Toinen päivä lomaa - ja jo kyllästyttää:-(
Eilen alkoi kahden kuukauden loma, ja olen jo ihan tympääntynyt tähän. Olin siis kotona lasten kanssa 4 vuotta ja helmikuussa vasta menin töihin! Nautin suunnattomasti keväästä. Ja nyt pitäisi taas kaksi kuukautta jaksaa tätä ruuanlaittoa ja ainaista siivousta, lasten tappelua jne. Miehellä on 3 vkoa lomaa heinäkuussa, se aika on sitten minunkin oikeaa lomaa. Nyt vain sinnittelen sinne asti. Jotain kai pitäisi keksiä kivaa piristystä, mutta kun kotona on hirveästi hommaa! Eilen käytiin puistossa, enkä sitten saanutkaan oikein muuta aikaiseksi ennen miehen kotiin tuloa.
Kommentit (8)
lattialla, leipokaa, vuokratkaa videoita...et melkein joka päivä olis jotain pientä vaihtelua elämässä, sillai jaksaa paremmin ja yleensä lapsetkin käyttäytyy kin on jotain ekstraa
Olin 5 vuotta kotona lasten kanssa ja palasin viime syksynä töihin. Nautin myös työnteosta, mutta nautin myös lomasta! Hoidan kotityöt rauhalliseen tahtiin, välissä teen tai olen tekemättä jotain muuta, ihan miltä tuntuu. Eilen esimerkiksi pesin kaikki villavaatteet pois talven jäljiltä, kun olivat jääneet vielä hyllyyn. Kuuntelen radiota täysillä, luen lehtiä lasten leikkiessä jne. Kyllä tämä on elämää!
Jopa lomakin saa ärsyyntymään, uskomatonta! Mitäs jos yrittäisit opetella vain olemaan, ei mitään lukujärjestyksiä, vaan teet lapsen kanssa sitä mitä haluatte minäkin päivänä! Käykää välillä " ulkona " syömässä, retkillä jne. Anna myös lapsellesi elämyksiä, eläkä tuommoista negatiivista elämänkuvaa!
Mutta olen tehnyt kevään töitä ihan hulluna. Kaksi työpaikkaa ja hirmusti töitä! Olisi ihanaa, jos voisi viettää oikeaa lomaa, mutta nyt tämä tuntuu juuri siltä, mitä olen tehnyt viimeiset 4 vuotta - siis kotiäidin työltä! Ja juuri kun oikeasti tajusin, että se ei sovi mulle! Tunnen jotenkin hukkuvani täällä kotona. Nukun älyttömästi (työssä ollessani pärjäsin vähillä unilla), ahdistun tekemättömistä töistä enkä saa mitään tehtyä, kun töitä on liikaa. Masennun ja tylsistyn:-(
Miehen loman aikana sitten kyllä retkeillään ja lomaillaan oikeasti. Mutta eihän kukaan nyt voi lomailla ja oleskella paria kuukautta kotona.
Oikeasti tämä on varmaan jotain työnloppumisstressiä. Kunhan juhannukseen päästään, olen jo lomatunnelmissa. Nyt työasiat vielä pyörii päässä...
Nautitaan todella vaikka ei ole varaa hyvin reissailla tms mutta aina löytyy jotain tekemistä tai sit vaan ollaan-En valita!
mitä hauskaa on siinä, että on paljon enemmän työtä kuin arkena, kun lapsille saa olla koko ajan laittamassa ruokaa. Lapset narisevat koko ajan, kun ei ole ketään kaveria ja itse poden riittämättömyyden tunnetta siitä, että en jaksaisi tehdä yhtään mitään. Ja yhtään sellaista lomaa ei ole koskaan, että voisi edes yhden päivän tehdä jotain sellaisia aikuisten juttuja, jotka piristäisi mieltä edes kerran vuodessa
vaan tää on kotiäidin arkea vaan, ja lisäksi ehkä vähän rankempaa kuin ennen kun ei ole lapsillakaan " kotihoitorutiineja" heti mielessä.
nauti lomastasi äläkä stressaa kotitöiden takia!
nyt painutte sinne puistoon älkääkä kykkikö kotona!