Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsemurha rahavaikeuksien takia

Vierailija
06.12.2019 |

Kyllä elämä kantaa ja asioilla on tapana järjestyä, sanotaan. Mutta ei mene näin. Olen niin umpikujassa, että täältä ei pois pääsyä ole. Olenkin päätynyt lopulliseen ratkaisuun ja kohta on maailmassa yksi pa*ka vähemmän.

Kommentit (114)

Vierailija
101/114 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla velkaa, paljonko? Vai millaisia rahavaikeuksia?

On velkaa. Ollut jo kauan. (Maksanut siis jo vuosia) Eikä se lopu kai ikinä. Enää en jaksa.

Ap

Ulosotto loppuu 15-20 riippuen minkätyyppinen velka.

Vierailija
102/114 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde ulkomaille missä kukaan ei tunne sinua ja aloita uusi elämä siellä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/114 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama ongelma. Mutta isompi ongelma kuin ne velat on mulle se häpeä asiasta. En kehtaa kertoa kenellekään vaan mieluummin  eristäydyn ihmisistä, perheestäkin. Olen kliinisesti masentunutkin ja siksi elän kelan tuilla. Velat ei tunnu lyhenevän yhtään. Ja koska elän niin pienillä tuloilla, joudun välillä ottamaan lisäksi pikavippejä, jos vaikka sairastun tai jos kelan tuet on hetkellisesti katki.

Velkaneuvonnasta ei ollut mulle apua, eikä esim takuusäätiö auta, koska maksukykyni on heistä liian heikko. Mutta jos mulla olisi sitä maksukykyä, en mä mitään apua tarvitsiskaan!! Mietin itsemurhaa myös välillä synkimpinä hetkinä, mutta ainakin tähän mennessä olen pystynyt vastustamaan ajatusta.

Vierailija
104/114 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkin ollut vaikeita aikoja, silti ollaan pärjätty jotenkin, sinä olet auttanut minua, kiitos siitä Ennenkin ollut vaikeita aikoja, silti ollaan pärjätty jotenkin, sinä olet auttanut minua, kiitos siitä Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa ajattelutapaa.

Mikä elämässä on oikeasti tärkeää. On ihan ok luovuttaa pienipalkkaisessa työssä jos kaikki menee ulosottoon ja heittäytyä tukien varaan voimia keräämään. Asiat voi selkiytyä hyvinkin. Luovuta niiden velkojen kanssa niin huomaat pian ettei elämä päättynytkään.

Ota kynää ja paperia ja tee itsellesi pitkän tähtäimen suunnitelma jota alat toteuttaa pikkuhiljaa. Asioilla on tapana järjestyä kun ottaa härkää sarvista. Tee itsellesi päiväohjelma. Aina aamulla tunnin kävely ulkona, siinä ajatukset selkiytyy. Hae tietoa kirjastosta. Ihan pienelläkin rahalla voi tehdä hyvää ruokaa. Osta ilta-alesta ruoat ja pakasta ja kirpputorilta vaatteet. Pärjäät

Vierailija
105/114 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asioita voi muuttaa inhimilliseksi, jos osa katoaa? Eikö olisi hyvä puolustaa keskustellen ihmisoikeuksia yhdessä ja inhimillisyyttä. Ei järjestelmän pahuutta jatkaa. Jos äänestät vaan ja sitten kauhistutaan, ei se toimi. Tiedostaminen, herääminen, ei manipulointia. Yksilöt.

Vierailija
106/114 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani puolestasi ap ja vaikka kuulostaa ehkä todella naiivilta niin rukoilen puolestasi, Jumalalle kaikki on mahdollista 💝

Vierailija
107/114 |
05.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ulkomaille missä kukaan ei tunne sinua ja aloita uusi elämä siellä. 

Miten tuo tapahtuu käytännössä ? jos tili aina melkee nollilla.

Vierailija
108/114 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloista voi selvitä 👌

Vierailija
109/114 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita Takuusäätiöön tai velka neuvontaan.

Vierailija
110/114 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap?

Vierailija
111/114 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä. Et ole ainoa jolla on velkaa. On muitakin ja veloista voi päästä eroon!

Vierailija
112/114 |
29.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko vanha aloitus, asia on ratkennut tavalla tai toisella.

Vierailija
113/114 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tunnet olosi ahdistuneeksi tai kaipaat tukea, ota yhteyttä MIELI Kriisipuhelimeen numerossa 09 2525 0111, joka päivystää 24 tuntia vuorokaudessa, vuoden jokaisena päivänä. Voit soittaa nimettömänä ja luottamuksellisesti, ja puhelinpalvelu on tarkoitettu kaikille vaikeassa elämäntilanteessa oleville. Muita tukimuotoja ovat esimerkiksi kriisikeskusten keskusteluapu, Sekasin-chat nuorille ja Tukinet-palvelut aikuisille. 

Vierailija
114/114 |
01.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Jaksoin itse rahatta noin 20 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme