Kukkakaupat HENKITOREISSAAN, kun köyhälle Suomen kansalle kelpaa kuihtunut markettikukka. HÄPEÄN!
https://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/822969-raju-muutos-jo-yli-puole…
Taas osoitus, millaista junttikansaa suomalaiset ovat. Kuihtunut markettikukka kelpaa jopa omaisen haudalle. SUURIN HÄPEÄ!
Suomi uppoaa
Kommentit (63)
Viime jouluna piti viedä pojan opettajille ruusut vaivannäöstä poikani eteen, en kehdannut ostaa marketista, niinpä kävin kukkakaupassa. Ison loven teki joulukukkarooni, mutta tulipa ostettua kauniit ruusut. Pari kertaa vuodessa ostan kotiin markettikukkia. Viimeksi hautajaisiinkin ostettiin marketista ruusut.
Kuluttaja saa itse valita ostopaikat eikä kukkakaupat pysty tarjoamaan täysin samasta tuotteesta kilpailukykyistä hintaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole rahaa.
Tässähän se syy tulikin.
Kukkakaupan kukka on luksustuote. Ei köyhällä ole sellaiseen varaa. Vaikka kaikki hävettäisiin maailman tappiin ja ruoskittaisiin itseämme, ei köyhällä silti ole varaa kalliisiin kukkiin.
Tätäkin asiaa voi miettiä kun julistaa ettei palkalla tarvitsekaan tulla toimeen. Tärkeintä on, että tekee työtä.
Voi ap, et sinä kauppaasi saa yhtään enempää asiakkaita, vaikka kuinka täällä kehottaisit muita häpeämään.
Köyhän vaihtoehtona kun ei ole: kukkakaupan kukat/marketin kukat, vaan: ei kukkia ollenkaan/marketin kukka.
Ja siitä palvelusta - kun jonotat siellä kosteankuumassa kukkakaupassa talvivaatteissasi puoli tuntia ja odotat, että ne edelläsi olevat saavat sitä palvelua ja floristi nyhrää narua ja paperia kimpun ympärille, niin kyllä alkaa kaivata sitä ruokaostosten ohessa helposti mukaan napattavaa marketin kimppua.
Oikein muistettavia tapauksia ovat olleet ne kerrat, kun markettiruusut ovat kotona avautuneet kauniisti . Silloin kun vielä niitä marketeista ostin, nuupahtivat melkein kaikki aina avautumatta ja ennen aikojaan.
(huom. osaan kyllä leikata sen 'pitkän imupinnan veitsellä ja tiedä kyllä että haaleaan veteen on laitettava ja sekoitin aina veteen sen mukana tulleen kukkaravinnepussin, mutta silti. )
Muuten, nyt näin joulun alla kun oli taas atsaleoita esillä eräällä Prisman kukkamyyntipöydällä, niin panin niitä oikein tarkkaan katsomalla merkille, että ainoastaan MUUTAMA noin 30:n ruukun joukossa oli sellainen että sen olisi kotiin viitsinyt ostaa. (...saati kenellekään ilennyt viedä)
Vierailija kirjoitti:
Voi ap, et sinä kauppaasi saa yhtään enempää asiakkaita, vaikka kuinka täällä kehottaisit muita häpeämään.
Köyhän vaihtoehtona kun ei ole: kukkakaupan kukat/marketin kukat, vaan: ei kukkia ollenkaan/marketin kukka.
Ja siitä palvelusta - kun jonotat siellä kosteankuumassa kukkakaupassa talvivaatteissasi puoli tuntia ja odotat, että ne edelläsi olevat saavat sitä palvelua ja floristi nyhrää narua ja paperia kimpun ympärille, niin kyllä alkaa kaivata sitä ruokaostosten ohessa helposti mukaan napattavaa marketin kimppua.
Sillä lailla juuri saakin helposti kakkos-(ellei kolmos-) luokan tavaraa.
'Kukkien esineellistäjä' kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä lailla juuri saakin helposti kakkos-(ellei kolmos-) luokan tavaraa.
Niin, sieltä kukkakaupasta. Koska yrittäjän on henkensä pitimiksi pidettävä hävikki minimissä ja yritettävä saada kaupaksi ne vähän vanhatkin. Kyllä ammattilainen konstit osaa, millä saadaan vanha kukka myyntihetkeksi virkeämmän näköiseksi :)
Markettien KUKAT ne vaan on 'henkitoreissaan'...
Ei tulisi mieleenkään ostaa ylihintaisia kukkia kukkakaupoista. Samoja ylikukkineita saa marketista pilkkahinnalla. Eivät kestä maljakossa yhtään sen pidempään, ostit ne sitten kukkakaupasta tai marketista. Sama juttu näiden kesäkukkien kanssa. Ostat samettikukan (4€kpl), kun keräät syksyllä siemenet kukasta, saat 100 kukkaa ilmaiseksi.
Pelkästään upeat kukkalaitteet jääneet polttohautauksen myötä monasti.
Lähin kukkakauppa meni konkkaan. En lähde erikseen kukkakauppaan kuuden kilsan päähän pienimuotoista muistamista varten tai omaan kotiin ostettavia leikkokukkia varten. Pitää olla häät, rippijuhlat jne . että vaivaudun hakemaan laadukkaampia kukkia erikseen autolla. Näin Tampereella.
Aina ostan kukan kukkakaupasta. Saan silloin tuoreet kukat, asiakaspalvelua, tietoa kukkien hoidosta ja hyvän mielen, kun autoin yksityisyrittäjää. Voi teitä henkisesti köyhiä, jotka pidätte kukkakauppoja kalliina. Lopettakaa se rahan tuhluu turhuuksiin ja ostakaa kukkia!
Tällainen trolli kyl sallitaan täällä mutta annas olla kun teet huumoripitoisen aloituksen niin tosikko feministit mode mukaanlukien poistaa ketjut minuutissa. Sääluttävää
Vierailija kirjoitti:
Häpeä itse! kirjoitti:
Niin, kuten itsekin sen sanoit; "köyhiä"
Tyhjästä on todella paha nyhjäistä. Köyhällä ei ole yksinkertaisesti varaa mihinkään 30 euron asetelmiin. Mielummin sitten on halpa kukka, kun ei kukkaa ollenkaan. Köyhäkin saa nauttia estetiikasta. Voisit enemmänkin syyttää rikkaita siitä, että ovat niin kitupiikkejä.Terveisin: osa-aikainen siivooja
Ei ole pakko syödä tiramisuja ja juoda olutta. Rahaa jää KUNNON kukkiin = kukkakaupasta ostettuihin kukkiin.
ap
Nauran ja itken samaan aikaan. Oikein tiramisuja ja olutta? Alle 400€/kk. Ei v ttu. Et selkeästikään ymmärrä mitä on olla oikeasti köyhä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt kuinka hyviä markettien kukat ovat! Ostsn noin joka toinen viikko kotiin esimerkiksi neilikkakimpun tai parikin ja joskus jotain muita kukkia, jos kivalle näyttää. Ne kestävät todella hyvin ja kauniina viikko tolkulla. Viiden euron kimppu piristää mieltäni paljon paremmin kuin samanlainen kimppu kukkakaupasta 25 eurolla.
Pari viikkoa sitten ostin Lidlistä valkoisen amarylliksen ja se on upea. Hintaa ei ollut kuin jotakin 5 e, mutta siinä on nyt neljäs vana nousemassa ja kaksi kukkii täysillä. Viereisessä kukkakaupassa samanlainen maksaa kympin enemmän.
Kukkakauppojen pitää osata vastata tähän tilanteeseen ja jos eivät osaa, niin oma vika, ahneus ei ole aina hyväksi.
Sinä höpsö et ymmärrä palvelun päälle mitään! Kukkakaupasta saat yksilöllistä palvelua, mutta sinä höpsö haluat halvan amarylliksen. Sääliksi käy. HÄPEÄ!
ap
Mitä erityistä palvelua siinä tarvitaan, kun haluaa ostaa valkoisen amarylliksen ja maksaa sen kassalle?
En käsitä tätä aloitusta ollenkaan. Olen köyhä eikä varaa ole mihinkään kukkakauppojen hintoihin ja se tarkoittaa että en saisi nauttia kukista ollenkaan?
Köyhä ei ansaitse mitään iloa ja nättiä pöydälleen? Häpeä itse!
Ei tässä pikkukylässä ole kukkakauppaa. On vain se marketti. Ja kirkko ja hautausmaa siinä tien toisella puolella. Leikkokukkia ei kyllä haudalle pahemmin viedä meidän perheessä. Kesäkukat ja talvicallunat haetaan haudalle isomman keskustan torilta, eli yksityiseltä, joten siinä kai ei ole valittamista.
Minä ostan kasvini PLANTAGENISTA ja joskus HARVOIN ruusuja MARKETISTA.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen saanut lahjaksi ässän ruusuja. Ne selvisivät meillä melkein kolme viikkoa kauniina.
Olen saanut lahjaksi kukkakaupan kauniin kukkakimpun. Ne kuoli jo parissa päivässä.
Tuntuu olevan ihan sattuman kauppaa minkälaisen kimpun sieltä kukkakaupasta saa 30 eurolla. Paljon enemmän iloa niistä halvoista ruusuista oli.
Miksi kaikkea pitää aina hävetä???
Mulla ihan sama kokemus! Huoltoasemalta (ilmeisesti) tempaistu ruukkuruusu kukki koko kesän ja pitkälle syksyynkin, kukkakaupasta ostettu vastaavanlainen vain pari viikkoa. Samanlaisen hoidon saivat. Ja leikkokukissa sama juttu - ei tosin aina: nyt olen löytänyt hyvän kukkakaupan, josta ostetut kukat kestävät hyvin.
Minulle elämän suurimpia iloja ja ylellisyyksiä ovat kauniit leikkokukat. Ostan joskus marketistakin kukkia, mutta siellä valikoima on todella pieni. Tykkään sitoa kimppuja myös itse, ja niihin ostan kukkia sekä marketeista että kukkakaupoista. Juhliin teen isoja asetelmia itse kukkakauppojen kukista ja kesäisin käytän myös oman maan antimia.
Ymmärrän kyllä täysin, että jos on rahasta vähänkään tiukkaa, niin kukkakaupan kukkiin niistä ei nyhjäistä. Minä ajattelen kukkia vähän kuin harrastuskuluina...