Itsemurha rahavaikeuksien takia
Kyllä elämä kantaa ja asioilla on tapana järjestyä, sanotaan. Mutta ei mene näin. Olen niin umpikujassa, että täältä ei pois pääsyä ole. Olenkin päätynyt lopulliseen ratkaisuun ja kohta on maailmassa yksi pa*ka vähemmän.
Kommentit (114)
Oma veli teki rahaongelmien takia itsemurhan, ja voin sanoa että se on erittäin huono syy. Teksteistäsi päätellen olet töissäkin, joten oikeasti voi sanoa että asiat tulee järjestymään.
Uudestaan vaan vaadit velkajärjestelyä, selvität paljon sitä velkaa ulosotossa on.
Sanoit että monet tietää että ongelmia on, mutta ei tiedä kuinka paha ongelma on. Nyt on aika kertoa tarkalleen kuinka perseellään tilanne on.
Velat pitää päästää ensin ulosottoon joksikin aikaa, että velkajärjestelyä voidaan hakea. Olen kokenut sen. Velkaa on aivan liikaa mutta ainut keino selvitä oli järjestely. Hakeminen oli rankkaa mutta sitten helpotti. Toivottavasti pääset eteenpäin, voimia sulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Annapas kun arvaan, että yrittäjyyttä taustalla.
Meillä maatila joka ei kannata oikein mitenkään, mutta vanha suurilla ja maisemanhoidollisesti on vaan jaksettava punnertaa.
Ihmiset kuvittelee, että olemme rikkaita tai onhan meillä tätä varallisuutta vaan ei rahaa. Eikä myyminen ole vaihtoehto.Miksi myyminen ei ole vaihtoehto? Eikö ole ostajia?
No mieti montako ostajaa olisi kiinnostunut syrjässä olevasta isosta maatilasta.
Halvalla myytäessä olisi ostajia, mutta olisi saatava rahaa myös uuteen kotiin ym elämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla velkaa, paljonko? Vai millaisia rahavaikeuksia?
On velkaa. Ollut jo kauan. (Maksanut siis jo vuosia) Eikä se lopu kai ikinä. Enää en jaksa.
ApHeitä paljonko maksettavaa on suurin piirtein jäljellä? Haluatko kertoa mistä syistä olet aikoinasi ottanut velkaa, jotta voisin ymmärtää tilannettasi paremmin?
Exän kanssa yhdessä yritystoimintaa varten. Ex onnistui keplottelemaan vastuustaan ja velat kaadettiin mun niskaan. En edes tiedä paljonko velkaa vielä on. Ei ehkä älyttömästi, mutta mun jaksaminen on nyt loppu.
Ap
Kuulostaa Ap että suunnittelet vihan takia itsemurhaa ja haluat tehdä jotain mikä näkyy myös niille, jotka ovat tavallaan syypäitä tilanteeseen. Tuollainen kosto on kuin keittäisit myrkkyä exällesi ja joisit myrkyn itse. Ei välttämättä hetkauta exääsi mitenkään. Ota kaikki velkaneuvonnat, ulosotot, diakoniatyöt ym. vastaan. Asia voi järjestyäkin. Jos ei järjesty, lähde sinne halpaan maahan ja katso, mitä käy. Jos haluat jonkin näköisen kostoelementin niin lähde kertomatta kellekään mitään. Luulevat sinua kadonneeksi. Siinäpähän ihmettelevät ja ehdit itse vielä kokea jotain uutta ennen kuolemaa. Ja se kuolemahan tulee joku päivä satavarmasti, ei pääse pakoon. Jos nuo uskovaisten jutut sattuisivat olemaan totta, itsemurha on synti eikä kovin mukavaa tuonpuoleisessa. Voihan toki olla, että mitään ei ole kuoleman jälkeen ja hommat loppuu siihen, mutta itse pelaisin ehkä varman päälle tämän suhteen, kun tietoa ei ole, mitä sitten tapahtuu, kun viimesen henkosen täällä vedät.
Samaa tässä miettinyt, mulla on iso opintolaina niskassa, olis vielä yli 10 vuotta enkä todellakaan jaksa tätä kituutusta sinne asti:( Olen sairas ja pitkäaikaistyötön, niin pitkältä ajalta ettei kukaan enää palkkaa ikinä minnekään ja sairaus rajoittaa työllistymistä. Laina oli aikanaan pakko nostaa ihan elämiseen ja sairauskuluihin, nyt sitten olen ollut vuosia kusessa työmarkkina/sairaspäivärahoilla ja jatkuu vaan niin kauan kun nyt jatkan tätä kärsimystä enää Itsellä ei edes ketään läheisiä joten kukaan ei jää edes kaipaamaan, löytyisi vaan rohkeus siihen vikaan askeleeseen vielä
E=mc2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästät ne velat ulosottoon, ei se ole mikään maailmanloppu, sen jälkeen voit saada apuakin eri tavalla.
Velat on olleet ulosotossa jo vuosia. Sinne menee palkasta,enemmän kun mulle itselle jää. Ja ulosottoa ei huomioida menona asumistuessa, tt tuessa tai muissa. Ni mitenhän se auttaa avun saamisessa???
ApSaikku.tulot loppuu niin ulosotto ei voi ottaa.saat tuet.
Saikkua millä syyllä? Ahdistus? Psykiatri kirjottaa kk sloman ja taas ollaan samassa pisteessä. Velat ei saikuttamalla katoa. Kasvaa vaan korkoa ja korolle korkoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oma veli teki rahaongelmien takia itsemurhan, ja voin sanoa että se on erittäin huono syy. Teksteistäsi päätellen olet töissäkin, joten oikeasti voi sanoa että asiat tulee järjestymään.
Uudestaan vaan vaadit velkajärjestelyä, selvität paljon sitä velkaa ulosotossa on.
Sanoit että monet tietää että ongelmia on, mutta ei tiedä kuinka paha ongelma on. Nyt on aika kertoa tarkalleen kuinka perseellään tilanne on.
Minusta tuo on yksi parhaista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Velkaneuvojan ainoa neuvo oli että velat pitää päästää ulosottoon. Eli kokeiltu on.
Ap
No mutta sehän oli hyvä neuvo. Maksat velkoja velkajärjestelyn kautta 3-5 vuotta ja sitten kaikki on kuitattu. Mikset lähtisi tähän?
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Minä hain apua monesta paikasta, mutta koska olin ollut yrittäjä eikä minulla ollut velkaa, en saanut apua eli neuvoja mistään. Pari vuotta sitten olisin vielä päässyt jaloilleni, jos olisin löytänyt palkkatöitä. Olen ikäni ja taustani vuoksi työllistymiskelvoton, joten olen aivan samoissa ajatuksissa kuin ap. En enää jaksa rahattomuutta, lähestyvää asunnottomuutta ja aivan toivotonta tulevaisuutta.
En jaksa edes yrittää pyristellä enää. Sillä leikatulla työmarkkinatuella, joka ilmestyy tililleni, hoidan sähkön ja tietoliikenteen, ja kun tuki loppuu, on aika päättää asiat. Tällaista yksinäistä lamaannusta on mahdoton kuvitella, jollei itse ole ollut samassa tilanteessa. Tässä ketjussa ei monta sellaista ole.
Oma kantani itsemurhaan on se, että se on jokaisen oma päätös, eikä kukaan ulkopuolinen voi eikä kenenkään myöskään pidä esittää asiaan argumentteja sen enempää sitä vastaan kuin sen puolestakaan. Tosin se, että aloittaja julistaa aikeitaan täällä, puhuu sen puolesta, että kyseessä on vain perinteinen avunpyyntö ja halu puhua jollekulle edes anonyymisti tuntemuksistaan; ei hän vielä näköjään halua todellisuudessa kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Oma kantani itsemurhaan on se, että se on jokaisen oma päätös, eikä kukaan ulkopuolinen voi eikä kenenkään myöskään pidä esittää asiaan argumentteja sen enempää sitä vastaan kuin sen puolestakaan. Tosin se, että aloittaja julistaa aikeitaan täällä, puhuu sen puolesta, että kyseessä on vain perinteinen avunpyyntö ja halu puhua jollekulle edes anonyymisti tuntemuksistaan; ei hän vielä näköjään halua todellisuudessa kuolla.
Tulit sitten kuitenkin esittämään argumenttejasi.
Ap ei halua kuolla, mutta hänellä ei ole muita vaihtoehtoja. Jollet sinä ymmärrä tätä asiaa, ole hyvä ja pidä suusi kiinni.
Ryöstä joku, mieluiten joku kokoomuslainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On velkaa. Ollut jo kauan. (Maksanut siis jo vuosia) Eikä se lopu kai ikinä. Enää en jaksa.
Ap
Velat vanhentuvat lopullisesti 20 vuodessa erääntymisestä tai 15 vuodessa ulosottopäätöksestä, paitsi rikosperusteiset 20 vuodessa. Jos olet jo tähän mennessä vuosia maksanut, nykyiset velat vanhentuvat ehkä jo kymmenessä vuodessa, jos et tee uutta velkaa.
Soita heti maanantaina yhdeksältä aamulla velkaneuvontaan. Jos omalla alueella olet vasta 23. jonossa, valitse itä- tai pohjoissuomalainen numero, siellä voit päästä helpommin läpi. Jos et ole ennen kuullut yksityishenkilön velkajärjestelystä, eli kansankielellä velkasaneerauksesta, velkaneuvoja kertoo sinulle siitä.
Vierailija kirjoitti:
Minä hain apua monesta paikasta, mutta koska olin ollut yrittäjä eikä minulla ollut velkaa, en saanut apua eli neuvoja mistään. Pari vuotta sitten olisin vielä päässyt jaloilleni, jos olisin löytänyt palkkatöitä. Olen ikäni ja taustani vuoksi työllistymiskelvoton, joten olen aivan samoissa ajatuksissa kuin ap. En enää jaksa rahattomuutta, lähestyvää asunnottomuutta ja aivan toivotonta tulevaisuutta.
En jaksa edes yrittää pyristellä enää. Sillä leikatulla työmarkkinatuella, joka ilmestyy tililleni, hoidan sähkön ja tietoliikenteen, ja kun tuki loppuu, on aika päättää asiat. Tällaista yksinäistä lamaannusta on mahdoton kuvitella, jollei itse ole ollut samassa tilanteessa. Tässä ketjussa ei monta sellaista ole.
Leikattua työmarkkinatukea saava hakee toimeentultotukea, asumistukea, diakonian avustusta ym. Eri asia, jos on liian ylpeä hakemaan niitä tai on sen verran hyvin ansaitseva puoliso, ettei ole oikeutta tukiin.
Ap kirjoitti "velkaneuvojan ainoa neuvo oli päästää velat ulosottoon". Tämä voi olla totta, mutta olisit kuunnellut seuraavan lauseen. Hän ehkä kertoi seuraavaksi, miten toimit sen jälkeen, kun velat ovat jo ulosotossa. Sitten sinä nimittäin haet velkajärjestelyä, jota et vielä saa siksi, että velat ovat uusia / turhia /rikoskorvauksia / sinulla on väliaikainen este / muu syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHeitä paljonko maksettavaa on suurin piirtein jäljellä? Haluatko kertoa mistä syistä olet aikoinasi ottanut velkaa, jotta voisin ymmärtää tilannettasi paremmin?
Exän kanssa yhdessä yritystoimintaa varten. Ex onnistui keplottelemaan vastuustaan ja velat kaadettiin mun niskaan. En edes tiedä paljonko velkaa vielä on. Ei ehkä älyttömästi, mutta mun jaksaminen on nyt loppu.
Ap
Etsit nyt jostakin päin Suomea sellaisen velkaneuvojan, joka auttaa sinua selvittämään velkasi. He tekevät sitä työkseen, mutta eräillä on kiirettä ja ikävämmät työolot kuin joillakin toisilla, mutta nyt voit pyytää etäpalvelua mistä tahansa, kun ovat oikeusaputoimistoissa eivätkä enää kunnallisia.
Vierailija kirjoitti:
E=mc2 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päästät ne velat ulosottoon, ei se ole mikään maailmanloppu, sen jälkeen voit saada apuakin eri tavalla.
Velat on olleet ulosotossa jo vuosia. Sinne menee palkasta,enemmän kun mulle itselle jää. Ja ulosottoa ei huomioida menona asumistuessa, tt tuessa tai muissa. Ni mitenhän se auttaa avun saamisessa???
ApSaikku.tulot loppuu niin ulosotto ei voi ottaa.saat tuet.
Saikkua millä syyllä? Ahdistus? Psykiatri kirjottaa kk sloman ja taas ollaan samassa pisteessä. Velat ei saikuttamalla katoa. Kasvaa vaan korkoa ja korolle korkoa.
Ap
Älä nyt enää vänkää vastaan jokaiseen neuvoon vaan ala etsiä velkaneuvojan numeroa! Jos soitit aiemmin vaikka Helsinkiin tai Ouluun, soita seuraavaksi vaikka Savonlinnaan tai Ylivieskaan, niin saat todennäköisemmin puhelimeen eri neuvojan, joka kertoo sinulle velkajärjestelyn mahdollisuuksista.
Itse tekisin vastaavassa tilanteessa niin että ottaisin kaikki mahdolliset pikavipit, lainat, kulutusluotot sun muut vaikka väärennetyillä palkkatodistuksilla. Ostaisin koko rahalla kultaa ja lähtisin ulkomaille. Kultaa voi ostaa ihan käteisellä. Kultaa ei haista rahakoirat ja kultalevyt voi kätkeä matkalaukunrakenteisiin tavalla joka ei näy edes läpivalaisussa. Etelä-Amerikkaan jossa realisoin kullan ja elän mukavasti. Rahaa täytyy kuitenkin yrittää saada min. miljoona euroa.
Aika moni patistelee ap:tä velkaneuvontaan. Soitin yrittäjien velkaneuvontaan heti yritystoimintani loputtua kysyäkseni, mitä oli tehtävissä, mutta minulle vastattiin, ettei minua edes neuvottaisi, koska yritykselläni (joka sijaitsee fyysisesti kokonaan minun aivoissani) ei ollut lainkaan velkaa. Viesti oli kutakuinkin "soita sossuun". Hyvin pitkän ja mutkikkaan viranomaisten kanssa asioimisen jälkeen oli jäljellä enää oikeusaputoimisto. Virkailija kuunteli, kirjoitteli muistiin ja totesi sitten, että juu, et sinä tuosta voi mitenkään selvitä. Ja siinä kaikki. Soittaa kannattaa, jos enää jaksaa, mutta ei tosiaan kannata odotella liikoja.
Nro 72
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa enempää sanoa mut opettele minimalistista elämää "huvikseen", niinku rikkaat ja anna rahojen tehdä työtä puolestasi, hyvää itsepäisyyspäivää.
Vuosien velkavankeudessa elämisen jälkeen minimalistinen elämä ei ole vaihtoehto eikä valinta. Se on pakko. Sitä ei tarvii opetella. Se on mun elämää, ollut jo kauan. En jaksa enää.
Ap
Vuosia tässä itsekin ollut rahaongelmainen ja sitä rataa. Joten minimalistisuus on ollut keinoni pärjätä.
Miksi kaikki asunnottomat eivät pääse vuokra-asuntoon? En siis tarkoita näitä asunnottomia, jotka päihteilevät ja metelöivät ja aiheuttavat omalla toiminnallaan häätöjä toisensa perään.