Itsemurha rahavaikeuksien takia
Kyllä elämä kantaa ja asioilla on tapana järjestyä, sanotaan. Mutta ei mene näin. Olen niin umpikujassa, että täältä ei pois pääsyä ole. Olenkin päätynyt lopulliseen ratkaisuun ja kohta on maailmassa yksi pa*ka vähemmän.
Kommentit (114)
Jaahas. Minä antaisin itselleni aikaa parisen kuukautta. Siinä ajassa muuttaisin kaiken omistamani rahaksi (vaikka halvalla, sillä tavoitteena päästä eroon ja tienata vähän). Jättäisin velat ja ostaisin lentolipun jonnekin oikeasti halpaan maahan. Se on sitten sen ajan ongelma miten siellä halvassa maassa pärjään. Kokeilu voittaa aina mullan alle menon ja pääsee sinne ikiuneen ulkomaillakin, jos niikseen tulee. Aina kannattaa yrittää.
Todella törkeää tehdä itsemurha, jos on velkoja mitä ei jäämistöstä voi kattaa. Todellakin nyt ryhdistäydyt (ja tarvittaessa hankit apua) ja teet toteuttamiskelpoisen suunnitelman velkojen lyhentämiseksi.
Nyt vaan päätät, että velat maksetaan. Pystyt siihen. Päivä kerrallaan ja tervehdyt siinä samalla.
Jos se siltä tuntuu, niin anna palaa. Senpä jälkeen et mitään enää tunne, koskaan.
Mene diakonille. Saat apua.
Minäkin olen täysin miinuksella ja otan vielä yhteyttä sinne, yksi apukeino vielä käyttämättä sitä kautta.
Yksi ihminen ollut esteenä kirkon avun saamiseen..
Annapas kun arvaan, että yrittäjyyttä taustalla.
Meillä maatila joka ei kannata oikein mitenkään, mutta vanha suurilla ja maisemanhoidollisesti on vaan jaksettava punnertaa.
Ihmiset kuvittelee, että olemme rikkaita tai onhan meillä tätä varallisuutta vaan ei rahaa. Eikä myyminen ole vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla velkaa, paljonko? Vai millaisia rahavaikeuksia?
On velkaa. Ollut jo kauan. (Maksanut siis jo vuosia) Eikä se lopu kai ikinä. Enää en jaksa.
ApHeitä paljonko maksettavaa on suurin piirtein jäljellä? Haluatko kertoa mistä syistä olet aikoinasi ottanut velkaa, jotta voisin ymmärtää tilannettasi paremmin?
Exän kanssa yhdessä yritystoimintaa varten. Ex onnistui keplottelemaan vastuustaan ja velat kaadettiin mun niskaan. En edes tiedä paljonko velkaa vielä on. Ei ehkä älyttömästi, mutta mun jaksaminen on nyt loppu.
Ap
Juuri eilen lohduttelin 90v äitiä, jonka poika teki 15v sitten itsemurhan rahavaikeuksien vuoksi.
Kun niitä aikoinaan selviteltiin, jäi kahdelle pienelle pojan pojalle 10 000€ perintöä. Niin turha itsemurha, pienet pojat ovat kasvaneet ilman isää ja dementoitunut äiti itkee, hakekaa minun poikani, jossain syvällä ymmärtää ettei poikaa ole, sydäntä särkevää.
Raha on maailman huonoin syy tappaa itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa muuttaa ajattelutapaa.
Mikä elämässä on oikeasti tärkeää. On ihan ok luovuttaa pienipalkkaisessa työssä jos kaikki menee ulosottoon ja heittäytyä tukien varaan voimia keräämään. Asiat voi selkiytyä hyvinkin. Luovuta niiden velkojen kanssa niin huomaat pian ettei elämä päättynytkään.Ota kynää ja paperia ja tee itsellesi pitkän tähtäimen suunnitelma jota alat toteuttaa pikkuhiljaa. Asioilla on tapana järjestyä kun ottaa härkää sarvista. Tee itsellesi päiväohjelma. Aina aamulla tunnin kävely ulkona, siinä ajatukset selkiytyy. Hae tietoa kirjastosta. Ihan pienelläkin rahalla voi tehdä hyvää ruokaa. Osta ilta-alesta ruoat ja pakasta ja kirpputorilta vaatteet. Pärjäät kyllä. Hoida itseäsi ja hae aktiivisesti apua. Kerro tilanteestasi lähipiirille niin apua taatusti löytyy. Niele ylpeytesi. Raha on vain rahaa, et ole yhtään huonompi olit rikas tai köyhä
Olen pian asunnoton. Siinä ei paljon kirpputorit ja ilta-alet auta.
Ap
Sossu, diakoni ja Pelastusarmeija.
Vierailija kirjoitti:
Mene diakonille. Saat apua.
Minäkin olen täysin miinuksella ja otan vielä yhteyttä sinne, yksi apukeino vielä käyttämättä sitä kautta.
Yksi ihminen ollut esteenä kirkon avun saamiseen..
Diakoniasta saa maksusitoumuksen ruokakauppaan, ei ne mun velkoja maksa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä elämässä on oikeasti tärkeää. On ihan ok luovuttaa pienipalkkaisessa työssä jos kaikki menee ulosottoon ja heittäytyä tukien varaan voimia keräämään. Asiat voi selkiytyä hyvinkin. Luovuta niiden velkojen kanssa niin huomaat pian ettei elämä päättynytkään.Ota kynää ja paperia ja tee itsellesi pitkän tähtäimen suunnitelma jota alat toteuttaa pikkuhiljaa. Asioilla on tapana järjestyä kun ottaa härkää sarvista. Tee itsellesi päiväohjelma. Aina aamulla tunnin kävely ulkona, siinä ajatukset selkiytyy. Hae tietoa kirjastosta. Ihan pienelläkin rahalla voi tehdä hyvää ruokaa. Osta ilta-alesta ruoat ja pakasta ja kirpputorilta vaatteet. Pärjäät kyllä. Hoida itseäsi ja hae aktiivisesti apua. Kerro tilanteestasi lähipiirille niin apua taatusti löytyy. Niele ylpeytesi. Raha on vain rahaa, et ole yhtään huonompi olit rikas tai köyhä
Ap
No sitten k, kun olet asunnoton, pääset vuokra-asuntoon ja saat kaikki mahdolliset tuet ( jos olet varaton) ja menet velkajärjestelyyn. Meitä on kanssasisaria ja veljiä pilvin pimein.
Päästät ne velat ulosottoon, ei se ole mikään maailmanloppu, sen jälkeen voit saada apuakin eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo sitten k, kun olet asunnoton, pääset vuokra-asuntoon ja saat kaikki mahdolliset tuet ( jos olet varaton) ja menet velkajärjestelyyn. Meitä on kanssasisaria ja veljiä pilvin pimein.
Mistähän se tuloton ja varaton, luottotiedoton saa vuokra-asunnon? Ja niin ku sanoin, velkaneuvojan ohje oli ulosotto.
Ap
Taisteluväsymystä vain, tulee jokaiselle kamppailevalle välillä ja silloin putoaa syövereihin. Huomenna on parempi päivä ja jaksat jatkaa. Maaliviiva häämöttää kuitenkin jossain kaukana. Vaatii sisua ja kyllä sitä sinulta löytyy, usko pois. Miljoonat ihmiset on selvinneet, selviät sinäkin. Jäitä hattuun vaan. Ota pieniä askeleita ja keskity niihin, se määränpää tulee sitten aikanaan. Kun sinne pääset, kiität itseäsi että jaksoit ja selvisit.
Vierailija kirjoitti:
Päästät ne velat ulosottoon, ei se ole mikään maailmanloppu, sen jälkeen voit saada apuakin eri tavalla.
Velat on olleet ulosotossa jo vuosia. Sinne menee palkasta,enemmän kun mulle itselle jää. Ja ulosottoa ei huomioida menona asumistuessa, tt tuessa tai muissa. Ni mitenhän se auttaa avun saamisessa???
Ap
Vierailija kirjoitti:
Annapas kun arvaan, että yrittäjyyttä taustalla.
Meillä maatila joka ei kannata oikein mitenkään, mutta vanha suurilla ja maisemanhoidollisesti on vaan jaksettava punnertaa.
Ihmiset kuvittelee, että olemme rikkaita tai onhan meillä tätä varallisuutta vaan ei rahaa. Eikä myyminen ole vaihtoehto.
Miksi myyminen ei ole vaihtoehto? Eikö ole ostajia?
Voimia sinulle, älä luovuta.
Pahimman ahdistuksen hetkellä kannattaa soittaa kriisipuhelimeen:
09 2525 0111
Arkisin klo 9.00–07.00 Viikonloppuisin ja juhlapyhinä klo 15.00–07.00
https://mieli.fi/fi/tukea-ja-apua
Täällä myös muita auttavia palveluita: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2018/11/18/nain-saat-apua-kriisitilantees…
Vierailija kirjoitti:
KallionKing kirjoitti:
raha ei merkkaa mitään, iankaikkisuus merkkaa
Jos iankaikkisuus on tämmöstä kidutusta, niin ei kiitos.
Ap
Meneppä kävelylle hautausmaalle. Siellä ne ovat: Rikkaat, köyhät, nuoret, vanhat, kuuluisuudet ja tuntemattomat. Järjestyksessä. Siisteissä riveissä, sulassa sovussa. Eikä kenelläkään ole rahaa mukanaan.
Älä tee sitä!
Onko sulla lapsia tai puolisoa? Missä päin Suomea asut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo sitten k, kun olet asunnoton, pääset vuokra-asuntoon ja saat kaikki mahdolliset tuet ( jos olet varaton) ja menet velkajärjestelyyn. Meitä on kanssasisaria ja veljiä pilvin pimein.
Mistähän se tuloton ja varaton, luottotiedoton saa vuokra-asunnon? Ja niin ku sanoin, velkaneuvojan ohje oli ulosotto.
Ap
Kaupungilta
Ap