutuu kipua eläimelle :-( Suunnittelin, että ne voisi leikkauttaa kokonaan pois, silloin ilmeisesti tilanne helpottaa kerta heitolla. Leikkaus maksaa noin 700-800 euroa. Ap
Mitä eläinlääkäri on sanonut tuosta leikkauksesta? Onko suositellut/sanonut, että se täytyy tehdä? Saadakseen vakuutuksesta korvausta, leikkauksen täytyy olla välttämätön terveyden kannalta, ja silloin on tärkeää, että mitä lääkäri on esim. potilastietoihin kirjannut leikkauksen tarpeellisuudesta.
Meillä on tuo sama leikkaus koiralla edessä tulevaisuudessa, ollaan nyt käyty lääkärillä anaalien takia joitakin kertoja. Lääkäri sanoi, että on hyvä, että potilastiedoissa on näitä käyntejä. Se helpottaa vakuutusyhtiön korvauksen saamista leikkauksesta, kun ne näkee, että vaivaa on koitettu hoitaa aiemmin, mutta tuloksetta. Tietysti lääkäri sitten loppuviimeksi kirjoittaa, että leikkaus on välttämätön.
Mitä tuohon korvauksen käytännön puoleen tulee, niin kyllä kaikilla vähääkään isommilla eläinlääkäriasemilla on vakuutusten suorakorvaus käytössä. Kannattaa tosiaan varmistaa se etukäteen omalta asemaltasi.
Riippuu eläinlääkäriasemasta. Osalla on suoraveloitus ja osalla ei.