Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Linnan juhlat 2019 OFFICIAL

Vierailija
06.12.2019 |

Ei ole vielä tainnut kukaan tehdä ketjua Linnan juhlista.

Kommentit (1522)

Vierailija
1481/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marimekon tj. rouva Marimeko hameessa. Onko tyylikäs?

Ei oikein tyylikäs. Itsekin tykkään tästä unikkokuosista mutta haluaisin että siitä tehtäisiin kunnolla leikattuja vaatteita eikä säkkejä. Minulla on 10v vanha mekko samalla tummansinisellä unikolla. Se on kapeampi ja isommalla kaula-aukolla ja lyhyet hihat. Pidän sitä kesällä mutta en pistäisi linnan juhliin. Ne ovat arkivaatteita. Nykyiset mallit ovat säkkejä.

Vierailija
1482/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emma Karin puku oli tosiaan hieno, mutta aika tumma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1483/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kaikilla oli se sama Kalevala kaulakoru ja korvikset? Katsoin, että Heta Rinteen mekon koristelukin oli tehty tällä Echoes korulla. Laskiko kukaan kuinka monella Echoes oli jossain muodossa yllä? Musta näytti, että joka toisella suunnilleen.

Vierailija
1484/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kenellä vieraalla oli se pinkki-punainen puku? Pisti silmään ja oli mielestäni illan upein. Liehuva muistaakseni.

Tarkoitatko tätä https://hs.mediadelivery.fi/img/658/6610be2f5edc4ba199ee8cd0e9a563bb.jp…

Taiteilija Sasha Huber. Miellyttää omaakin silmääni.

Sama täällä.  Meidän sohvaraati valitsi illan parhaaksi.

En tarkoittanut tätä. Oli ihan erikseen pinkki osio puvussa ja lisäksi punaista.

Vierailija
1485/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt alfatvllä kooste!

Vierailija
1486/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni jäi mieleen useat upeat vauvamahat. <3 mm. erään kansanedustajan vaimo.

Vierailija
1487/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satu Taiveahoa pukuineen ikävä. Plus jotenkin mennyt maku koko linnan juhliin kun ainoa pointti on pukusuunnittelijoiden mainostus.

Vierailija
1488/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaveteraaneja on elossa vielä noin 10000. Eivät mahdu linnaan mitenkään, vaikka kuinka tunkisi.

Vierailija
1489/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

bongasin viidellä samaa Kalevala sarjaa korut kuin Jennillä. Jollain korvikset; jollain kaulakoru ja jollain oli molemmat. Eli minusta kuudella saman sarjan korut. Myös Wecktrömin 60-luvun kaunis kaula ”kääty” oli mielestäni neljällä.

Vierailija
1490/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee itku kun kuulee Finlandiahymnin. Ja noi veteraanit, ihan sydän särkyy.

Itsellä Jääkärinmarssi ja Narvan marssi on se juttu. Vieläkin muistan Mauno Koiviston arkun kantamisen ulos kirkosta. Minä ja muutaman ruotsinsuomalaista siirtolaista itkimme Tuomiokirkon ulkopuolella

Minua liikuttaa veteraanin iltahuuto. Oli se hieno Koiviston hautajaisissa kun Hynninen ja Cantores minores vetivät sen.

Vierailija
1491/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Sanna Mönkkösen pukua mainittu täällä? Niin ihananvärinen ja sopii kantajalleen. Tuon puvun voisin itse ottaa omaan vaatekaappiini.

https://images.cdn.menaiset.fi/eXz5T2-dBjGekda26OrymwaltFs=/890x0/smart…

Vierailija
1492/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan Sanna Mönkkösen pukua mainittu täällä? Niin ihananvärinen ja sopii kantajalleen. Tuon puvun voisin itse ottaa omaan vaatekaappiini.

Mun silmään taas näyttää trikoolta johon on läiskitty maalia.

Vierailija
1493/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensivilkaisulla ihan hyvä, mutta oikeasti kangas on liian arkinen ja tyyli jäänyt puolitiehen (kynnet + hiukset) ja korut ovat liian tårta på tårta eli liiaksi samanlaiset puvun kanssa. Laukussa oli jo vähän yritystä.

Vierailija
1494/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihania nuo Lotta-naiset, kauniit kansallispuvut yllä <3 Jotenkin olen heistä todella liikuttuneita, Lotat ovat olleet erittäin suuri apu sodassa, ei olisi ilman heitä pärjätty. Yksi Lotista tuolla on ollut lääkintälottana, lähellä rintamaa ja kovaa hommaa.

On nuo Lotat sisukkaita naisia!

Monet lotat olivat myös sotilaiden ja etenkin upseerien 'viihdykkeinä', asia jota on julkisuudessa vaiettu.

Lukekaa vaikka Paavo Rintalan sissiluutnantti.

Olet moukka.

Jolla lienee vieläpä pakkomielteisiä perversioita.

Lienet hieman yksinäinen?

Kyllä tuo edellinen ihan totta puhuu. Osa naisista oli vähän kevytmielisiä, ihan niin kuin nykyäänkin. Isoäitini oli lotta ja hänellä oli hurjia juttuja kerrottavana.

Miehet sitten eivät olleet kevytmielisiä. Kyllä ennenkin on naiskenneltu ihan kuin nykyäänkin, siitä ei,vain puhuttu niinkuin nykyään. Kiireen kaupalla sitten mentiin naimisiin jos pullat meni uuniin. Nämä lotat ja sotilaathan olivat suurelta osin nuoria ja vapaita joten mikä estää.

Vierailija
1495/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Petyin tuohon Marimekon toimistusjohtajan kolttuun. Niin kliseinen Marimekko-kaapu kuin ikinä voi olla. Ymmärrän kyllä, että hän halusi kantaa Marimekko-kuosia, mutta itse olisin keksinyt jotain yllätyksellisempää. 

Mun mielestä se oli kaunis.

Vierailija
1496/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensivilkaisulla ihan hyvä, mutta oikeasti kangas on liian arkinen ja tyyli jäänyt puolitiehen (kynnet + hiukset) ja korut ovat liian tårta på tårta eli liiaksi samanlaiset puvun kanssa. Laukussa oli jo vähän yritystä.

Mielestäni korut taas kivan persoonalliset. No, tykkään muutenkin persoonallisimmasta tyylistä ja ihailen aina sellaisia, ketkä löytäneet vahvasti oman tyylinsä.

Vierailija
1497/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selviskö jo kenen tamponipötkylä oli pudonnut punaiselle matolle?

Oliko se oikeasti tampooni? 🤢

Vierailija
1498/1522 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaunis petroolinvörinen puku oli jollain. En nyt löydä enää mistään...

Vierailija
1499/1522 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marimekon Unikkokuosi-mekko olisi ollut upea metalliprintti-kankaasta tehtynä ja muotoon leikattuna. Oranssi kaapu oli mauton. 

Toinen asia on se, että mitä suomalaisille on tapahtunut! Naisvieraat olivat suurimmaksi osaksi kaksinkertaisesti sen kokoisia kuin parikymmentä vuotta sitten! Suomalaiset ovat totta tosiaan pönäköityneet.

Vierailija
1500/1522 |
08.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua ärsyttää linnan juhlissa, kun monet kauniit puvut jätetään huomiotta, jos ne eivät ole jonkun yleisesti tunnetun henkilön päällä. Ja näitä tunnettuja henkilöitä aletaan kuvata usein jo linnan ovella, jolloin monta vierasta menee ns. sivu suun.

Eilen kättelyn alkuvaiheessa jollakulla oli upea tummansininen mekko pienillä kultaisilla yksityiskohdilla. Laskeutui kauniisti ja todella sopi kantajalleen. Tuo ei tietenkään päässyt mihinkään pukuäänestyksiin, vaikka peittosi heittämällä esim. Jaana Pelkosen ja Laura Huhtasaaren lookin. Toinen suosikki oli musta kaunis mekko, johon oli yhdistetty upea suuri koru, hopeanvärinen jossa taisi olla jonkinlainen tähtiaihe.

Tummansinistä mekkoa en muista, mutta mustaa mekkoa korulla ihastelin itsekin. Täytyy tänään katsoa alkuvaiheen kättely uusintana. Jollain veteraanin tm. vanhuksen saattaja-naisella oli myös upea juhlalook eikä sitä kommentoitu mitenkään. Jos sama olisi ollut vaikkapa Jaana Pelkosen yllä, kyllä olisi ollut jokaisen median etusivulla :D

Plussaa tänä vuonna siitä, ettei mautonta paljastelua näkynyt niin paljon kuin joinain aiempina vuosina! Toki esimerkiksi joku professorisnainen oli valinnut epäimartelevan/vanhemmalle naiselle sopimattoman tiukan "tissipuvun", mutta mitään aivan jäätäviä ylilyöntejä en ainakaan minä bongannut.

Joo, alkupuolella yhdellä veteraanin saattajalla oli aivan ihana kultainen mekko ja koko look hieno. Huomasin sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme