Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveysvalistus meni perille. Vuosi sitten vaihdoin voin kasvimargariiniin leivällä ja ruokaöljyyn paistamisessa. Yllättävät vaikutukset

Vierailija
05.12.2019 |

Lihoin vuodessa 6 kiloa. Olen aina ollut hoikka ja painoni on pysynyt samana, joskus heittänyt kilon puoleen tai toiseen mutta palannut pian ennalleen. Muut elintapani ja liikunta pysyneet ennallaan mitään muita muutoksia en tehnyt, ainoastaan voi vaihtui muihin tuotteisiin. Onko muille käynyt näin ja jos on jatkuiko lihominen vai vakiintuuko paino tähän. Ihmettelen suuresti.

Kommentit (77)

Vierailija
1/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella surkea provoa taas pukkaa.

Vierailija
2/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo vaan ihan tosiaan näin kävi. Kirjoitin koska halusin tietää onko muilla samoin. Pahinta lihomisessa on kun se on juuri sitä vyötärölihavuutta, kaikki 6 kg on keskivartalossa. Tiedän kyllä että täysmaito ruokajuomana auttaa painonhallinnassa, onkohan voilla samanlaisia vaikutuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasva ei lihota vaan hiilarit lihottavat.

Vierailija
4/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kokenut kylläisyyden tunnetta ja siksi syönyt enemmän kuin kulutat.

Niinhän se noissa toimii.

Vierailija
5/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonolaatuinen rasva osana huonoa ruokavaliota.

Vierailija
6/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulle iski vanhuus ja olet huomaamatta jättänyt liikunnan

Vierailija
7/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä kuullut kokemuksia, että painoa oli kaikkein helpoin hallita niin, että unohtaa kevyet ja rasvattomat tuotteet kaupan hyllylle ja valitsee rasvaiset vaihtoehdot tilalle. Kylläisyyden tunne säilyy pidempään ja tasaisempana, eikä tee mieli napostella kaikenlaista. Perinteinen ravitsemussuositusten mukainen ruokavalio on aiheuttanut näille karkkinälkää ja lihomista. Tuntuu, että ihmiset on sitä lihavampia, mitä enemmän on tarjolla kevyttuotteita ja muuten prosessoitua syötävää. 

Vierailija
8/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyssä on enemmän kaloreita kuin voissa, koska voissa on mukana vettä.

Vierailija
9/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin ennen kevyttuotteita ruuan laitossa. Lihoin jatkuvasti, hitaasti mutta varmasti. Noin kolmessa vuodessa lihoin 10kg.

Pari vuotta sitten vaihdoin kevyttuotteet "oikeisiin tuotteisiin". Eli ruuanlaittoon ja leivälle oikeaa voita. Kevyt"kermat" kunnon kermaan. Rasvattomat jugurtit, kermaviilit, raejuustot yms. Rasvaisiin versioihin.

Olen laihtunut nyt 13kg.

Suurin syy varmasti on se, että annoskoot ovat huomattavasti pienempiä. Vähästä määrästä tulee jo kylläiseksi.

Vierailija
10/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole provo vaan ihan tosiaan näin kävi. Kirjoitin koska halusin tietää onko muilla samoin. Pahinta lihomisessa on kun se on juuri sitä vyötärölihavuutta, kaikki 6 kg on keskivartalossa. Tiedän kyllä että täysmaito ruokajuomana auttaa painonhallinnassa, onkohan voilla samanlaisia vaikutuksia.

Miten se täysmaito ruokajuomana auttaa painonhallinnassa? Saako tähän ihan vertaisarvioituja tutkimuksia eikä vain Antti Heikkilän märkiä unia?

Vierailija
11/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole syönyt enemmän, enkä vähentänyt liikuntaa, ihan oikeasti ainoa muutos  elintavoissa on tuo rasvojen vaihtuminen. Taidan tehdä niin, että seuraan vielä vähän aikaa ja jos vielä paino nousee palaan voihin, onhan se luonnollisempi tuote kuin  ´´keinorasvat´´. Nykyinen paino ei sinällään haittaa jos ei nouse enää, nyt olen aika lähellä suositeltua tavoitepainoa.

Vierailija
12/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella rasva ei lihota? Saisiko ihan oikeaa tutkimusta peliin, kun noin varmana sitä totuutena viljelet?

Vierailija
13/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mullakin sama kokema. Voita ja kermaa, täysrasvaista jugurttia ja juustoja, ei mitäänkevyttuotteita. Olen hoikka.

Äitini on koko ikänsä ”laihduttanut” syömällä Keijua, kevyt ruokakermaa, kevytleikkeleitä, rasvattomia jugurtteja jne jne.

Olen laskenut yksi ynnä yksi.

Vierailija
14/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi niin että silloin kun söin vähärasvaisia tuotteita ja kasvirasvaa painoin 58-60 kg. Paino oli saman 17 vuotta. Viimeiset viis vuotta olen syönyt normaalirasvaisia tuotteita ja vaihtanut keijun oivariiniin. Painan nykyään 73 kg. Oon 164 cm pitkä.

Vierailija
15/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Tyylisi tunnistaa.

Vierailija
16/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä perusteella rasva ei lihota? Saisiko ihan oikeaa tutkimusta peliin, kun noin varmana sitä totuutena viljelet?

Rasva pitää kylläisenä ja etenkin se pitää yllä kylläiayyden tunnetta — > pienemmät annoskoot ja ei karkkihimoa.

Hiilarit (etenkin huonot) aiheuttaa ”riippuvuutta”, eli karkkihimoa ja ruokahimoa. Koko ajan pakko saada lisää jotain.

En siis sanoisi että jompi kumpi teknisesti tai kalorimäärällisesti lihottaisi, mutta rasvapitoinen ruokavalio pitää napostelut, makeaan sortumiset ja muut ahmimiset kurissa.

Vierailija
17/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ainoastaan oikeaa voita ja oliiviöljyä, terveisin rouva lähes 50v. 159cm. ja 50kg.

Vierailija
18/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se täysmaito ruokajuomana auttaa painonhallinnassa? Saako tähän ihan vertaisarvioituja tutkimuksia eikä vain Antti Heikkilän märkiä unia?

Ei ole Heikkilän vaan amerikkalainen tutkimus on asiasta tehty, luulin sen olevan yleisessä tiedossa, joitakin vuosia sitten oli tuloksista juttua. Valitettavasti ei ole linkkiä antaa kun ei tule kaikkea säilyteltyä. Omien kokemustenkin perusteella ystäväpiirissä olen nähnyt että täysmaidon juojat pysyvät hoikempina ilman laihdutuskuureja.

Vierailija
19/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rasva pitää kylläisenä ja etenkin se pitää yllä kylläiayyden tunnetta — > pienemmät annoskoot ja ei karkkihimoa.

Hiilarit (etenkin huonot) aiheuttaa ”riippuvuutta”, eli karkkihimoa ja ruokahimoa. Koko ajan pakko saada lisää jotain.

En siis sanoisi että jompi kumpi teknisesti tai kalorimäärällisesti lihottaisi, mutta rasvapitoinen ruokavalio pitää napostelut, makeaan sortumiset ja muut ahmimiset kurissa.

Se on ihan eri asia kuin sanoa, että rasva ei lihota ja hiilarit lihottavat.

Vierailija
20/77 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kävi päinvastoin. Suosin vuosia kevyt ja sokeritonta tuotteita. Lasten tultua vaihdettiin kama tavallisiin ja painoa 15kg enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä