Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itsemurha rahavaikeuksien takia

Vierailija
06.12.2019 |

Kyllä elämä kantaa ja asioilla on tapana järjestyä, sanotaan. Mutta ei mene näin. Olen niin umpikujassa, että täältä ei pois pääsyä ole. Olenkin päätynyt lopulliseen ratkaisuun ja kohta on maailmassa yksi pa*ka vähemmän.

Kommentit (114)

Vierailija
81/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni patistelee ap:tä velkaneuvontaan. Soitin yrittäjien velkaneuvontaan heti yritystoimintani loputtua kysyäkseni, mitä oli tehtävissä, mutta minulle vastattiin, ettei minua edes neuvottaisi, koska yritykselläni (joka sijaitsee fyysisesti kokonaan minun aivoissani) ei ollut lainkaan velkaa. Viesti oli kutakuinkin "soita sossuun". Hyvin pitkän  ja mutkikkaan viranomaisten kanssa asioimisen jälkeen oli jäljellä enää oikeusaputoimisto. Virkailija kuunteli, kirjoitteli muistiin ja totesi sitten, että juu, et sinä tuosta voi mitenkään selvitä. Ja siinä kaikki. Soittaa kannattaa, jos enää jaksaa, mutta ei tosiaan kannata odotella liikoja.

Nro 72

Suuresti toitotetaan ettöä hanki apua saat tukea !

Ja jos lopputulos (konkreettinen apu ahdingosssa olevalle) on tuo mitä kuvastit niin --- mitä ihmettä?

Vierailija
82/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni patistelee ap:tä velkaneuvontaan. Soitin yrittäjien velkaneuvontaan heti yritystoimintani loputtua kysyäkseni, mitä oli tehtävissä, mutta minulle vastattiin, ettei minua edes neuvottaisi, koska yritykselläni (joka sijaitsee fyysisesti kokonaan minun aivoissani) ei ollut lainkaan velkaa. Viesti oli kutakuinkin "soita sossuun". Hyvin pitkän  ja mutkikkaan viranomaisten kanssa asioimisen jälkeen oli jäljellä enää oikeusaputoimisto. Virkailija kuunteli, kirjoitteli muistiin ja totesi sitten, että juu, et sinä tuosta voi mitenkään selvitä. Ja siinä kaikki. Soittaa kannattaa, jos enää jaksaa, mutta ei tosiaan kannata odotella liikoja.

Nro 72

Suuresti toitotetaan ettöä hanki apua saat tukea !

Ja jos lopputulos (konkreettinen apu ahdingosssa olevalle) on tuo mitä kuvastit niin --- mitä ihmettä?

Apua saavat lähinnä tietyt poliitikot ja puoluekirjan jäsenet, talousrikolliset jos ovat hyvää pataa edellä mainittujen kanssa, muiden ei kannata vaivautua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehtosi ovat tuossa ja luottotietosi kerran kunnossa niin nosta ensin joka firmasta pikku pikavippi, maksa ne takaisin vaikka vuokrarahoistasi. Avaat tilin pankkiin jossa et yleensä asioi. Sitten otat joka firmasta (siis 10-20 eri firmasta) vipin tappiin uudelle pankkitilille.

Sen jälkeen matkustat ulkomaille ja nostat rahat forexin kautta käteisenä muutamassa erässä. Tai ostat kultaa. Ja sen jälkeen vaihdat vielä toisen kerran paikkaa.

Sitten jos tuo menee pieleen tai kyllästyt, voit tehdä sen itsemurhan.

Vierailija
84/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaihtoehtosi ovat tuossa ja luottotietosi kerran kunnossa niin nosta ensin joka firmasta pikku pikavippi, maksa ne takaisin vaikka vuokrarahoistasi. Avaat tilin pankkiin jossa et yleensä asioi. Sitten otat joka firmasta (siis 10-20 eri firmasta) vipin tappiin uudelle pankkitilille.

Sen jälkeen matkustat ulkomaille ja nostat rahat forexin kautta käteisenä muutamassa erässä. Tai ostat kultaa. Ja sen jälkeen vaihdat vielä toisen kerran paikkaa.

Sitten jos tuo menee pieleen tai kyllästyt, voit tehdä sen itsemurhan.

Tätä ketjua lukiessa menee kyllä entisestään usko ihmisiin.

Vierailija
85/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä paljoa mutta pitäisikö firma laittaa konkurssiin ja sitten hakea saneerausta? Toivottavasti tilanne selviää parhain päin vielä.

Vierailija
86/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta paku ja mene ulkomaille? 

87/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee itsemurhaa. Olet arvokas. Vähävaraisenakin voi elää ihan hyvää elämää ja olla onnellinen.

Omaisuus on katoavaa ja tämä maailmanaika samoin. Parasta on, jos hyvän elämän perustana on suhde Jumalaan.

Vierailija
88/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päästät ne velat ulosottoon, ei se ole mikään maailmanloppu, sen jälkeen voit saada apuakin eri tavalla.

Velat on olleet ulosotossa jo vuosia. Sinne menee palkasta,enemmän kun mulle itselle jää. Ja ulosottoa ei huomioida menona asumistuessa, tt tuessa tai muissa. Ni mitenhän se auttaa avun saamisessa???

Ap

Kyllä huomioidaan tt-tuessa jos vouti vie sulta suoraan tilistä.

Pitäiskö käydä saikkua ja vetää hetki henkeä?

Velkaa jos on älyttömästi, reippaasti yli satatonnia, niin älä edes yritä maksaa sitä. Sä et siitä kirkkaampaa kruunua saa vaikka maksaisit loppuiän jotain korkojen korkojen korkoja. Hakeudu myös velkajärjestelyyn ja jos sitä ei myönnetä, niin jättäydy pois palkkatöistä ja odota velkojen vanhentumista. Tai hanki työ jossa juoksee päivärahat. Tuillakin elää ihan hyvin ja ainahan voi tienata sivussa vähän extraa..

Velkojen takia ei ikinä kannata päättää päiviään. Mullakin velkaa ulosotossa varmaan 100 000 ja vielä asuntolaina maksettavana. Tällä hetkellä en yhdellä palkalla pärjää joten muutamilla sivuhommilla tienaa sen verran että pystyy elämään. Se jatkuva kituuttaminen syö kyllä voimat ja itsetunnon ja saikun kautta piti munkin mennä että pääsin taas elämään kiinni.

Tsemppiä, kyllä asiat aina jotenkin järjestyy.

Vierailija
89/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä luovuta. et varmasti ole kääntänyt vielä kaikkia kiviä. et ole yksin ongelmiesi kanssa.

muista että olet monille ihmisille tärkeä ihminen!

Vierailija
90/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti saa luottotiedoton ja ulosottovelkainenkin kunnalta vuokra-asunnon. Et todellakaan ole ainoa ihminen suomessa samassa tilanteessa. Etsi apua, vaikka oletkin epätoivoinen ja ahdistunut. 

Vierailija
91/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan suoraan tekee itsemurhaa rahan takia. Taloudellinen tilanne voi kuitenkin ajaa masennukseen tai/ja arvottomuuden ja häpeän tunteisiin, joihin uppoaa kuin juoksuhautaan: sieltä on vaikea päästä pois ja nähdä itseään enää vapaana, puhtaana ja arvokkaana ihmisenä. Ihan vain jo fyysinen kipu voi olla niin kovaa ja hengittäminen hankalaa. Kuka meistä on sanomaan, minkä asian vuoksi voi tehdä itsemurhan ja minkä ei.

En silti suosittele itsemurhaa, vaan apua masennukseen ja alakuloon. Lisäksi jos suinkin pystyt, tee itsellesi vuoden tai kahden suunnitelma taloudellisiin vaikeuksiin ja toinen suunnitelma päivä- ja viikkorutiineihin. Ihan jo niin, että aamupalan jälkeen 30min kävelyä metsässä, maanantaina kirjastoon, keskiviikkona vertaisryhmään (löytyy varmasti jotakin) ja perjantaina aamulla uimahalliin.

Tsemppiä ja voimia!!

Vierailija
92/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan suoraan tekee itsemurhaa rahan takia. Taloudellinen tilanne voi kuitenkin ajaa masennukseen tai/ja arvottomuuden ja häpeän tunteisiin, joihin uppoaa kuin juoksuhautaan: sieltä on vaikea päästä pois ja nähdä itseään enää vapaana, puhtaana ja arvokkaana ihmisenä. Ihan vain jo fyysinen kipu voi olla niin kovaa ja hengittäminen hankalaa. Kuka meistä on sanomaan, minkä asian vuoksi voi tehdä itsemurhan ja minkä ei.

En silti suosittele itsemurhaa, vaan apua masennukseen ja alakuloon. Lisäksi jos suinkin pystyt, tee itsellesi vuoden tai kahden suunnitelma taloudellisiin vaikeuksiin ja toinen suunnitelma päivä- ja viikkorutiineihin. Ihan jo niin, että aamupalan jälkeen 30min kävelyä metsässä, maanantaina kirjastoon, keskiviikkona vertaisryhmään (löytyy varmasti jotakin) ja perjantaina aamulla uimahalliin.

Tsemppiä ja voimia!!

Tekee, kun rahattomuus johtaa asunnottomuuteen.

Vierailija
93/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainoa olemassaoleva sinä. Arvokkaampi kuin mitä rahassa voi mitata.

Älä anna sosiopaattien hyperkapitalistien typeryyksien masentaa. Me emme ole täällä olemassa hyödyksi jollekin pörssiyhtiön kurssille.

Voit elää hyvän elämän. Elämän, jossa olet onnellinen ja jossa luot hyvää ympärillesi.

Älä anna periksi.

Vierailija
94/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan syöpää, olen yrittäjä. En pysty tekemään työtä. Päästin kaiken ulosottoon. Tuloja ei ole, eli ei ole ulosmitattavaa. Jos avovaimo heittää pihalle, niin ehkä joku luukku löytyy jostain. Mutta itsemurhaa en tee, selviän tästä kaikesta. Tai kuolen syöpään.

Vierailija
95/114 |
06.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

17vuotias poikani tuli juuri kotiin kavereiltaan, kävi halaamassa minua ja sanoi että rakastaa. Sairastan parantumatonta syöpää ja todennäköisesti vuoden päästä en enää saa kokea tuota halausta ja kuulla nuita sanoja. Tiedän että ihmisillä pahoja ongelmia ja tuntuu ettei jaksa mutta arvostakaa elämää. Rahan takia ei todellakaan kannata heittää sitä hukkaan.

Vierailija
96/114 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17vuotias poikani tuli juuri kotiin kavereiltaan, kävi halaamassa minua ja sanoi että rakastaa. Sairastan parantumatonta syöpää ja todennäköisesti vuoden päästä en enää saa kokea tuota halausta ja kuulla nuita sanoja. Tiedän että ihmisillä pahoja ongelmia ja tuntuu ettei jaksa mutta arvostakaa elämää. Rahan takia ei todellakaan kannata heittää sitä hukkaan.

Sinulla onkin ainakin yksi syy haluta elää. Hankalampi juttu on niillä, jotka ovat yksinäisiä, työttömiä, rahattomia ja asunnottomia.

Kaikkea hyvää sinulle ja pojallesi.

Vierailija
97/114 |
07.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sitten olin samassa tilanteessa. Oli talvi ja asunto menossa alta, ulosotto päällä ja koska yritystoimintaa taustalla ja olin töissä, en saanut kaikkia tukia täysinä. Olin jo suunnitellut itsemurhan ja miten ja milloin sen teen. Häpeä, ahdinko ja ahdistus olivat kasvaneet niin isoksi.

Sitten keksin miettiä miten selviän, jos muutan asumaan autooni. Tein listan tarvikkeista ja budjetista, listasin suihkupaikat ja nukkumispaikat. Se jo auttoi, keksin tavan millä selvitä ilman asuntoa.

Pari viikkoa tuon suunnitelman jälkeen minulla oli aika sosiaalitoimistoon ja sieltä sainkin yllättäen apua ja sain pitää kotini.

Älä luovuta, AP. <3

Vierailija
98/114 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet kalju ja parrakas niin voit tulla luoksemme paitsi jos uskot Jeesukseen tai olet mt-tapaus. Mieheni ja minä pidämme sinut lämpimänä. Grrrrr. 

Vierailija
99/114 |
26.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti jos tilanne on ollut pitkään hankala, täytyy ensin hoitaa uupumus ja mielenterveysasiat kuntoon, sitten vasta katsella elämää muuten eteenpäin, siis uudet työt tai opiskelut jne. Eli rohkeasti vaan yhteyttä kunnalliseen mt toimistoon ja lääkitys, terapia, lepo, ulkoilu yms asiat kuntoon ihan ensiksi. 

Kun hieman on voimaannuttu, selvitellään raha-asioita esim kunnallisen velkaneuvonnan, takuusäätiön yms kanssa. Voi olla järkevintä päästää suosiolla velat ulosottoon jos sitä on aivan huomattavasti. UO:ssakin voi elää ihan mukavaa elämää. 

Kun saa tilanteen kuten yrityksen konkurssin hoidetuksi alta pois, on itseään kohtaan armollinen eli ei syyttele itseään epäonnistujaksi ja nöyrtyy vielä hakemaan kaiken mahdollisen avun niin kyllä sieltä lopulta uusi ihminen ja uusi elämä ponnistaa. Ehkä ei materiaalisesti yhtä yltäkylläinen kuin ennen, mutta hyvää elämää on muunlaistakin, sen ymmärtää vasta kun sen itse kokee. 

Tsemppiä kaikille taloudellisten ja muiden vaikeuksien parissa kamppaileville, älkää antako periksi! 

Vierailija
100/114 |
20.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja eliitti propaganda sanoo et raha ei tee onnelliseks.Nimim.Uusi luottotiedoton paska

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi